ساپینتو: امیدوارم داور بازی فردا اشتباه گذشته‌اش را تکرار نکند



ساپینتو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم فوتبال استقلال پیش‌بینی کرد، مهدی قایدی مهاجم آبی‌پوشان فردا در مصاف با مس رفسنجان موفق به گلزنی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل مس رفسنجان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: فردا مقابل تیمی بازی داریم که در لیگ خوب ظاهر شده است. فکر کنم مسی‌ها تنها یک شکست داشته‌اند، بهترین خط دفاعی لیگ را دارند و تنها چهار گل دریافت کرده‌اند. این موضوع هشدار بزرگی برای ماست که فردا بازی سختی خواهیم داشت.

 

نیم‌نگاهی به بازی پرسپولیس - گل‌گهر خواهیم داشت

وی افزود: تعدادی از بازیکنان‌مان را در اختیار نداریم، ولی سایر بازیکنان این فرصت را دارند تا ارزش‌های خود را نشان دهند و بگویند لایق این فرصت هستند. البته به سه امتیاز بازی نیاز داریم و می‌خواهیم به کارمان در صدر جدول ادامه دهیم. روی کارمان تمرکز می‌کنیم، ولی می‌دانیم بازی پرسپولیس - گل‌گهر سیرجان فردای دیدار ما برگزار می‌شود و نیم‌نگاهی نیز به آن بازی داریم. بازیکنان ما در طول هفته خوب کار کردند و پرانرژی و مثبت هستند و برای دیدار فردا آماده‌ایم.

 

امیدوارم داور بازی فردا اشتباه گذشته‌اش را تکرار نکند

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به قضاوت عرب‌براقی در دیدار فردا گفت: این داور در دیدار با گل‌گهر سیرجان اشتباه فاحشی انجام داد و من را بدون اینکه کاری کرده باشم، اخراج کرد. امیدوارم داور این اشتباه را تکرار نکند، چون واقعاً لایق احترام هستم، همانطوری که همه به من احترام می‌گذارند. من به خاطر این اشتباه سه بازی را از دست دادم.

 

انتقادها را قبول می‌کنم، اما تمام بازی‌ها سخت هستند

ساپینتو در واکنش به طرح این موضوع که به نظر می‌رسد استقلال پس از جام جهانی خوب بازی نمی‌کند، تصریح کرد: من همه انتقادها را قبول می‌کنم، اما تمام بازی‌ها سخت هستند. قبل از شروع تعطیلات گفتم ما در بهترین فرم قرار داشتیم، ولی چند بازیکن مصدوم شدند و چند بازیکن در شرایط آمادگی صد در صد نیستند. فردا هدف‌مان با وجود این شرایط پیروزی است.

 

پیش از دیدار با صنعت نفت زمینی برای برگزاری تمرین نداشتیم

وی راجع به برگزاری تمرین تیمش در کمپ مرحوم ناصر حجازی خاطرنشان کرد: زمین چمن خوب است، ولی امکانات کامل نیست. مثلاً دوش و سرویس‌های بهداشتی آماده نیستند و خودم دفتر ندارم. ما سالن ریکاوری و بدنسازی نداریم و باید سریعاً آماده شود. با این همه، زمین از کیفیت بالایی برخوردار است و چند جلسه روی آن تمرین کردیم. پیش از دیدار با صنعت نفت آبادان زمینی برای برگزاری تمرین نداشتیم.

 

به غیر از محبی بازیکنانی دارم که می‌خواهند خودشان را به من نشان دهند

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره محرومیت محمد محبی برابر تیمی که سخت گل می‌خورد، گفت: همانطور که گفتم بازی فردا برای ما خیلی مهم است. من دوست دارم 27 بازیکن خودم را در اختیار داشته باشم. بازیکنان دیگری به غیر از محبی داریم که انگیزه مضاعفی برای دیدار فردا دارند تا به مربی نشان دهند که لیاقت قرار گرفتن در ترکیب را دارند.

 

نمی‌خواهیم 3 امتیاز بازی فردا را از دست بدهیم

ساپینتو در مورد اینکه استقلال شانس رسیدن به صدر جدول با تفاضل گل بهتر را دارد، یادآور شد: ما در حال حاضر نیز در صدر جدول هستیم. تنها نیستیم، اما در صدر جدول قرار داریم. مهمتر از دیدار پرسپولیس این است که کار خودمان را انجام دهیم و نمی‌خواهیم سه امتیاز بازی فردا را از دست بدهیم.

