آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

اخبار خوش خانم شهردار برای اهالی «سرباز»



اخبار,اخباراجتماعی, سامیه بلوچ زهی


 اخبار اجتماعی - گفت‌وگوی با سامیه بلوچ زهی:
اخبار خوش خانم شهردار برای اهالی «سرباز»

خانم جوانی که چند ماه پیش انتخابش به عنوان نخستین شهردار زن استان سیستان و بلوچستان سر و صدای زیادی به پا کرده بود، به فاصله شش ماه از تکیه زدن به این پست خطیر از رقم خوردن چند اتفاق مهم برای همشهریانش خبر می‌دهد تا نشان دهد ...

عمل به یکی از وعده های داده شده و تاسیس نخستین دانشگاه در شهرستان سرباز، اخبار خوشی است که شهردار جوان این شهر برای همشهریانش به ارمغان آورده است.

به گزارش «تابناک»، سامیه بلوچ زهی، خانم جوانی که چند ماه پیش انتخابش به عنوان نخستین شهردار زن استان سیستان و بلوچستان سر و صدای زیادی به پا کرده بود، به فاصله شش ماه از تکیه زدن به این پست خطیر از رقم خوردن چند اتفاق مهم برای همشهریانش خبر می‌دهد تا نشان دهد که عزم خود را برای رقم زدن تغییرات در این شهرستان محروم جزم کرده است.

بلوچ زهی در این باره می‌گوید: با همراهی نماینده شهرستان، فرماندار و برخی دیگر از مسئولان استانی، موفق شدیم که مجوز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در سرباز را اخذ کنیم که انشاالله از ابتدای مهر ماه آتی در چند رشته با جذب دانشجو در مقطع کاردانی آغاز به کار خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه زیر نظر شهرداری سرباز فعالیت خواهد داشت، می‌افزاید: مراحل اجاره ساختمانی برای دایر کردن این دانشگاه در حال انجام است و در سال اول با چیزی حدود 35 دانشجوی مرد و 35 دانشجوی زن در مقطع کاردانی در رشته‌هایی چون عمران و معماری آغاز به کار خواهیم کرد تا انشاالله در سال های بعد به آن وسعت داده و علاوه بر جذب دانشجویان بیشتر و گسترش رشته‌های تحصیلی، در مقاطع بالاتر هم فعالیت داشته باشد.

البته تاسیس دانشگاه تنها یکی از اخبار خوش خانم شهردار برای همشهریانش است. بلوچ زهی در ادامه مهم ترین اقدام رخ داده در سرباز را ارتقا رتبه شهرداری این شهر از یک به سه می‌خواند و در این باره می‌گوید: با این ارتقا رتبه، سهم شهرداری سرباز از بودجه ملی و استانی افزایش خواهد یافت و علاوه بر آن، اختصاص کمک های ملی و استانی به سرباز مثل تخصیص ماشین آلات نیز رقم خواهد خورد. علاوه بر اینها، اجازه جذب پرسنل بیشتر در شهرداری را نیز خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای تصدی پست شهرداری، این ارتقا را پیگیری کرده، می‌افزاید: در این مسیر مسئولان همکاری بسیار خوبی با ما داشتند که امیدواریم تداوم یافته و موجبات ارتقا سطح خدمات رسانی به شهروندان را فراهم آورد.

بلوچ زهی در پاسخ به این سوال که وعده ساخت پارک بانوان به کجا رسید، می‌گوید: حدود 3 هزار متر مربع زمین برای تاسیس این پارک از مسکن و شهرسازی گرفته‌ایم و قصد داریم احداث پارک را در فازهای مختلف در آن به اجرا درآوریم ولی در بدو امر می‌بایست تسطیح این زمین انجام شود که امیدواریم پیش از پایان سال به اتمام برسد.
 اخبار اجتماعی - تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------