کی‌روش: روز فوق‌العاده‌ای بود/ باید برابر آمریکا کار را تمام کنیم



دیدار ایران و ولز،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که بازیکنانش برابر ولز یک روز فوق العاده را پشت سرگذاشتند گفت: این شروع کار ما بود و باید در دیدار با آمریکا کار صعود را تمام کنیم.

به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال ایران که در نخستین دیدار گروه B بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی برابر انگلیس ۶ بر ۲ شکست خورده بود، از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه امروز جمعه (۴ آذر) در دومین بازی خود به قضاوت ماریو آلبرتو اسکوبار از گواتمالا در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف تیم ملی ولز رفت و با نتیجه ۲ بر صفر حریف را شکست داد. روزبه چشمی(۹۸) و رامین رضاییان(۱۰۰) برای ایران گل زدند.

 

کارلوس کی روش پس از این دیدار گفت: این تازه شروع کار ماست. باید بتوانیم در بازی با آمریکا کار را تمام کنیم.

 

وی ادامه داد: یک روز فوق العاده را پشت سرگذاشتیم. باید به بازیکنانم احترام بگذاریم. آنها شایسته حمایت هستند چرا که نشان دادند عاشق فوتبال هستند و برای هواداران بازی می کنند.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری هم در واکنش به تمجید از عملکرد تیم ملی ایران مقابل ولز و احتمال صعود به مرحله حذفی گفت: ما امروز بازی خیلی خوبی را داشتیم. همه نشان دادند شخصیت بالایی دارند و این ویژگی تیم ملی ایران است‌.

 

کارلوس کی روش که در پایان بازی از سوی بازیکنان به هوا پرتاب شد ادامه داد: حس همبستگی و وحدت در تیم ملی دیده شد. مجددا به ریشه های خودمان برگشتیم. ما پس از بازی اول که شکست بدی خوردیم به ریشه های خود برگشتیم.

 

کی‌روش ادامه داد: نکته دیگر این بود که ما باید بر احساسات بعد از شکست مقابل انگلیس پیروز می شدیم. من به بازیکنانم گفتم فوتبال یک بازی است که شاید گاهی کرامت شما با باخت زیر سوال برود. ما در اولین بازی غرورمان خدشه دار شد اما حالا باعث شد غرور خودمان را به دست بیاوریم و نتیجه بگیریم. خواستیم نشان دهیم فوتبالی را که در درون روح و ذهنمان داریم همین است.

 

کی روش درباره عملکرد ولز گفت: آنها خیلی خوب بودند. توانستیم شرایط را در لحظات آخر بازی به سود خود کنیم. به هر حال باید دست نگه داریم ببینیم بازی امشب بین انگلیس و آمریکا هم چه می شود. ضمن اینکه بازی آخر مهم است‌ مهم شروع نیست بلکه پایان این موضوع مهم است.

 

وی در خصوص اینکه گفته می شود دوران کی روش تمام شده است حالا چه نظری در این باره دارید، گفت: گاهی اوقات نتایج خیلی خوب در فوتبال آخرین لحظات به دست می آید. من فکر می کنم نتیجه خوبی کسب کردیم. شایسته پیروزی بودیم ولی تفاوت بین دو تیم که وجود داشت ما را به این نتیجه رساند. اگر گل های بیشتری می زدیم بهتر بود البته که ولز مربیان و بازیکنان خوبی داشت. من اطمینان دارم امروز روز ما بود و شاید فردا روز ولز باشد.

 

سرمربی تیم ملی ایران گفت: من با بازیکنانم همیشه صحبت می کنم. من کلامی ندارم بابت تشکر از هواداران داشته باشم. من به ولزی ها هم تبریک می گویم. امروز باید به هواداران دو تیم تبریک بگویم که همه حضور داشتند.

 

کی روش در خصوص احساسات هواداران در جریان این بازی و هیجانی که داشتید گفت: من اولین چیزی که به بازیکنانم در رختکن گفتم این بود که تنش زیادی داشتیم. ما نزدیک به گلزنی بودیم و در لحظه های آخر گل زدیم‌ به همین خاطر شادی های احساسی داشتیم. ضمن اینکه ما از شرایط خیلی سخت برگشتیم. به ویژه وقتی مثل تیم ملی ما ببازد. همانطور که کنفرانس خبری قبلی عرض کردم حالا باید نتیجه را صفر - صفر در نظر بگیریم.

