پایان کار لوئیس انریکه در تیم ملی اسپانیا/ لوئیس دلافوئنته سرمربی شد



انریکه،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
فدراسیون فوتبال اسپانیا دقایقی پیش رسما خبر از قطع همکاری با لوییس انریکه داد.

به گزارش ورزش سه، در پی حذف تیم ملی اسپانیا از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 با قبول شکست در ضربات پنالتی برابر مراکش، آینده لوییس انریکه در تیم ملی اسپانیا در هاله ای از ابهام قرار داشت و در نهایت دقایقی پیش فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد که با توافق دوجانبه، انریکه دیگر در لاروخا به کارش ادامه نخواهد داد. قرارداد انریکه تا پایان جام جهانی اعتبار داشت و در نهایت دو طرف تصمیم به قطع همکاری گرفتند و تمدید قرارداد منتفی شد.

 

در ابتدای این بیانیه کوتاه است: «فدراسیون فوتبال اسپانیا می خواهد از خدمات لوییس انریکه و کل کادر مربیگری او در چند سال گذشته تشکر کند.»

 

انریکه،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

انریکه پس از جام جهانی 2018 هدایت اسپانیا را برعهده گرفت و توانست این تیم را به جام جهانی 2022 برساند. او در یورو 2020 اسپانیا را به نیمه نهایی هدایت کرد ولی در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شدند. اسپانیا در لیگ ملت های 2021 به فینال رسید و مغلوب فرانسه شد. انریکه اسپانیا را به نیمه نهایی لیگ ملت های 2022 نیز رسانده ولی مربی دیگری ادامه کار را در دست خواهد گرفت.

 

در نظرسنجی مارکا که 213458 نفر در آن شرکت کردند، 77 درصد در پاسخ به این سؤال که آیا انریکه باید به کار خود در تیم ملی اسپانیا ادامه دهد، گزینه خیر را انتخاب کردند.

 

دلافوئنته​​​​​​​ سرمربی اسپانیا شد

لوئیس دلافوئنته، سرمربی پیشین تیم ملی المپیک اسپانیا جایگزین انریکه در تیم ملی شد.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

دلا فوئنته 51 ساله که مربی تیم زیر 21 ساله ها و المپیک اسپانیا بود، از این پس مربی تیم بزرگسالان خواهد بود. او از سال 2013 در تیم های پایه اسپانیا مشغول به کار است و توانسته در یورو زیر 19 ساله ها اسپانیا را قهرمان کند. او سال قبل در المپیک توکیو نیز با اسپانیا تا فینال پیش رفت ولی مدال نقره را با شکست از برزیل کسب کردند.

 

دلافوئنته با اصالتی باسکی سابقه بازی برای بیلبائو و دو قهرمانی لالیگا در اوایل دهه 80 را دارد. او 18 خرداد 1400 در پاندمی کرونا با تیم زیر 21 ساله های اسپانیا به جای تیم بزرگسالان برابر لیتوانی قرار گرفت و 4-0 برنده شدند. بازی از سوی یوفا به عنوان یک بازی ملی بزرگسالان محسوب شد.

 

دلافوئنته سابقه بازی برای سویا و آلاوس را دارد و در بیلبائو و آلاوس نیز مربیگری کرده است. شروع کار او در تیم بزرگسالان اسپانیا ماه مارس 2023  و بازی برابر نروژ و اسکاتلند در مقدماتی یورو 2024 خواهد بود.

 

***

 

ابقای رسمی فلیک به عنوان سرمربی آلمان تا یورو ۲۰۲۴

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان با وجود ناکامی در جام جهانی ۲۰۲۲، حداقل تا ۲ سال دیگر هدایت ژرمن‌ها را برعهده خواهد داشت.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

به گزارش تسنیم، اتحادیه فوتبال آلمان با انتشار بیانیه‌ای از ابقای هانسی فلیک به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور تا رقابت‌های یورو 2024 که آلمانی‌ها خودشان میزبان آن هستند، خبر داد.

 

با توجه به ناکامی ژرمن‌ها در جام جهانی 2022 قطر که در آن برای دومین دوره متوالی از صعود از مرحله گروهی باز ماندند، گمانه‌زنی‌های درباره احتمال برکناری سرمربی سابق بایرن مونیخ از هدایت تیم ملی آلمان صورت گرفت اما نتیجه جلسه اخیر مدیران اتحادیه فوتبال آلمان از جمله برند نیوندورف (رئیس)، هانس یواخیم واتسکه (نایب رئیس) و فلیک این شد که مرد آلمانی تا یورو 2024 به کار خود ادامه دهد.

 

نیوندورف در این خصوص به سایت اتحادیه فوتبال آلمان گفت: همه ما اطمینان داریم که یورو 2024 که در کشور خودمان برگزار خواهد شد، فرصتی عالی برای فوتبال آلمان خواهد بود و هدف ما این است که از این فرصت برای کسب یک دستاورد ورزشی بزرگ استفاده کنیم. ما به هانسی فلیک و توانایی او برای هدایت تیمش ایمان داریم. در خصوص جانشین اولیور بیرهوف (مدیر سابق تیم ملی آلمان) هم توافق کردیم که ابتدا درباره آینده ساختار حیطه وظایف مدیر جدید در داخل فدراسیون گفت‌و‌گوهایی صورت بگیرد و پس از آن گزینه بعدی معرفی شود.

 

هانسی فلیک نیز در واکنش به ابقا شدنش به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان – پستی که پس از یورو 2020 آن را برعهده گرفت، عنوان کرد: من و دستیارانم نسبت به مسابقات یورو که در کشورمان برگزار خواهد شد خوشبین هستیم. به عنوان یک تیم ما می‌توانیم موفقیت‌های بسیار بیشتری نسبت به آنچه در قطر نشان دادیم، به دست آوریم. ما در جام جهانی فرصتی بزرگ را از دست دادیم اما از آن درس خواهیم گرفت. من به آینده همکاری و توافقی که با برند نیوندورف و واتسکه داشته‌ایم ایمان دارم. همه ما یک هدف داریم و آن متحد شدن تمام مردم کشور برای حمایت از تیم ملی در تورنمنت خانگی یورو 2024 است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------