توافق پرسپولیس با شیخ دیاباته و جدایی تمیروف از سرخ پوشان/ ارسلان مطهری با استقلال فسخ نکرد



دیاباته،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
بازیکن ازبکستانی تیم فوتبال پرسپولیس قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کرد.

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که از همان ابتدای استارت نقل و انتقالات و بحث جذب مهاجم خارجی، نام دیاباته حول پرسپوليس می‌چرخید، در نهایت این مهاجم به‌عنوان آخرین خرید سرخ‌ها معرفی شد.

 

شیخ دیاباته که فصل گذشته در الغرافه قطر در ۱۶ بازی موفق به زدن یازده گل شده بود به لیگ برتر خلیج فارس برمی‌گردد تا بار دیگر در این لیگ که موفق به کسب عنوان آقای گلی آن شده بود؛ به میدان برود.

 

شیخ در طی دو فصل حضور در استقلال در مجموع لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن آبی ۲۷ گل به ثمر رساند. او در فصل ۹۹-۱۳۹۸ با زدن پانزده گل آقای گل لیگ برتر ایران شده بود. اگرچه دیاباته در پنج دربی‌ای که به میدان رفت نتوانست دروازه پرسپولیس را باز کند اما خوشحالی خاص او که توسط علی علیپور پس از گلزنی به استقلال به نمایش درآمد؛ حاشیه ساز شده بود.

 

شیخ دیاباته پیش‌تر در مصاحبه‌ای در مورد پیوستن به پرسپولیس در شرایطی که سرخ‌ها رقیب سنتی استقلال محسوب می‌شوند گفته بود: "چرا که نه. من بازیکن حرفه‌ای هستم، نه هوادار. هر جا توپ باشد و زمین، بازی می‌کنم." حال این اتفاق در آستانه به وقوع پیوستن است تا شیخ دیاباته نیز به جمع بازیکنانی اضافه شود که در دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی کرده‌اند.

 

شیخ دیاباته پس از یورگن لوکادیا هلندی به دومین مهاجم خارجی پرسپولیس در فصل بیست و دوم تبدیل می‌شود و باید دید در تفکرات یحیی چه جایگاهی خواهد داشت. بدون‌شک بازی کردن او در دربی مقابل استقلال می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

 

تمیروف با پرسپولیس فسخ کرد

بازیکن ازبکستانی تیم فوتبال پرسپولیس قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کرد.

 

تمیروف،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

به گزارش ایسنا، شرزود تمیروف بازیکن ازبکستانی پرسپولیس که نیم فصل گذشته به این تیم اضافه شده بود، عصر امروز (یکشنبه) با حضور در باشگاه پرسپولیس قرارداد خود را فسخ کرد.

 

تمیروف در مجموع در ۱۲ دیدار برای پرسپولیس به میدان رفت و در ۷۵۳ دقیقه بازی، یک گل و یک پاس گل را به نام خود ثبت کرد.

 

***

 

ثانیه‌های پایانی نقل‌و‌انتقالات و وضعیت تازه استقلال/ ارسلان فسخ نکرد، معادله مجهول کاوه رضایی

با وجود اینکه گفته می شد که ارسلان مطهری قرارداد خود را با استقلال فسخ خواهد کرد، اما این اتفاق رخ نداد.

 

غیبت در دیدار برابر ملوان و صحبت های ساپینتو در رابطه با اینکه ارسلان مطهری دیگر در جمع آبی ها نیست، باعث شده بود تا گمان برود که این مهاجم قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی، از استقلال جدا خواهد شد اما چنین نشد.

 

با بازگشت یزدانی، مرادمند، قایدی و همچنین جذب محبی، فهرست بزرگسالان استقلال از سقف تعیین شده نیز گذشت. هر تیم لیگ برتری قادر به ثبت نام 20 بازیکن بزرگسال است اما با حضور بازیکنان نامبرده و همچنین کاوه رضایی، این فهرست به عدد 22 رسید.

 

در این میان محمد حسینی از استقلال جدا شد و به تراکتور پیوست و اکنون آبی ها برای اینکه قادر به ثبت نام کاوه رضایی در فهرست خود باشند، نیازمند خروج یک نام دیگر بودند. گزینه ای که به نظر می رسید ارسلان مطهری باشد و انتظار می رفت او تا پیش از ساعت 24 روز یکشنبه، قرارداد خود را با استقلال فسخ کند.

 

با این حال، مطهری و مدیران استقلال در مذاکرات مستقیم به توافق نرسیدند و اکنون آبی ها 20 بازیکن بزرگسال را در اختیار دارند و هیچ جای خالی برای کاوه رضایی وجود ندارد.

 

از طرف دیگر، رضایی برای حضور در استقلال به دنبال حل کردن برخی مشکلات شخصی بود. کاوه به دنبال این موضوع بود که فرصت اقامت در کشور بلژیک را از دست ندهد و به همین دلیل قصد داشت تحت مالکیت یک باشگاه بلژیکی باشد و با قراردادی قرضی راهی استقلال شود ولی تلاش های رضایی برای برطرف شدن موانع موجود بی نتیجه بود.

