واکنش دامپزشک «ایران» به انتقادات از نحوه زایمان توله یوزها



 توله یوزها ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
دامپزشک معالج «ایران» و توله‌های یوز گفت: اینکه "سزارین بدون دستکش و لمس توله‌ها علت نپذیرفتن آن‌ها توسط مادر است"؛ توهمات و شایعه‌پراکنی یک همکار دامپزشک است. انتقاداتی از جمله این که تا به حال یوزپلنگ ندیده‌ایم و در شیردهی اشتباه کرده‌ایم در حالی مطرح می‌شود که "ایران" سالم است و ۲ هفته دیگر نیز بخیه‌های آن برداشته می‌شود. توله‌ها نیز چشم باز کرده، وزن گرفته و سرحال‌اند. کادر یوز ندیده بچه‌های همین کشورند و با افتخار وقت خود را برای این توله‌ها می‌گذارند. 

به  گزارش تسنیم: دامپزشک معالج «ایران» و توله‌های یوز با انتشار تصاویری از لحظه به دنیا آمدن توله‌های یوز با انتقادات وارده به تیم مراقبت از توله‌های یوزپلنگ ایرانی واکنش نشان داد.

 

روز گذشته دامپزشک مشاور سازمان نجات حیوانات در گفت‌وگویی مدعی شده بود که تیم مراقبت از توله‌های یوزپلنگ و جراح "ایران" یوزپلنگ ماده قبل از این یوزپلنگ را از نزدیک ندیده بودند و این اولین برخورد و تماس آن‌ها با یوزپلنگ بوده است. وی همچنین گفته بود که علت نپذیرفتن توله‌ها توسط مادر این است که توله یوز‌های ایران در زمان سزارین بدون دستکش لمس شده‌اند و گرفتن بوی انسان باعث شده مادر فرزندانش را نپذیرد.

 

در پاسخ به این اظهارات، بهرنگ اکرامی، دامپزشک و جراح یوزپلنگ‌های پارک ملی توران در صفحه اینستاگرام خود تصاویری را از لحظه به دنیا آمدن یوز‌ها منتشر کرد که نشان می‌دهد برخلاف این ادعا یوزپلنگ‌ها از همان ابتدا با دستکش لمس شده‌اند.

 

وی ضمن انتشار این تصاویر در صفحه خود نوشت:

 

اینکه "سزارین بدون دستکش و لمس توله‌ها علت نپذیرفتن آن‌ها توسط مادر است"؛ توهمات و شایعه‌پراکنی یک همکار دامپزشک است. انتقاداتی از جمله این که تا به حال یوزپلنگ ندیده‌ایم و در شیردهی اشتباه کرده‌ایم در حالی مطرح می‌شود که "ایران" سالم است و ۲ هفته دیگر نیز بخیه‌های آن برداشته می‌شود. توله‌ها نیز چشم باز کرده، وزن گرفته و سرحال‌اند. کادر یوز ندیده بچه‌های همین کشورند و با افتخار وقت خود را برای این توله‌ها می‌گذارند.

 

جای بسی تأسف است که مسائلی از جمله عدم درستی درمان پس از سزارین در یوزپلنگ‌های ایران، سزارین زودرس و ناقص بودن توله‌ها در اثر آن، توسط یک ایرانی در رسانه‌های خارجی مطرح شده و این شخص بدون آگاهی کامل و عدم حضور در زمان عملیات به راحتی با حیثیت و دستاورد‌های علمی کشور خود بازی می‌کند. این شخص که به قول خود چندین سال با بهترین متخصصان دنیا کار کرده، موفقیتی به جز ایجاد ناکارآمدی دو یوزپلنگ نر و ماده نداشته است و در حال حاضر در حال تخریب حیثیت ملی خود بدون در دست داشتن مستندات علمی است.

 

دامپزشک یوز‌ها همچنین از تهیه یک مستند توسط سازمان محیط زیست که مراحل تولد یوز‌ها را مرحله به مرحله و به شکل فنی و علمی برای عموم مردم نمایش می‌دهد، خبر داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------