جنجال در نشست حمید مطهری: کدام کارشناس داوری!/ از گرمکنت مشخص است چه کاره‌ای



حمید مطهری،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
نشست خبری دیدار نساجی و مس رفسنجان مس از سوالی درباره اشتباهات داوری، به جنجال کشیده شد.

به گزارش ورزش سه، حمید مطهری، سرمربی نساجی، پس از تساوی برابر مس رفسنجان در اولین دیدار دور برگشت مسابقات لیگ برتر در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: واقعا از این مساوی خیلی ناراحتم. حق تیم من سه امتیاز بود. همه بچه‌های من در رختکن ناراحت هستند. با یک استراتژی خوب وارد این بازی شده بودیم و فوق‌العاده بودیم؛ به خصوص در نیمه اول یک فوتبال شناور و خیلی خوب و تاکتیکی بازی کردیم و در همه زمینه‌ها، تیم برتر میدان بودیم. در نیمه دوم بازی تعادل پیدا کرد و هم ما می‌توانستیم برنده باشیم و هم مس رفسنجان.

 

او با انتقاد از رفتار کادرفنی مس ادامه داد: چیزی که من را ناراحت می‌کند این است که من دیروز در کنفرانس درباره میهمان نوازی مردم خوب رفسنجان صحبت کردم، چون قبلا با پرسپولیس به اینجا آمده‌ام و دیدم که چقدر محبت دارند و میهمان نواز هستند. امروز هواداران تیم مس هم به بچه‌های من و هم به تیم داوری فحاشی می‌کردند و این واقعا دور از انتظار بود. ضمن اینکه کادرفنی محترم تیم مس رفسنجان هم پنجاه نفره روی داور می‌ریختند و این اصلا قشنگ نبود و زیبنده این تیم باشخصیت نیست.

 

مطهری افزود: مورد بعدی اینکه زمانی که مس رفسنجان ۱-۰ جلو می‌افتد، خیلی سازماندهی شده، توپ جمع‌کن‌ها توپ نمی‌دهد. این کارها برای عهد دقیانوس است. واقعا قشنگ نیست و تیم‌شان اینطور تنبیه شد. فوتبال مردانه است؛ در زمین تاکتیکی بازی کنید و هر تیمی سرتر بود ببرد. به من چه ربطی دارد تیم مس رفسنجان هزینه آنچنانی کرده که از این طریق بخواهند ببرند؟ اینها نکات منفی بازی بود که متاسفانه به چشم آمد. به بچه‌های تیمم که فوق‌العاده تاکتیکی و با قلب‌هایشان بازی کردند خسته نباشید می‌گویم و در‌ مجموع انتظارم از این بازی و این شهر خیلی بیشتر بود.

 

سپس یکی از خبرنگاران قصد داشت سوالی درباره داوری‌ها مطرح کند و خطاب به مطهری گفت: «بنا بر اعلام کارشناسان داوری، تا نیم فصل ...» در این لحظه مدیررسانه‌ای نساجی حرف او را قطع کرد و پرسید: «کدام کارشناس داوری؟»

 

این مسئله واکنش مطهری را در پی داشت و او در پاسخ گفت: من جواب ایشان را می‌دهم. خیلی سازمان یافته این سوال را می‌کنی و خوب جوابت را می‌دهم.

 

اما باز هم مدیر رسانه‌ای نساجی اجازه ادامه صحبت را به خبرنگار نداد و پرسید: «کدام کارشناس داوری؟». مطهری با کنایه تکرار کرد: کدام کارشناس داوری؟

 

در این لحظه مدیررسانه‌ای نساجی قصد داشت اجازه ادامه صحبت به این خبرنگار را ندهد اما مطهری گفت: آقایان، من جواب ایشان را می‌دهم.

 

او سپس به خبرنگار که می‌خواست سوالش را به طور کامل بیان کند، گفت: من جوابت را می‌دهم؛ سوالت را تا ته خواندم و از گرمکنت هم مشخص است. ساکت باش!

