رییس هیات فوتبال تهران: حضور زنان در ورزشگاه آزادی گزینشی نیست/ زیرساخت استادیوم ها برای حضور بانوان ایجاد می شود



حضور بانوان در ورزشگاه،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی پرسپولیس می‌گوید از بازیکنان خواسته تا فردا شخصیت قهرمانی را نشان بدهند.

به گزارش ایرنا، حبیب‌الله شیرازی رییس هیات فوتبال استان تهران در حاشیه بازی استقلال و مس کرمان در واکنش به این شایعه که گفته می‌شود بانوان به صورت گزینشی در استادیوم حاضر شده‌اند، اظهار داشت: اصلا اینطور نیست. خودم هم تلاش کردم مهمانانی را به ورزشگاه بیاورم که نتوانستم. همه باید از طریق سامانه بلیت فروشی اقدام می‌کردند.

 

زیرساخت استادیوم ها برای حضور بانوان ایجاد می شود

معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان گفت: زیرساخت استادیوم ها برای حضور بانوان در این اماکن به عنوان تماشاچی برگزاری مسابقات از جمله فوتبال ایجاد می شود.

 

مریم کاظمی پور اظهار داشت: بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها به عنوان تماشاچی یک مساله ای است که می تواند هم یک ظرفیت فرهنگی باشد و هم اگر خوب به ان پرداخته نشود به تهدید تبدیل می شود.

 

وی اضافه کرد: این موضوع در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی و  مصوبات شورایعالی فرهنگی در دستور کار بوده تا شرایط حضور بانوان در استادیوم های ورزشی متناسب کرامت و جایگاه زنان ایرانی اسلامی فراهم شود.

 

کاظمی پور افزود: این مهم در استادیوم هایی که زیر ساخت و امکاناتی لازم برای پذیرایی از باوان در فضایی امن از نظر اجتماعی و فرهنگی داشته باشند فراهم می شود تا بانوان علاقه مند به فوتبال بتوانند به صورت حضوری در استادیوم ها برخی از مسابقات بر حسب موضوع را تماشا کنند.

 

وی با بیان اینکه در نظر داریم در استادیوم هایی که در دست ساخت است نیز این زیرساخت ها ایجاد شود افزود: با توجه مصوبه شورای تامین قرار است در بازی مس کرمان و استقلال تهران تعدادی پیشکسوتان و مدیران ورزشی به منظور ارتقای سطح دانش فنی و بانوان فوتبال دوست پس از خرید بلیط از سایت رسمی لذت تماشای فوتبال را تجربه بکنند.

 

معاون وزیر ورزش: خانم‌های هوادار یاد دادند چگونه می‌توان طرفدار بود و بی‌ادبی نکرد

سینا کلهر در حاشیه دیدار تیم‌های استقلال و مس کرمان، درباره ورود تماشاگران به ورزشگاه آزادی اظهار داشت: اتفاق خیلی خوبی بود و از قبل گفته بودیم که به‌زودی رخ می‌دهد. امیدوارم این حضور مانند الان به فضای فرهنگی ورزشگاه کمک کند. حاضر بودن بانوان باعث شد اتفاق خوبی در رفتار تماشاگران بیفتد و از این جهت خوشحال هستیم.

 

«امیدواریم در آینده، امکانات و خدمات موردنیاز سکوها تأمین شود.»، وی ضمن بیان این جمله گفت: مطابق چیزی که به‌صورت رسمی اعلام شده، ورزشگاه آزادی ورزشگاه معیار است و هر شهری استادیومی با این شرایط، یعنی سکوها و ورود و خروج تفکیک شده، خدمات ویژه و کانون فعال هواداران داشته باشد، تیم ما شرایطش را بررسی می‌کند. باید ببینیم امکانات لازم در ورزشگاه‌ها فراهم است یا خیر.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به مشکلات استادیوم‌ها تصریح کرد: ورزشگاه‌ها در برخی شهرها مانند تهران، خارج از شهر هستند و مشکل نور، حمل‌ونقل و پارکینگ داریم. هر شهری چنین زیرساخت‌هایی داشته باشد، بانوان هوادار می‌توانند به ورزشگاه بروند. شعارهای بانوان در نیمه اول خیلی عالی بود. آنها به آقایان یاد دادند چگونه می‌شود طرفدار بود و بی‌ادبی نکرد. امیدوارم این بازی نمونه‌ای شود و به نظرم نیروی کمکی برای فرهنگی‌تر شدن محیط ورزشگاه‌ها پیدا کرده‌ایم. البته برای مقام و منزلت زنان، باید جایگاه بانوان بهتر از آقایان باشد.

 

کلهر در مورد بلیت‌های اهداشده جام جهانی به تیم‌های ایرانی خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود فدراسیون 17 هزار بلیت فروخته، درست است. فدراسیون سه هزار و 500 بلیت متعلق به خانواده فوتبال، میان پیشکسوتان توزیع می‌کند. قطر دو هزار بلیت جدید به ایرانیان اختصاص داده است که شرایط ویژه‌ای دارد. اگر شرایط محقق شود، بخشی از این بلیت‌ها در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. حضور مدیران سیاسی هم ساز و کار جداگانه‌ای دارد و ارتباطی با وزارت ورزش یا فدراسیون ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------