۴ نکته درباره بازداشت وریا غفوری؛ چرا سراغ حسن عباسی نمی‌روند؟



وریا غفوری و حسن عباسی,اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
حسن عباسی نه فقط تیم ملی، بلکه کل فوتبالیست‌های کشور را با صفت‌های بی‌شرمانه‌ای مورد توهین قرار داده و نه یک بار که در چند مرحله چنین کرده است. چرا کسی علیه او اقامه دعوا نکرده است؟

به گزارش فراز، خبرگزاری برنا ساعتی پیش خبر داد که وریا غفوری، کاپیتان سابق استقلال و بازیکن فعلی تیم فولاد خوزستان بازداشت شده است. این رسانه اتهام وریا غفوری را «توهین و تخریب تیم ملی فوتبال ایران و تبلیغ علیه نظام» اعلام کرده است. در حاشیه این بازداشت می‌شود به چند نکته مهم و قابل توجه اشاره کرد:

 

۱- خبر بازداشت وریا غفوری را خبرگزاری برنا منتشر کرده که رسانه وزارت ورزش محسوب می‌شود. انتظار طبیعی این بود که چنین خبری توسط منابع و مراجع قضایی و یا به وسیله رسانه‌های وابسته به دستگاه قضایی چون خبرگزاری میزان منتشر گردد. درست است که وریا غفوری یک ورزشکار است اما خبر بازداشت او چطور قبل از منابع قضایی، سر از سایت وزارت ورزش در آورده؟ آیا این وزارتخانه طی مکانیسم مشخصی در جریان برخورد قضایی یا امنیتی با ورزشکاران قرار می‌گیرد و ارتباطی با این موضوعات دارد؟

 

۲- خیلی‌ها معتقدند که بخش عمده‌ای از تقصیر شکست سنگین ایران در بازی اول خود در جام جهانی مقابل انگلیس بر گردن حاشیه‌های به وجود آمده برای این تیم است. حالا سوال این است که یک روز قبل از بازی دوم ایران در جام‌جهانی، بازداشت بازیکنی مثل وریا غفوری با کدام تدبیر و دوراندیشی انجام شده؟ آیا این اتفاق سایه خود را بر سر بازی ایران مقابل ولز نخواهد انداخت؟ چطور می‌توان انتظار داشت که بازیکنان تیم ملی و جو اردوی آنها متاثر از چنین اقدامی نشود؟ آن هم در شرایطی که بسیار بیش از آنچه که برای یک تیم در جام‌جهانی قابل تحمل باشد، جو اردوی ایران درگیر حاشیه‌های مختلف شده است.

 

۳- صددرصد عدم حمایت از تیم ملی و یا آرزوی شکست برای آن در این مقطع یک موضع‌گیری غلط و قابل نقد است و می‌توان به آن ایرادات مختلفی وارد دانست. اما بحث اتهام «توهین و تخریب تیم ملی» به عنوان یک اتهام حقوقی که منجر به بازداشت افراد شود چیز دیگری است. این اتهام که خبرگزاری برنا به آن اشاره کرده در کجای قانون وجود دارد؟ مگر می‌شود فردی را به اتهام عملی که در قانون جرم نیست، بازداشت کرد؟ گیریم آن عمل حتی قابل دفاع هم نباشد اما از نظر حقوقی اصل «قانونی بودن جرم و مجازات» را داریم. اصلی که می‌گوید افراد فقط در زمانی مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرند که دست به عملی زده باشد که قانون آن را جرم دانسته است. به فرض اینکه وریا غفوری به تیم ملی هم توهین کرده باشد، اما «توهین و تخریب تیم ملی» در کجای قانون جرم انگاری شده است؟

 

۴- نکته نهایی این است که اگر توهین و تخریب تیم ملی جرم است و بابت آن وریا غفوری استحقاق بازداشت دارد، چرا کسی تا کنون با حسن عباسی کاری نداشته؟ حسن عباسی نه فقط تیم ملی، بلکه کل فوتبالیست‌های کشور را با صفت‌های بی‌شرمانه‌ای مورد توهین قرار داده و نه یک بار که در چند مرحله چنین کرده است. چرا کسی علیه او اقامه دعوا نکرده است؟ اتفاقا عملی که حسن عباسی انجام داده یعنی توهین به یک قشر خاص و توصیف آنها با صفت‌های ناپسند در قانون جرم انگاری هم شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------