 

سرمربی نساجی سپس خطاب به یکتا گفت «با او صحبت نکن، از گرمکنش مشخص است که چه کاره است!». او با عصبانیت ادامه داد: شب قبل از بازی مس رفسنجان آماری می‌آید که نساجی سود آورده است. من در زندگی‌ام همیشه سالم بودم؛ چه مربیگری کردم و چه بازی کرده‌ام. بروید ببینید این آمار از کجا درآمده است؟ چه کسی پخش کرده است؟ که داوری را تحت تاثیر قرار بدهید؟ من حرفی با شما ندارم.

 

خبرنگار پس از صحبت‌های مطهری گفت: «سوال من این نبود، سوال من ضرری بود که مس رفسنجان کرده است». سرمربی نساجی گفت: تیم من دو پنالتی مقابل تراکتور، مقابل سپاهان، مقابل پیکان، گل آفساید مقابل ملوان. باز هم بگویم؟

 

زمانی که که خبرنگار دیگری قصد داشت جو متشنج کنفرانس را پس از این جنجال، آرام کند، مطهری گفت: متشنج نیست. من جواب ایشان را دادم.

 

مدیررسانه‌ای نساجی در ادامه توضیح داد: «زمانی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کنید، باید تفاوتی بین یک هوادار و خبرنگار باشد. اینجا کنفرانس خبری است و جای خبرنگاران است. جای هوادار روی سکو است و جایش مشخص است.»

 

مطهری درباره احیای بازیکنانی مثل موسوی در این فصل و همچنین عملکرد خوب کریم اسلامی گفت: من همیشه پاسخگوی مسائل فنی هستم و دوست دارم در کنفرانس‌ها، بحث‌های فنی رد و بدل شود. سوال شما خیلی ریزبینانه بود. احمد موسوی مدتی با توجه به شرایطی که برایش پیش آمده بود، بیرون بود اما با اعتقادی به فوتبال و روح احمد داشتم و تمرکزی که خودش دارد، او را آوردم و خودش هم زحمت کشید و نه تنها مقابل مس رفسنجان، در بازی‌های قبل هم فوق‌العاده کار کرده است.


کریم واقعا موثر بازی می‌کند و اگر بخواهم نام ببرم، تک تک بازیکنان همینطور هستند؛ ایوب کلانتری، حامد شیری، علیرضا حقیقی و جوان‌های خوبی که دارم. امیرمهدی جانملکی، صابر حردانی، رضا جعفری، محمد شریفی علی داوران، مهرداد عبدی و همه بچه‌ها. بچه‌های من به معنای واقعی کلمه، کار تیمی را به نحو احسن انجام می‌دهند. ما یک تیم هستیم و من از تک تک آنها تشکر می‌کنم.

 

او در خصوصی اعتراضی که به قضاوت تیم داوری مسابقه امروز داشت توضیح داد: داوری هم یک جاهایی با ما یک جاهایی با مس رفسنجان. من همیشه اشاره کردم که تا زمانی که VAR نیاید، همین اتفاقات و اعتراضات هست. ما با اینکه یک باشگاه خصوصی هستیم، تمام زیرساخت‌ها و امکانات ورزشگاه وطنی برای نصب VAR فراهم است. من استقبال می‌کنم. من مربی‌ام و باید آرامش داشته باشم. اگر VAR بیاید، این آرامش به همه تیم‌ها برمی‌گردد. من به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم اما علی‌رغم زحمتی که کشیدند، صحنه‌هایی اتفاق افتاد. نمونه‌اش شروع بازی و پنالتی‌ای که روی کریم اسلامی بود. البته باید فیلم بازی را ببینم و نمی‌خواهم قضاوت ناعادلانه کنم. از نظر من می‌توانست یک پنالتی به نفع ما بگیرد و همانجا تیم مس ده نفره بشود. صحنه‌های دیگری هم بود اما در نهایت به تیم داوری احترام می‌گذاریم و باید VAR که همه تیم‌ها کمترین مشکل را از سمت داوری داشته باشند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------