 

کی روش ادامه داد: ما در دو بازی که انجام دادیم لازم بود از فرصت ها استفاده کنیم. مهم بود امید خودمان را همچنان حفظ کنیم و از دیگر بازی ها حتی قبل از جام جهانی نیز یاد بگیریم. ولی امروز گل زدیم و سه امتیاز کسب کردیم. ما باید اطمینان داشته باشیم اینقدر خوب هستیم که به دور بعدی صعود کنیم.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد حریف آخر مرحله مقدماتی هم گفت: آمریکا تیم ملی خیلی خوبی است. آمادگی ما از امروز برای آنها آغاز می شود. ما مطالب مزخرف را کنار می گذاریم. ما برد را به طرفداران فوتبال در ایران تقدیم می کنیم.

 

کی روش درباره بازگشت به مسیر پیروزی گفت: این برد خیلی مهم بود. من سال ها در فوتبال بودم و امروز احساس کردم در یک بازی واقعی هستم. ما نیاز بود هوادارن خودمان را نگاه کنیم. نود دقیقه لذت و خوشحالی برای دو تیم شاهد بودیم. امروز ما به عنوان ایران خوشحالتریم چون بردیم. قطعا هواداران ولز نیز از این موضوع لذت بردند چون فوتبال برگزار شد.

 

پورعلی‌گنجی: ما برای مردم ایران می‌جنگیم

مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع تیم ملی ایران پس از پیروزی 2 بر صفر تیم ملی برابر ولز اظهار کرد: بازی اول همیشه سخت است و حتی تیم‌های بزرگ هم ممکن است در بازی اول دچار مشکل شوند. ما هم در یک سری جزئیات نتوانستیم خوب کار کنیم. به هر حال فوتبال است و اتفاقات خاص می‌افتد و برزیل هم در نیمه نهایی در کشور خودش 7 گل خورد. به هر حال یک سری جزئیات رخ داد و نتوانستیم مقابل تیم خوب انگلستان امتیاز بگیریم.

 

وی ادامه داد: خدا را شکر که توانستیم ولز را ببریم و به 3 امتیاز دست پیدا کنیم. کارلوس کی‌روش را همه به خاطر شخصیت و ابهتش می‌شناسند. پس از بازی با انگلستان وقتی که در زمین حلقه زده بودیم، به ما گفت که آن بازی تمام شده و کار راحتی نداریم و باید تلاش کنیم با نتایج درست دل مردم را شاد کنیم. امیدوارم مقابل آمریکا نتایج درست بگیریم و صعود کنیم.

 

پورعلی‌گنجی در خصوص خوانده شدن سرود ملی توسط بازیکنان ایران گفت: ما برای دل مردم می‌جنگیم و امیدوارم دلشان را شاد کنیم.

 

چشمی: نتیجه همدلی‌مان را گرفتیم/ فشارهای غیرفوتبالی، بی‌معرفتی است

مدافع گلزن تیم ملی فوتبال ایران درباره پیروزی تیم‌ملی برابر ولز گفت "این نتیجه به دلیل همبستگی و همدلی تیم بود."

 

دیدار ایران و ولز،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

روزبه چشمی، بهترین بازیکن دیدار ایران و ولز که توانست نخستین گل ایران را وارد دروازه ولز کند در واکنش به سوال خبرنگار عرب زبان مبنی بر اینکه ایران شایسته برد بود و بین دو بازی با انگلیس و ولز، ایران تغییرات خوبی داشت و اینکه عامل این تغییرات چه بود؟ گفت: اول به هم‌تیمی‌ها تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم در بازی اول یکسری فشارهای زیادی روی تیم و بازیکنان بود و نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم وگرنه آن نتیجه رخ نمی داد. با صحبت های کادر فنی از نظر ذهنی آماده بازی با ولز شدیم و موقعیت زیادی داشتیم و خدا را شکر نتیجه لازم را گرفتیم. این نتیجه به دلیل همبستگی و همدلی تیم بود.

