آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لیگ اروپا؛ صعود یاران آزمون به دور بعد در شب شکست شاگردان کلوپ

در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا تیم فوتبال آاس رم توانست با دو گل میلان را شکست دهد. به گزارش ایرنا، دور…

واکنش تاج و وزارت ورزش به اقدام جنجالی کشورهای عربی و استوری رئیس فیفا



مهدی تاج،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اقدام کشورهای عربی و رئیس فیفا در استفاده از یک واژه جعلی واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، "مهدی تاج" رئیس فدراسیون فوتبال درباره اتفاقی که در جام کشورهای عربی افتاده و آنها از واژه جعلی «خلیج عربی» استفاده کردند، گفت: قبل از اینکه وزیر ورزش هم دستور بدهند، ما خودمان موضع‌گیری کردیم و طی نامه‌ای آن را محکوم کردیم. به فیفا هم اعتراض کردیم و همچنین دستور دادم که تمام بازی‌های لیگ و جام حذفی به نام خلیج‌فارس برگزار شود.

 

تاج در مورد اینکه به نظر می‌رسید به خاطر روابطی خوبی که شما با اینفانتینو رئیس فیفا دارید، او در صفحه شخصی‌اش این اقدام را انجام ندهد، گفت: باید در این مورد صحبت کنیم. به هر حال او مواضع خودش را گرفت و ما مواضع خودمان را. ما موضع محکمی در این مورد گرفتیم و اعتراض قاطع هم به فیفا انجام دادیم.

 

واکنش وزارت ورزش به تحریف نام خلیج فارس در مسابقات عراق

ایرنا نوشت: وزیر ورزش و جوانان با محکوم کردن تحریف نام خلیج فارس در مسابقات کشورهای عربی به میزبانی عراق، دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان را مأمور ویژه رسیدگی و پیگیری این موضوع با محوریت فدراسیون فوتبال کرد.

 

محمدحسن تقی‌زاده سرپرست دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان درخصوص اقدامات انجام شده در این دفتر در واکنش به تحریف نام خلیج فارس در مسابقات عراق گفت: در نخستین اقدام، نامه‌ای رسمی و اعتراضی از طریق وزارت امور خارجه ارسال کردیم تا از کانال دیپلماتیک مراتب اعتراض وزارت ورزش و جوانان ایران را به نهاد متناظر ما در عراق اعلام کنند.

 

وی افزود: در نامه مذکور ذکر کردیم استفاده از نام مجعول و غیرواقعی برای یک لیگ یا مسابقه اساسا اعتبار آن مسابقه را زیر سوال می‌برد. ما در تمامی میادین ورزشی در ابتدای مسابقه به همدیگر ادای احترام می‌کنیم ولی رفتاری که صورت گرفت خارج از عرف و احترام بود. ما منتظر پاسخ‌ رسمی مسئولان ورزش عراق نسبت به این تحریف تاریخی هستیم.

 

تقی‌زاده در واکنش به این سوال که اگر به درخواست ایران درخصوص رسیدگی با استفاده از عنوان مجعول بی‌اعتنایی شود، اقدامات بعدی چه خواهد بود، گفت: قطعا این بی‌احترامی را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت. چون یک مطالبه عمومی است و چیزی نیست که بتوانیم به‌راحتی از آن عبور کنیم.

 

سجادی وزیر ورزش و جوانان درحالی دفتر امور بین‌الملل را مامور ویژه رسیدگی به ماجرا کرد که محوریت رسیدگی را فدراسیون فوتبال قرار داد. تقی‌زاده در پاسخ به این موضوع که آیا در این خصوص با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته یا نه افزود: دیروز بلافاصله پس از دستور وزیر محترم ورزش تقسیم ‌کاری بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت. قرار بر این شد که هرکدام از این نهادها از کانال‌های خود اقدامات لازم را انجام دهند.

 

تقی‌زاده ادامه داد: به غیر از پیگیری‌های فوتبالی فدراسیون که باید محوریت کار باشد، قرار شد وزارت ورزش از طریق کانال‌های رسمی و مجاری دیپلماتیک اقدامات لازم را انجام دهد. چه به لحاظ تاریخی و چه فرهنگی نام خلیج فارس با نام ایران عزیز عجین است. خلیج فارس از عزل تا ابد همیشه خلیج فارس خواهد ماند؛ نه یک کلمه کم‌تر و نه یک کلمه بیشتر.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------