آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شکست سنگین الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را واگذار کرد و رکورد شکست ناپذیری اش شکسته شد! به گزارش دیلی فوتبال؛ تیم های…

عزیزی خادم: رئیس سابق نه؛ رئیس عزل شده به طور غیرقانونی هستم



عزیزی خادم،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
رئیس عزل شده فدراسیون فوتبال گفت: من خیلی علاقه‌ای به رئیس سابق بودن ندارم بلکه رئیس عزل شده غیرقانونی هستم. خیلی واضح، آشکار و غیرقانونی مرا از فدراسیون فوتبال کنار گذاشتند.

به گزارش فارس،  شهاب عزیزی خادم درباره دوران حضور خود در فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: من خیلی علاقه‌ای به رئیس سابق بودن ندارم بلکه رئیس عزل شده غیرقانونی هستم. خیلی واضح، آشکار و غیرقانونی مرا از فدراسیون فوتبال کنار گذاشتند. نباید فراموش کنید انسان‌ها نباید وجدان، انصاف خود و وجدان افکار عمومی را به دلیل نگاه شخصی به سمتی ببرند که زیر پا گذاشته شود. فدراسیون فوتبالی را تحویل گرفتم که سیاهی، تاریکی و ناامیدی در آن موج می‌زد.

 

*خوشبین ترین افراد 5 درصد به صعود تیم ملی به جام جهانی داشتند

وی افزود: حتی خوش‌بین ترین افرادی که به فوتبال ملی امید داشتند، پنج درصد و افراد بدبین صفر درصد امیدی به صعود تیم ملی به جام جهانی نداشتند. فوتبال ملی ایران با یک سرپرست اداره می‌شد و از لحاظ اعتباری و جایگاهی در شرایط بسیار اسفناک و فلاکت‌باری قرار داشت. نمی‌توانیم این موضوع را زیر پا بگذاریم که تیم ملی ایران با یک تساوی جام جهانی را از دست می‌داد و میزبانی را از آن گرفته بودند. به نوعی جایگاه و منزلگاه فوتبال ملی در شان نام ایران و فوتبال ملی کشورمان که سابقه ای تاریخی در آسیا دارد، نبود. 

 

*در فدراسیون نه اعتباری وجود داشت و نه کسی به ان اعتنا می کرد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نه اعتباری وجود داشت و نه کسی به آن اعتنا می‌کرد. نباید این واقعیات را فراموش کنیم. باید به جنگ فوتبالی می‌رفتیم که میزبانی را از ما گرفته بودند. داستان ویلموتس را داشتیم و بعد از او هم اسکوچیچ آمده بود. فدراسیون درگیر مسائل و مصائب خودش بود که تاریخ فوتبال ایران کمتر به خودش دیده است. قبل از اعزام به بحرین وزیر ورزش افغانستان که رئیس کمیته ملی المپیک این کشور در دوره اشرف غنی بود، جلسه‌ای رسمی با ما داشت. از روی دلسوزی و علاقه مندی به فوتبال ما جمله‌ای به ما گفت که برای من خیلی سخت بود.

 

*ارزان‌ترین و سریع‌ترین صعود به جام جهانی را رقم زدیم

عزیزی خادم اضافه کرد: او گفت تیم شما به بحرین می‌رود اما این را بدانید شانس ما به مراتب بیشتر از شما است‌. آن ها با یک برد به جام ملت‌های آسیا می‌رفتند اما با یک مساوی و یک باخت حتی جام ملت‌ها را هم از دست می‌دادیم. ارزان‌ترین و سریع‌ترین صعود به جام جهانی را رقم زدیم. با کمترین هزینه و مربی خیلی ارزان قیمت ۱۵ بازی انجام داده و با ۱۴ برد و یک تساوی به جام جهانی رفتیم. این در تاریخ فوتبال ملی ایران که از سال ۱۳۲۵ و تقریبا ۸۰ سال سابقه دارد، بی‌نظیر است و کم نظیر نیست.