 

احساس می‌کنم قایدی فردا گل می‌زند

«به نظر می‌رسد برخی از مهاجمان استقلال از جمله مهدی قایدی اُفت کرده‌اند.»، وی در واکنش به خبرنگاری که این موضوع را مطرح کرد، گفت: مهاجمان دیر یا زود گل می‌زنند. این بازیکنان فرصت‌ها را ایجاد می‌کنند. احساس می‌کنم قایدی فردا گل می‌زند. بازیکنانی که نام بردید، احساس می‌کنم فردا گلزنی خواهند کرد.

 

وقتی لیست تیم ملی اعلام شد، چند بازیکن من روحیه خوبی نداشتند

سرمربی تیم فوتبال استقلال راجع به قرار نگرفتن نام مهدی قایدی و محمد محبی در لیست تیم ملی و اُفت روحی این دو بازیکن گفت: روحیه‌شان خوب است. وقتی لیست تیم ملی اعلام شد، چند بازیکن من روحیه خوبی نداشتند، اما این شرایط گذشته است و تمرکز صد در صدشان روی تیم است.

 

ساپینتو در پاسخ به این سؤال که چه دغدغه‌ای برای دیدار فردا دارد، گفت: فقط بحث بازیکنانی که در دیدار فردا نخواهیم داشت، مسئله هستند و امیدوارم برای بازی بعدی آنها را داشته باشیم.

 

***

 

ربیعی: برای نیم‌فصل دوم باید تصمیمی درست و حرفه‌ای بگیریم/ نه دنبال تساوی بدون گل هستیم و نه بازی اتوبوسی

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان بر این اعتقاد است که تیمش در نیم‌فصل دوم لیگ برتر باید با تصمیمی درست و حرفه‌ای تقویت شود.

 

ربیعی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

محمد ربیعی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال مس رفسنجان مقابل استقلال در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: فردا برابر تیم بزرگ استقلال بازی خواهیم کرد، تیمی که به نظرم شرایط و فرم خوبی دارد. ما هم شرایط خودمان را داریم و طبق فرایند‌مان پیش رفته‌ایم. در دیدار قبلی می‌توانستیم برنده شویم، اما به هر حال خودمان را آماده بازی فردا کرده‌ایم. بازی‌های استقلال و مس در گذشته به لحاظ سبک بازی جذاب بوده است و امیدوارم فردا نیز این اتفاق بیفتد.

 

وی در مورد اینکه تیمش هم بهترین خط دفاعی را دارد و هم یکی از بدترین خطوط حمله لیگ و آیا فردا باید شاهد یک تساوی بدون گل دیگر از مسی‌ها باشیم، گفت: درست است که کمتر گل زده‌ایم، اما مهم این است که موقعیت‌های فراوانی ایجاد کرده‌ایم. در بازی‌هایی که صفر - صفر کرده‌ایم دروازه‌بان‌های حریف بهترین بازیکن زمین شده‌اند. البته نمی‌توانیم از این موضوع فرار کنیم و در جهت تقویت آن تلاش می‌کنیم. سال گذشته جزو سه تیم برتر از لحاظ گل زده بودیم. سال گذشته برابر استقلال 3 بر 2 باختیم، دیداری که خوب بود. رسیدن به تساوی بدون گل در دستور کار ما نیست و اگر کمی بازیکنان ما پای‌شان به گلزنی باز شود به‌طور متوالی گلزنی خواهند کرد.

 

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان راجع به استعفای علی علیزاده از معاونت این باشگاه و بحث رفتن او در پایان فصل گفت: سه چهار روز قبل از بازی با مس کرمان تغییرات مدیریتی در باشگاه ما رخ داد. من چهارمین سال است که هدایت مس رفسنجان را برعهده دارم و چندین بار گفته‌ام از کجا شروع کردیم و خدا را شکر به چه چیزی تبدیل شدیم. دست مدیریت را باز گذاشتیم. قبل از شروع فصل و همینطور نیم‌فصل دوم سال گذشته با توجه به پیشنهادهایی که داشتم، درخواست جدایی سالم و محرمانه را با مدیریت باشگاه، مطرح کردم اما طبق قرارداد به کارم ادامه دادم. کاری که برای مردم رفسنجان لازم بود، انجام دادم. این تیم برای اینکه در جمع چهار پنج تیم برتر لیگ قرار بگیرد و سهمیه آسیا را کسب کند، نیازمند پرش بالاتر در دیدگاه‌های بزرگ چه به لحاظ شهری و چه به لحاظ ساختاری است. برای اینکه شهر رفسنجان نماینده ایران در آسیا باشد صرفاً داشتن بازیکن، مربی و ثبات فنی مهم نیست و این مسئله نیازمند زیرساخت‌های بزرگ‌تری است.