 

چشمی در واکنش به سوال ایسنا مبنی بر اینکه بیشترین فشارها در این مدت زمان روی او بود و بعد از بازی با انگلیس هم افزایش یافت اما توانست یکی از بهترین لحظات زندگی خود را ثبت کند، گفت: اگر فشار فوتبالی باشد آدم درک می‌کند اما اگر به ناحق باشد یک مقدار بی معرفتی است. این مدت یکسری اتفاق‌ها برای من رخ داد و عجولانه قضاوت شدم و فشارها غیر فوتبالی بود. هم‌تیمی‌ها و خانواده‌ام روحیه و انرژی خاصی به همدیگر دادیم و خدا را شکر می کنم که مزد زحمات و همدلی بازیکنان را گرفتیم. خدا را شاکرم و لطف خدا بود.

 

عزت‌اللهی: خدا را شکر روسیاه نشدیم/ توانستیم حس غرور را به تمام ایرانی‌ها بدهیم

سعید عزت‌اللهی پس از پیروزی 2 بر صفر تیم ملی ایران مقابل ولز اظهار داشت: اول از همه جا دارد از همه مردم تشکر کنم که کنار تیم ملی بودند. دست تک‌تک‌تان را می‌‌بوسم. خدا را شکر پیش شما روسیاه نشدیم. این برد  را اول از همه به مردمی که در  استادیوم بودند تقدیم می‌کنم چه عزیزان اصحاب رسانه که در این گرما زحمت می‌کشند. امیدوارم باعث سربلندی شویم. 

 

وی در مورد فضای همدلی که به موفقیت تیم ملی کمک کرد، گفت: قطعاً همین است. هر موقع همه مردم کنار هم بودیم به همه دنیا نشان دادیم که قدرت تیم ملی ایران چقدر است. بازی قبلی یک اتفاق بود. خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم این حس غرور را به همه ایرانی‌ها بدهیم که فکر می‌کنم در جای جای دنیا احساس غرور می‌کنند. ما اینجا هستیم تا همانطور که مردم برای‌مان سنگ تمام گذاشتند، با تمام وجودمان بازی کنیم. 

 

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان  در خصوص مصدومیتش گفت: مصدومیت خاصی ندارم. 

 

وی در مورد اینکه پس از شکست مقابل انگلیس کی‌روش تیم ملی را جمع کرد و حلقه اتحاد زدند و چقدر روی پیروزی امروز تأثیرگذار بود، عنوان کرد: خیلی مهم بود. در تایم خیلی کمی که داشتیم باید اول از همه از لحاظ ذهنی ریکاوری می‌کردیم. خدا را شکر می‌کنم. همه بچه‌ها هم قسم شدیم. امروز تیم اصلی ایران را نشان دادیم و بچه‌ها فعل خواستن را صرف کردند. 

 

آزمون: مقابل انگلیس تمرکز نداشتیم/ این پیروزی حق تیم ملی بود

سردار آزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل ولز در گروه B رقابت‌های جام جهانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در بازی مقابل انگلیس، تمرکز نداشیم و این طبیعی بود. خدا را شکر که سه امتیاز مهمی را گرفتیم و واقعا حق بازیکنان بود.

 

او درباره موقعیت‌های از دست رفته‌ای که در بازی داشت، خاطرنشان کرد: نزدیک ۲ ماه است که از شرایط بازی دور بودم و خیلی وقت بود که تمرین نکرده بودم و برای من خیلی سخت بود چون آماده نبودم. خدا را شکر می‌کنم که اوضاع خوب شد و از مصدومیت من مهم‌تر، برد تیم ملی بود که به ثمر رسید. امیدوارم در بازی مقابل آمریکا هم همین‌طوری عمل کنیم. من از شما به خاطر بازی با انگلیس که نتوانستیم مصاحبه کنیم، عذرخواهی می‌کنم. اوضاع مقداری خوب نبود و عذرخواهی می‌کنم.

 

در پایان مصاحبه، علیرضا جهانبخش، به سمت سردار آزمون آمد و این بازیکن را از جمع خبرنگاران خارج کرد.