 

البته رضایی اکنون بازیکن آزاد به شمار می رود و مشکلی برای پیوستن به استقلال حتی پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات ندارد اما دو مشکل بزرگ سد راه آبی پوش شدن کاوه شده است.

 

مشکل اول اینکه در صورتی که رضایی تحت قرارداد هیچ باشگاه بلژیکی نباشد و به صورت قرضی با استقلال قرارداد امضا نکند، نمی تواند کارهای اقامت خود را انجام دهد و مشکل دوم دیگر اینکه با عدم فسخ قرارداد ارسلان، آبی ها هیچ جای خالی دیگری برای ثبت نام رضایی ندارند.

 

حالا استقلالی ها با مشکل بزرگی در فهرست بازیکنان بزرگسال خود مواجه شده اند. در صورتی که مدیران این تیم نتوانند رضایت بازیکنی را برای فسخ قرارداد به دست بیاورند، رضایی نیز قادر به حضور در جمع آبی ها نخواهد بود.

 

* هم اکنون لیست بازیکنان بزرگسال استقلال به شرح زیر است:

1- سید حسین حسینی، 2- محمدحسین مرادمند، 3- رافائل سیلوا، 4- روزبه چشمی، 5- عارف غلامی، 6- زبیر نیک نفس، 7- مهدی مهدی‌پور، 8- سعید مهری، 9- جعفر سلمانی، 10- آرمان رمضانی، 11- کوین یامگا، 12- ارسلان مطهری، 13- سجاد شهباززاده، 14- رضا میرزایی، 15- سیاوش یزدانی، 16- پیمان بابایی، 17- عزیزبک آمانوف، 18- محمد محبی، 19- آرش رضاوند و 20- مهدی قایدی.

 

***

 

هافبک تیم ملی امید به سپاهان پیوست

محمد قربانی هافبک تیم ملی امید به سپاهان پیوست.

 

به گزارش روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان؛ محمد قربانی هافبک ملی‌پوش تیم ملی امید که فصل گذشته در تیم نساجی مازندران توپ می‌زد با نظر ژوزه مورایس پس از گذراندن تست‌های فنی و‌ پزشکی با عقد قراردادی ۳ ساله به سپاهان پیوست.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید


***

 

پایان نقل و انتقالات - این ستاره‌ها تیم ندارند!

روز پایانی نقل و انتقالات با حداقل اخبار رسمی و حتی گمانه‌زنی‌‌های غیررسمی به پایان رسید و شاید تنها اتفاق مهم، فسخ قرارداد شرزود تمیروف با پرسپولیس و توافق سرخپوشان با شیخ دیاباته بود. همچنین معادله مهم در فهرست استقلال نیز حل نشد تا به این ترتیب آبی‌پوشان چالشی بزرگ را در فهرست 20 نفره خود داشته باشند.

 

این در حالی است که بسیاری از هواداران فوتبال منتظر فسخ قرارداد سعید عزت‌اللهی با وایله و مهرداد محمدی با العربی بودند اما این اتفاق نیز رخ نداد تا بازگشت آنها به ایران منتفی شود.

 

با این حال خیل عظیم بازیکنان شناخته شده که تیم ندارند و به صورت آزاد می‌توانند در روزهای آینده مقصد خود را برگزینند، باعث شده تا باوجود پایان رسمی پنجره تابستانی، نقل و انتقالات همچنان در فوتبال ایران ادامه دار باشد.

 

سعید عزت‌اللهی به ایران نمی‌آید

هافبک دفاعی ملی‌پوش ایرانی قصد دارد فوتبال خود را در خارج از کشور ادامه دهد و به نظر شایعات خبرگزاری‌ها در مورد انتقال او به فولاد نیز درست نبوده است. این بازیکن پیشنهادات اروپایی را زیر نظر گرفته است.

 

تراکتور یک دروازه‌بان جدید خرید

مهدی امینی دروازه‌بان سابق سپاهان، ذوب‌آهن و خونتوود اسپانیا به تراکتور پیوست.

 

محمدرضا مهدی زاده قراردادش را در آخرین لحظات با سپاهان فسخ کرد تا امکان جابجایی را داشته باشد.

 

العربی با محمدی فسخ نکرد

در حالی که شایعاتی پیرامون بازگشت مهرداد محمدی به فوتبال ایران وجود داشت، هیچ خبری در مورد توافق او برای فسخ قرارداد منتشر نشد تا به این ترتیب این بازیکن هم در خارج کشور ماندگار شود.

 

ستاره‌هایی که تیم ندارند 

با پایان موعد نقل و انتقالات تابستانی، حالا باید منتظر انتخاب مقصد بازیکنان آزاد فوتبال ایران ماند: محمدرضا خانزاده، محمدرضا خلعتبری، شرزود تمیروف و البته ارسلان مطهری که خبری در مورد فسخ قراردادش منتشر نشده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------