 

*قبل از من فوتبال بانوان به فراموشی سپرده شده بود

وی عنوان کرد: مسئله بعدی توجه به فوتبال بانوان به عنوان بخش اعظمی از فوتبال کشور است. با وجود فشارهای زیادی که از جاهای مختلف به من وارد می‌شد و فوتبال بانوان به فراموشی سپرده شده بود، این موضوع را با یک کار جمعی به بهترین شکل جلو بردیم.  همه ایرانیان در کل دنیا در یک سالی که ما در فدراسیون فوتبال داشتیم، به آن افتخار می‌کردند. فدراسیون الهام بخش توسعه کشور قرار گرفته بود زیرا کار جمعی و درست انجام شد. همه این موارد هم به لطف الهی اتفاق افتاد. اگر آدم‌ها با نیت درست عمل کنند، خداوند عالم کمک می‌دهد. یادم نمی‌رود ملی پوشان بانوان آرزو داشتند در یک هتل آکادمی اردو بزنند اما در یک سال فعالیت بنده از امکاناتی استفاده کردند که تیم ملی فوتبال بزرگسالان از آن استفاده می‌کرد.

 

*واقعیات را با اسید هم نمی توان پاک کرد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: این واقعیات را با اسید هم نمی توان پاک کرد. خرسندی و حلاوت صعود تیم ملی بانوان  کمتر از صعود تیم بزرگسالان نبود‌ زیرا هیچگاه این توازن و مساوات برای فوتبال بانوان دیده نمی‌شد. در حوزه تیم ملی جوانان بانوان هم این کارها را انجام داده و توانستیم نام بانوان ایران را بالا ببریم‌. ما مسلمان هستیم و باید کرامت بانوان را حفظ کنیم.

 

*اگر یک جا در این کشور درست کار کرد، فوتبال ملی ایران بود

عزیزی خادم تاکید کرد: مسئله مهم بعدی درمورد VAR است‌. با وجود همه تهمت‌ها و توهین‌ها کار کردیم‌. اگر تعطیلات را هم در نظر بگیریم فقط ۵_۴ ماه کاری در فدراسیون حضور داشتیم. در این مقطع دو مقدماتی جام جهانی، جام جهانی فوتسال، بانوان و مشکلاتی که از قبل مترتب شده بود را پیش رو داشتیم. به همین دلیل می‌گویم فدراسیون الهام بخش توسعه فوتبال بود. اگر یک جا در این کشور درست کار کرد، فوتبال ملی ایران بود که متعلق به مردم و خانواده فوتبال است. درست و دقیق آن را تخریب کردند که هنوز دلیلش را نمی‌دانم. هنوز قانع نشده‌ام چرا بیرون از فوتبال آگاهانه، رسمی و آشکار به فوتبال ملی که آمال و آرزوی یک ملت بود، حمله کردند. 

 

*با یک پروژه غیرقانونی و بی‌سابقه مرا کنار گذاشتند

وی تصریح کرد: از انتخاباتی دموکراتیک من انتخاب شدم اما با یک پروژه غیرقانونی و بی‌سابقه مرا کنار گذاشتند. دوره فعالیت من سالی بود که کرونا وجود داشت. مدتی قبل درباره این بیماری فراگیر در کل دنیا، مطلبی را خواندم که اگر به مبارزه با کرونا نپردازیم، مثل آتش تمام دنیا را دگرگون خواهد کرد‌. بدون امکانات، پول و نتیجه اگر بخواهید در زمان کرونا یک بازی برگزار کنید به اندازه سه بازی روی تیم پشتیبانی و لجستیک فشار وارد می‌شود. باید از نوروزی و خورشیدی تشکر کنم که بی‌وقفه کار کردند. واکسن، قرنطینه، غیبت خبرنگاران  و .... را داشتیم. اگر یک نفر کرونا می‌گرفت، کل تیم گرفتار می‌شدند‌. وضعیتی بود که با آن در زندگی‌ام برخورد نکرده بودم.

 

*مجمع را پادگانی کردند که فقط سیم خاردار کم داشت!

وی افزود: روز مجمع محل برگزاری مراسم را تبدیل به پادگان کرده و فقط سیم‌خاردار دور آن نکشیده بودند تا مبادا عزیزی‌خادم صندوق عقب یک ماشین نشسته باشد و وارد شود. 

 

*یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌ها در تأمین منابع بودیم

عزیزی‌خادم در مورد مبالغی که قرار بود به این مجموعه بیاورد و اینکه چقدر از آنها محقق شد گفت:‌ یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌ها در تأمین منابع بودیم اگر در جایی مکتوب دیدید یا صدایی از من شنیدید که گفتم فلان قدر پول بیاورند حرف‌تان درست است اما فدراسیون به سمت درآمدزایی پیش می‌رفت.حدود 250 میلیارد تومان تأمین اعتبار کردیم تا توانستیم بدهی‌های مربیان گذشته، هزینه تیم‌های ملی در سه چهار دوره و ... را انجام بدهیم.