 

بیرانوند: تیم ملی لیاقت صعود دارد/ می‌توانم برابر آمریکا بازی کنم

دروازه‌بان مصدوم تیم ملی برای بازی با آمریکا ابراز آمادگی کرد.

 

علیرضا بیرانوند پس از این پیروزی گفت: خدا را شکر بازی خیلی خوبی بود. خوشحالم بابت این پیروزی چرا که مردم ایران را شاد کردیم. می‌خواستیم به ولز نبازیم چرا که می‌دانستیم بازی آخر کار سختی داریم.

 

وی ادامه داد: در این بازی به تساوی هم راضی نبودیم و خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم به یک برد خوب دست پیدا کنیم. حتی می‌توانستیم قبل از گل چشمی به گل برسیم.

 

بیرانوند در مورد وضعیت مصدومیتش گفت: هر روز شرایطم بهتر می‌شود و از فردا کنار تیم تمرین خواهم کرد. همان زمان که مصدوم شدم دوست داشتم ادامه دهم اما شرایطم طوری نبود که بتوانم ادامه بدهم.

 

دروازه بان تیم ملی ایران در مورد شانس صعود ایران گفت: وقتی این بازی بزرگ را برده ایم، لیاقت این را داریم که برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران صعود کنیم. مطمئنم که اگر صعود کنیم بازی حذفی را هم پشت سر خواهیم گذاشت.

 

وی در مورد عملکرد سیدحسین حسینی هم گفت: خیلی خوشحالم به خاطر سیدحسین حسینی که در این دیدار عملکرد خوبی داشت. قبل از بازی هم با او صحبت کردم چرا که در بازی با انگلیس شرایط سختی داشت.

 

بیرانوند در مورد اتحادی که بین بازیکنان وجود داشت گفت: می‌خواستیم نشان بدهیم که همه ما یک تیم هستیم. به همین خاطر قبل از بازی حلقه اتحاد تشکیل دهیم و قول دادیم که به خاطر مردم ببریم.

 

حسینی: این بازی تمام شد/ باید به آمریکا فکر کنیم

مجید حسینی، مدافع تیم ملی فوتبال ایران پس از برتری ۲ بر صفر ایران برابر ولز اظهار کرد: خدا را شکر که پیروز شدیم و ان‌شاءالله که تیم صعود کند.

 

وی درباره حلقه اتحاد ملی پوشان پس از باخت برابر انگلیس و صحبت‌های کی‌روش ادامه داد: طبیعتا خیلی تاثیرگذار بود و اکنون باید این بازی را فراموش کنیم و آنالیزهای بازی با آمریکا را انجام دهیم تا در آن بازی موفق باشیم.

 

ترابی: تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را مقابل آمریکا رقم بزنیم

مهدی ترابی، بازیکن تیم‌ملی فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا پس از پیروزی مقابل ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: تبریک به همه مردم ایران.

 

او درباره بازی آخر تیم‌ملی در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل آمریکا گفت: تلاش می‌کنیم که بهترین نتیجه رقم بخورد و حتما برای بردن آمریکا تلاش می‌کنیم.

 

 

***

 

سرمربی ولز: حریف شایستگی پیروزی را داشت/ ایران از آمریکا بهتر است

سرمربی تیم ملی ولز پس از شکست برابر ایران در نشست خبری گفت ایران استحقاق پیروزی را داشت و تغییرات و جابجایی‌های این تیم نسبت به بازی قبل،‌ جواب داد.

 

دیدار ایران و ولز،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

راب پیج، سرمربی تیم ملی ولز در نشست خبری این بازی در واکنش به اینکه آیا ایران شایسته پیروزی بود گفت: حتما استحقاق پیروزی را داشتند و تغییرات و جابجایی‌های آن‌ها جواب داد.

 

او در واکنش به اینکه آیا تیمش به خاطر هوای گرم در نیمه دوم به مشکل خورد؟ گفت: نه! در نیمه اول هم مشکل داشتیم.

