فتح‌الله‌زاده: استقلال مربی‌ِ مثل کی‌روش و برانکو می‌خواهد/ من بودم آن بلا سرمنصوریان نمی‌آمد



اخبار,اخبار ورزشی,فتح‌الله‌زاده

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: استقلال یک مربی در حد کی‌روش و برانکو می‌خواهد ولی اگر مدیران باشگاه نمی توانند چنین مربیانی بیاورند بهتر است به مجیدی اطمینان کنند.

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در خصوص صحبت‌های فرهاد مجیدی در مورد برخی از پیشکسوتان باشگاه استقلال و حال و های این روزهای آبی‌پوشان صحبت‌های زیر را انجام داد:

 

روز گذشته مصاحبه‌ای از شما منتشر شد مبنی بر اینکه باشگاه زمان زیادی برای بستن تیم ندارد.

بله، همین طور است. من معتقدم اگر مسئولان باشگاه نمی توانند مربی بزرگ خارجی بیاورند بهتر است به فرهاد مجیدی اعتماد کنند.

 

اما عنوان شده که روز سه‌شنبه (فردا) سرمربی استقلال مشخص می‌شود.

زمانی شما می‌خواهید مربی بزرگ در حد کی‌روش بیاورید که می‌گوییم فرهاد هم زیر نظر او کار کند اما اگر قرار باشد مربی درجه دو خارجی بیاوریم طبیعتا مجیدی زیر دست او کار نمی‌کند، من احساس می‌کنم زمان در حال از دست رفتن است. وقتی تیم خوب تمرین نمی‌کند و کارش را به موقع استارت نزند مطمئناً دچار مشکل هم خواهد شد. روراست بگویم مجیدی سال گذشته با من تلفنی صحبت کرد و یکی دو مربی خارجی خوب سراغ داشت. او حتی اسم این مربیان را به من گفت ولی چون امانت است نمی‌خواهم اسم آنها را بگویم. اتفاقاً اسم آن مربیان را وقتی شنیدم پذیرفتم که نفرات قابل قبولی هستند.نظر من این است اگر می‌خواهند مربی بیاورند به حرف مجیدی اطمینان کنند که او با مربیان مورد نظرش صحبت کند و خودش هم با این مربیان مچ خواهد شد و راحت کارش را انجام می‌دهد.اگر اینگونه نیست بهتر است که از مجیدی برنامه بگیرند و یک دستیار خوب در حدهنکه به استقلال بیاورند تا او زودتر کارش را شروع کند.

 

 اما یک نکته باعث رنجیده خاطر شدن مجیدی شده است، اینکه او می‌گوید خیلی‌ها با مطرح کردن اینکه مجیدی در استقلال می‌سوزد به نوعی می‌خواهند او را خراب کنند اما از این طرف هم باید به این موضوع دقت کرد که هوادار استقلال بی‌حوصله شده و قهرمانی می‌خواهد.

من هم می‌گویم امسال آخرین سالی است که هوادار فرصت می‌دهد اگر از من نظر کارشناسی سوال کردید من می‌گویم استقلال یک مربی در حد کی‌روش و برانکو می‌خواهد ولی اگر نمی تواند چنین مربیانی بیاورد بهتر است به مجیدی اطمینان کند. در مورد اینکه گفته می‌شود مجیدی ممکن است مثل منصوریان شود هم باید بگویم شاید مدیریت حرفه‌ای بالای سر منصوریان نبود و اگر من بودم آن بلا سر منصوریان نمی‌آمد چه بسا حتی جام هم می‌گرفتیم. در مورد مجیدی هم می‌گویم که بالای سر او باید یک مربی بزرگ باشد و اگر قرار است چنین اتفاقی نیفتد کار را به مجیدی بسپارند. من هم از مجیدی مراقبت می‌کنم و به هر حال کمک حال او هستم فوتبال آنقدرها هم که می‌گویند پیچیده نیست. این موضوعات فقط کمی جسارت می‌خواهد و کمی اطمینان.

 

شما اسامی که برای هدایت استقلال مطرح شده را شنیدید؟

نام مربیانی که در رسانه‌ها مطرح شده را شنیده‌ام ولی من اعتقاد دارم آنها شایسته استقلال نیستند و مربیان بزرگ‌تری هستند که می‌توانند در استقلال سرمربی‌گری کنند.

 

شما به نوعی استاد نقل و انتقالات بودید آیا این تیم باید تغییرات زیادی داشته باشد؟

نه، اصلاً استقلال با سه بازیکن درجه یک خوب می‌تواند مدعی باشد. مگر همین تیم با مجیدی در العین برنده نشد؟ پس این نشان می‌دهد استقلال تیم خوبی دارد و نباید این همه بازیکن تغییر کند اگر نفرات فعلی حفظ شود و سه بازیکن خوب به استقلال اضافه شوند، می‌توانند در فصل آینده مدعی باشند.

 

شما در مراسم سالگرد مرحوم حجازی حضور نداشتید ولی هواداران استقلال صحبت‌های زیادی در مورد شرایط این تیم انجام دادند.

من روز قبل از مراسم سالگرد با خانواده حجازی صحبت کرده و همدردیم را اعلام کردم، متأسفانه سالگرد مرحوم حجازی همه ساله با سالگرد درگذشت مادرم همزمان شده و من به شهرستان سفر کرده بودم اما از طریق شما به هواداران استقلال می‌گویم و از آنها خواهش می‌کنم که مدیران باشگاه را تحت فشار نگذارند و اجازه بدهند آنها با حوصله کارشان را انجام دهند. ما هم تحت هر شرایطی باید از تیم حمایت کنیم. اگر یادتان باشد زمانی پرسپولیس نزدیک بود به قهقرا برود اما هوادارانشان تصمیمات غلط را کنار گذاشتند و حمایت را بیشتر کردند و در نهایت نتیجه هم گرفت حالا هم باید این اتفاق در مورد استقلال بیفتد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------