 

*تیم ملی در شرایطی به جام جهانی رفت که خیلی امکانات را رایگان گرفتیم

وی تأکید کرد: تیم ملی کشورمان در شرایطی به جام‌جهانی رفت که خیلی از امکانات را رایگان گرفتیم مثل پروازها و لباسی که خود من از شرکت مجید گرفتم.

 

*چرا برند تیم ملی، شرکت مجید بود؟

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا برندی بالاتر از شرکت مجید وجود نداشت توضیح داد: به هر حال ما با مجید کار کردیم همانگونه که گفتم کی‌روش اگر 10 هزار یورو هم می‌خواست او را به ایران نمی‌آوردم. وزیر ورزش از روی دلسوزی چنین درخواستی از من کرده بود و من هم باید می‌گفتم مذاکره کردم. زیرا ظرفیت مربیان داخلی کمتر از خارجی‌ها نیست. به همین دلیل مهدوی‌کیا را آوردیم تا او را برای جام‌جهانی 2026 آماده کنیم.

 

عزیزی‌خادم عنوان کرد: آوردن شرکت‌هایی مثل نایک، آدیداس، پوما و ... به ایران پروسه خاصی دارد، مجید برند بی‌کیفیتی نیست یا دست کم در شرایط فعلی وضعیت خوبی دارد. در مورد همین آل اشپرت هم مسائلی مطرح شد.

 

وی در مورد اینکه یکی از نزدیکان وی به نام علیخانی در انتخاب آل اشپرت نقش داشته پاسخ داد: آل اشپرت قبل از ورود من به فدراسیون نقش داشت در مورد علیخانی می‌گفتند او صاحب مجموعه سوپرمارکت‌هایی است که آل اشپرت را وارد می‌کند. این مسائل نقد است اما وقتی می‌خواهند کسی را خراب کنند دروغ و افترا می‌زنند همه این مسائل دروغ است. اگر کسی برگه‌ای آورده و گفت فلانی یک ریال پاداش اضافه داده‌ای و فلان آدم چنین کاری کرده درست اما همه این حرف‌ها بی‌پایه و اساس است.

 

*ماجرای پرونده ویلموتس 2

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده ویلموتس 2 و مطرح شدن شکایت یک شرکت از فدراسیون فوتبال ایران به خاطر پرونده بازی با ونزوئلا که حتی مشاورش استوری‌های آن را منتشر کرد گفت: چه کسی این حرف را زده خدا را قسم می‌خورم اولین بار است چنین موضوعی را می‌شنوم. این موضوع دروغ است چنین چیزی ندیده‌ام من رئیس فدراسیون هستم روزی یک میلیون استوری دروغ در این کشور منتشر می‌شود مگر هر کسی استوری بگذارد حرفش درست است. این حرف‌ها برای فدراسیون توسعه‌محوری که نماد یک ملت است و یک ملت با قلب خود عاشق تیم ملی‌اش هستند درست نیست.

 

عزیزی‌خادم تأکید کرد: این مسائل دروغ است فقط می‌دانم ونزوئلا کشوری تحریم شده و نفتی است هر چه در مورد این موضوع گفتند دروغ است. دیلپماسی در فوتبال به عنوان یکی از بال‌ها و بازوان مهم کشور اتفاق افتاد. در دل این دیپلماسی با قطر قرارداد 4 ساله بستیم، اساسنامه فدراسیون فوتبال که هنوز هم با عشق در موردش صحبت می‌کنم پیش بردیم. شما که عاشق استوری هستید می‌دانید من در زندگی‌ام یک استوری هم نگذاشتم اما وقتی چنین حالتی دارید می‌دانید رئیس که اگر رئیس فیفا بیاید و رئیس فدراسیون یک کشور را استوری کند حتما کاری خوبی انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: به یک استوری کذب اشاره می‌کنیم شاید برادر آدم هم خطایی کند اما به استوری رئیس فیفا برای من اشاره نکردید.