 

سرمربی ولز درباره اینکه چرا شاگردانش به ویژه بیل و رمزی خوب عمل نکردند؟ گفت: نمی‌خواهم بگویم که این دو نفر مقصر بودند. من خیلی ناامید شدم. ما خیلی موفقیت داشتیم که به جام جهانی آمدیم. امروز از توانایی‌های خودمان کمتر ظاهر شدیم. وقتی اینطور ظاهر شوید، مجازات می‌شوید.

 

پیج درباره اینکه تیمش در مقابل ایران یک روز بد داشت و درباره نقاط قوت و ضعف ایران گفت: همیشه می‌خواهیم به پیروزی برسیم. امروز بازی را نبردیم. ما دوباره خودمان را برای بازی بعد آماده می‌کنیم.

 

سرمربی تیم ملی ولز درباره اینکه چطور تیمش را می‌تواند برای بازی با انگلیس آماده کند؟ گفت: هنوز یک بازی دیگر داریم که پر از اتفاقات است و از فرصت خودمان استفاده می‌کنیم. هوادارانی داریم که اینجا هستند و ما را تشویق می‌کنند. کار امروزمان خوب نبود و مجازات شدیم و برای بازی بعد خودمان را آماده می‌کنیم.

 

سرمربی تیم ملی ولز در واکنش به اینکه ایران بهتر است یا آمریکا؟ گفت: من تحت تاثیر بازی ایران قرار گرفتم. ایران رو به جلو رفت و آمریکا هم خیلی خوب بازی می‌کند و فکر می‌کنم ایران یک مقدار جلوتر و بهتر باشد.

 

او در واکنش به اینکه آیا در چهار روز باقی مانده تا بازی با انگلیس می‌تواند تغییرات لازم را ایجاد کند؟ اظهار کرد: باید متوجه این موضوع باشیم. بازیکنانی داریم که در باشگاه‌های خود بازی نمی‌کنند.

 

وی در واکنش به اینکه گفت تحت تاثیر بازی ایران قرار گرفت و اینکه فکر می‌کند دروازه‌بان جدید چقدر توانست کیفیت ایران را بهبود بخشد؟ گفت: فکر نمی‌کنم تفاوتی بین آن‌ها باشد. آن‌ها دو نفر را عوض کردند. ما از بازی ایران احساس خطر می‌کردیم.

 

پیج در واکنش به اینکه چطور می‌تواند توضیح بدهد که همه بازیکنانش خوب نبودند؟ گفت: ما در مرحله خطیری هستیم. در هر بازی باید به دنیا نشان دهید که چطور بازی می‌کنید و حتی امروز قسمتی از آن را هم نشان ندادیم. امروز ناامید شدم که بخواهم بگویم چیز به خصوصی رخ داد. باید صحبت کنیم و ببینیم چه می‌شود.

 

گرت بیل: له شدیم!

ستاره تیم ملی ولز عنوان کرد که این تیم احساس خیلی بدی بعد از بازی با ایران دارد و شرایط صعود حالا سخت شد.

 

دیدار ایران و ولز،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

گرت بیل بعد از شکست تیمش برابر ایران گفت: ما له شدیم، هیچ کلمه بهتری برای گفتن شرایطمان بعد از این دیدار نیست. باید ریکاوری کنیم و تلاش کنیم که دوباره برگردیم. مطمئناً الان کسب جواز صعود به دور بعد دشوار خواهد بود و به بازی دیگر گروه بستگی دارد.

 

او درباره صحنه کارت قرمز گفت: من صحنه کارت قرمز را ندیدم، بنابراین نمی‌دانم این تصمیم عادلانه بود یا نه اما بازی را کاملاً تغییر داد.

 

هنسی: مقابل ایران بدشانسی آوردیم/ هنوز به صعود امیدواریم

"وین هنسی" دروازه بان تیم ملی ولز بعد از شکست 2 بر صفر ایران مقابل ولز اظهار داشت: امروز خیلی بدشانسی آوردیم. اتفاقاتی که در طول بازی رخ داد به نفع ما نبود. 

 

وی افزود: همه فکر می‌کنند که ما امیدی برای صعود نداریم اما خودمان را خط نمی‌زنیم. تیمی قوی و متحد هستیم  که مقابل انگلیس با قدرت بازی خواهیم کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------