 

ربیعی درباره محروم و مصدومان تیمش برای دیدار فردا مقابل استقلال یادآور شد: ما محرومی نداریم، اما حامد لک متأسفانه در تمرین امروز از ناحیه پشت پا آسیب دید و در بررسی MRI کشیدگی دیده شد. این جزو اتفاقات بدی است که برای ما افتاد و لک را که آمادگی ذهنی برای بازی داشت، از دست دادیم. البته محمدحسین کریم‌زاده و ایمان سلیمی که مصدومان قبلی ما بودند کم کم در حال رسیدن به وضعیت مطلوب هستند.

 

وی در واکنش به انتقادها از مهاجمان مس برای عدم گلزنی در این فصل خاطر نشان کرد: امسال تغییر برنامه‌ سیستماتیک داشتیم. سال گذشته با سیستم 3-4-3 بازی می‌کردیم و امسال سیستم 2-1-4-3 را به اجرا درآوردیم. یک جاهایی این قالب در نیامد و خیلی تلاش کردم. در بیشتر بازی‌ها از گادوین منشا حمایت کردم، ولی این فصل سال خوب او نبوده است. منشا سه چهار موقعیت خوب در دیدار با صنعت نفت آبادان، تراکتور تبریز و ... داشت و فوتبال برای او نچرخید. خیلی از بازیکنان بودند که آقای گل شدند، اما سال بعد برای آنها خیلی خوب دنبال نشد. باید انرژی بیشتر و تمرین بیشتری داشته باشیم. وظیفه من این بود که به‌عنوان سرمربی از بازیکنانم حمایت کنم. اگر شرایط به همین شکل بماند، در هر صورت باید در نیم‌فصل تصمیم درست و حرفه‌ای بگیریم که به سود تیم باشد.

 

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان تصریح کرد: شما آمارها را نگاه می‌کنید که ما کم گل خورده‌ایم و کم گل زده‌ایم. چیزی که به ذهن‌تان می‌رسید این است که مس فوتبال دفاعی بازی می‌کند، اما اگر در آیتم‌های فنی دیگری بررسی کنید، به خصوص متریکا در خلق موقعیت گل در بین چهار پنج تیم اول لیگ هستیم ولی از لحاظ تبدیل موقعیت به گل در پایین قرار داریم. این مسئله فلسفه لیگ است و شاید می‌بایست سازماندهی درستی داشته باشیم. ما تیمی نیستیم که عقب بازی کرده یا اتوبوسی بازی کنیم. در بازی با پرسپولیس یا سپاهان دیدید که چطور بازی کردیم یا مقابل گل‌گهر سیرجان بازی خوبی انجام دادیم. اگر بخواهیم آنالیز داوری‌ها را داشته باشیم بیشترین میزان ضرر برای مس رفسنجان بوده که این ضرر بیش از 10 امتیاز بوده است و اگر نصف آن را به ما داده بودند هم آمار گل زده‌مان بیشتر بود و هم جایگاه خوبی داشتیم.

 

ربیعی در مورد دیدار فردای تیمش با استقلال اظهار داشت: استقلال تیم پرمهره‌ای است و باید هم این تیم به همراه پرسپولیس پرمهره باشند، چون هم نمایندگان ایران در آسیا هستند و هم پرتماشاگر. شاید استقلال محمد محبی را نداشته باشد، اما بازیکنان خوب دیگری دارد و دیدیم که هر زمان بازی‌شان به گره می‌خورد بازیکنان دیگری به میدان می‌آیند. باید این تیم‌ها چنین مهره‌هایی داشته باشند. مثل تمام تیم‌های بزرگ دنیا از جمله بارسلونا و رئال مادرید که طرفداران زیادی دارند. ما هم سعی می‌کنیم بازی‌های خوبی انجام دهیم.

 

وی راجع به عدم برتری تیمش مقابل استقلال در چند سال گذشته گفت: اگر بازی‌های قبلی را دیده باشید در هر دو بازی برای نباختن وارد زمین نشدیم، بلکه برای بازی خوب به میدان رفتیم. در دیدار فصل گذشته سیدحسین حسینی سه توپ فوق‌العاده گرفت. ما روی دروازه حریف بودیم و دیدگاه‌مان این بود که دست پر از زمین خارج شویم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------