اسکوچیچ: اگر من سرمربی بودم ایران صعود می‌کرد



اسکوچیچ،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی سابق تیم ملی گفت: فکر می‌کنم فرصتی را برای چیزهای بزرگ از دست دادم. تقریباً مطمئن هستم اگر من سرمربی بودم از مرحله گروهی عبور می‌کردیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت net، تغییر رئیس فدراسیون فوتبال چند ماه قبل از جام‌جهانی باعث شد تا دراگان اسکوچیچ از پست خود به عنوان سرمربی ایران برکنار و کارلوس کی روش به عنوان سرمربی ایران منصوب شود. با این حال تیم ملی ایران در جام جهانی در دور گروهی حذف شد تا پرونده حضور این تیم در جام جهانی بسته شود. 

 

دراگان اسکوچیچ درباره‌ی ارزیابی خود از وضعیت ایران در جام جهانی فوتبال گفت: من فکر می‌کنم با کارلوس در مورد دیدگاه‌مان به فوتبال کاملاً متفاوت هستیم. فکر می‌کنم من خیلی نسبت به او مربی هجومی‌تری در فوتبال هستم. در مورد مربی‌ها بعضی‌ها می‌گویند یک نفر معلم است، یکی رهبر است، یکی این‌طور است، یکی آن‌طور است تقسیم بندی مربیان از نظر من بسیار ساده است. مربی‌ها یا ریسک می‌کنند یا نمی‌کنند. من فکر می‌کنم کی‌روش در فوتبال خیلی محتاط است. بگذارید بهتر توضیح بدهم. وقتی مقابل یک حریف قوی بازی می‌کنید، باید به تیم خود اعتماد کنید. اگر من بودم فکر نمی‌کنم مقابل انگلیسی‌ها دفاع می‌کردیم و از این نظر ما با هم فرق داریم، نگاه ما به فوتبال متفاوت است.  

 

او در ادامه گفت:‌ من می‌گویم که نمی‌توان تیمی از بازیکنان وفادار به خود را در زمین قرار دهید. شما باید بهترین بازیکنان خود را به زمین بفرستید نه بازیکنان وفادار به خود. باید با بازیکنان رابطه ایجاد کنید. به خاطر همین است که وقتی ترکیب تیم ملی ایران را دیدم خیلی تعجب کردم و باور نمی‌کردم.

 

سرمربی سابق ایران ادامه داد:‌ یک بار در مصاحبه‌ای گفتم که من آن کسی نیستم که در پارک روی گل‌ها پا بگذارم بلکه سعی می‌کنم از اطراف جاده بروم. حرف‌های زیادی پشت سر من بود. شما دیدید که ناگهان تیم ملی ایران مسن‌ترین تیم جام جهانی شد. کی‌روش، چند بازیکن مثل روزبه چشمی و رامین رضائیان را به تیم دعوت کرد. نه کریم انصاری فرد و نه کاپیتان احسان حاج صفی برای تیم من اگر سرمربی بودم بازی نمی‌کردند. من تیم ملی ایران را جوان کردم و ما انرژی جدیدی به دست آوردیم و بعد ناگهان، مثل این است که شما به تنظیمات قبلی برمی‌گردید. من نه تنها به رفتن به جام جهانی فکر می‌کردم. می‌خواستم برای مربی بعدی چیزی بگذارم و از این نظر این اقدامی که صورت گرفت فاجعه بود. 

 

او در ادامه گفت: بگذارید بیشتر توضیح دهم. رئیس فعلی فدراسیون فوتبال ایران قبلا در فدراسیون بود. آنها ۷ میلیون یورو برای ویلموتس هزینه کردند که فکر کنم یک ماه و نیم سرمربی ایران بود و در انتخابی جام جهانی در حال حذف شدن بود. ایران در زمان او یک امتیاز تا حذف شدن فاصله داشت.

 

این مربی کروات در ادامه گفت: چه بگویم وقتی یک مربی نتوانست دو بار با یک تیم به جام‌جهانی برود و حالا برای سومین بار در یک دوره سرمربی تیم دیگری شد. من در عمرم چنین چیزی را ندیده‌ام. او با کلمبیا نتوانست به جام جهانی برود و در ادامه با مصر هم نتوانست و سپس به ایران آمد. این یک اتفاقی بود که هیچ منطقی در آن وجود نداشت اما من در نهایت به خوبی تحملش کردم. من سه سال آنجا کار کردم و عملکرد خیلی خوبی داشتم و  ۲۵ امتیاز کسب کردم. ما مسابقات را سریع‌تر به پایان رساندیم و همه رکوردها شکسته شد مثلا بحرین را برای اولین بار در خانه خود شکست دادیم. چه کار می توانیم بکنیم. زندگی ادامه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------