«سارا خادم‌الشریعه» استادبزرگ شطرنج ایران به اسپانیا مهاجرت کرد



پله،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روزنامه اسپانیایی ال‌پائيس گزارش داده که سارا سادات خادم‌الشریعه، استاد بزرگ شطرنج ایران پس از مسابقات جهانی شطرنج قزاقستان دیگر به ایران بازنخواهد گشت.

به گزارش فرارو، سارا خادم‌الشریعه قصد بازگشت به ایران را ندارد. زن شماره یک شطرنج ایران که تصاویر عکس‌های بی‌حجابش در چند روز اخیر در مسابقات قهرمانی جهان در آلماتی خبرساز شده، تصمیم گرفته به اسپانیا مهاجرت کند.

 

او به همراه همسر و فرزند خردسالش از همان قزاقستان راهی یکی از شهر‌های اسپانیا می‌شود که نخواسته‌اند نام این شهر منتشر شود. سارا سادات خادم‌الشریعه در رقابت‌های شطرنج قهرمانی آلماتی در قزاقستان بدون روسری در همان دور نخست حاضر شد. مشخص نیست کار‌های اقامت سارا خادم‌الشریعه در اسپانیا چقدر طول بکشد، ولی مشخصا این موضوع زمان بر خواهد بود. ضمن اینکه همسر سارا خادم‌الشریعه پاسپورت کانادایی هم دارد.

 

ال‌پائیس نوشته است به دلایل امنیتی نام شهری که او در اسپانیا ساکن خواهد شد، فاش نشده اما این شطرنج‌باز دیگر احتمالا دیگر با پرچم ایران در مسابقات جهانی حاضر نخواهد شد. این روزنامه در ادامه به نقل از دو منبع نزدیک به این شطرنج‌باز نوشته که خانواده او صاحب یک آپارتمان در اسپانیا هستند.

 

سارا بعد از علیرضا فیروزجا که این روز‌ها به فرانسه مهاجرت کرده و برای آن کشور اروپایی مسابقه می‌دهد، دومین استعداد برتر شطرنج ایران است که کشور را ترک می‌کند.

 

گفتنی است، پورکاشیان چند سال قبل به آمریکا مهاجرت کرد و با اخد تابعیت ایالات متحده با پرچم این کشور در مسابقات جهانی شرکت می‌کند. این روزنامه در گزارش خود نوشته که خانم خادم‌الشریعه به همراه همسر و فرزند خردسالش هر سه برای ادامه زندگی به اسپانیا مهاجرت خواهند کرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------