 

*برای کی روش ماهی 500 میلیون تومان مالیات می دادیم

عزیزی خادم در مورد اینکه میرشاد ماجدی مدعی بود پس از تحویل گرفتن سرپرستی فدراسیون فقط 180 میلیون تومان در حساب موجود بود توضیح داد: خودش باید جواب بدهد آورده من این بود که یکبار 186 میلیارد تومان از جاهای مختلف مثل سازمان مدیریت، دولت و ... پول آوردیم برای همین کارلوس کی‌روش ماهی 500 میلیون تومان مالیات می‌دادیم در حالی که قراردادش برای 10 سال پیش است آیا کسی در این مورد پاسخ می‌دهد؟

 

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه برخلاف ادعایش مبنی بر قرارداد رایگان بستن با شرکت مجید مشخص شد به این شرکت پول پرداخت شده است گفت: برای 4 بازی دور برگشت مقدماتی جام‌جهانی مقابل عراق، امارات، لبنان و کره‌جنوبی توافق کردیم تا این شرکت البسه رایگان بدهد باید انصاف را در نظر گرفته و بگوییم مجید به ما کمک کرد.

 

*آدم برخی مواقع اشتباه می کند

عزیزی خادم درمورد اینکه آیا از عملکرد همه همکاران منتخبش در فدراسیون راضی بود، گفت: برخی مواقع اعتماد به تعدادی از آدم‌ها تبدیل به خصم خانگی می شود. واقعیت این است آدم برخی مواقع اشتباهی می کند اما فدراسیون به سمت تغییرات بنیادی می‌رفت. 

 

وی درمورد اینکه ظاهرا به شرکت مجید پول پرداخت شده است، توضیح داد: مقابل عراق و امارات من رئیس فدراسیون بودم و پول ندادیم. موضوع را مصوب کردیم.

 

*ماجرای ارتباط با خوبان عالم و الف.الف

رئیس سابق فدراسیون درخصوص اینکه آیا ارتباطش با خوبان عالم و فردی به نام الف.الف را تایید می‌کند یا خیر، اظهار داشت: بار اول نیست که چنین سوالی پرسیده می‌شود. الان من به شما بگویم التماس دعا. هیچکس در کنار تیم ملی این فرد را ندیده است. در زندگی ام می‌گویم به او و شما می‌گویم ما را دعا کن. این فرد را می‌شناسم و هیچ وقت نگفته‌ام نمی‌نشاسم. جز انسانیت، توصیه به قرآن و بخشش، پاکی، کلام خدا و بین خودم و خدای خودم، کمک به دیگران، درس شرافت و اهل بیت چیزی از وی ندیده‌ام.

 

عزیزی خادم اضافه کرد: به همه گفته‌ایم التماس دعا و به شما هم می‌گوییم. ما محتاج به دعا هستیم.

 

*سال 95 هم شانس اول ریاست بودم

وی درمورد حذف سرخابی‌ها از آسیا و اینکه گفته بود با باشگاه ها سفت برخورد کنید و آیا امکان نداشت همان زمان با مهدی تاج تعامل کند تا ضمانتی که الان گذاشت، همان موقع می‌گذاشت، گفت: من قبل از ریاست، عضو هیات رئیسه فدراسیون و مسئولیت تیم‌های ملی را داشتم، عضو هیات مدیره ۲ باشگاه بودم و در سال ۹۵ نیز شانس اول ریاست را داشتم که عزلم کردند. مهدی تاج هم کمک کرد.

 

*مقابله با فساد هزینه دارد

رئیس سابق فدراسیون تاکید کرد: مقابله با فساد هزینه دارد. من از AFC به دلیل سلب میزبانی ناحق از تیم ملی و باشگاه‌ها شکایت کردم. فساد در فوتبال را ببینید‌. بالای ۱۵_۱۰ باشگاه را در لیگ دو و سه محروم کردیم. فدراسیون فوتبال مماشات نمی‌کرد‌‌‌‌. نمی‌گویم فدراسیون اشتباه نکرده اما قبول ندارم حذف سرخابی‌ها از آسیا اشتباه ما بود. حمایت کردیم آن‌ها در لیگ قهرمانان بمانند.  

 

*به ناحق فوتبال را از ما گرفتند

عزیزی خادم در پایان گفت: امیدوارم از این دست اتفاقات برای فوتبال نیفتد و از این دست اقدامات غیرانسانی و غیراخلاقی نبینیم که به روشنی و ناحق فوتبال را از ما گرفتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------