اظهارات پر از طعنه و کنایه نکونام به مورایس و گل محمدی/ کنایه آیندا پاتوسی به سرمربی فولاد



جواد نکونام،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
جواد نکونام در نشست خبری پس از بازی با سپاهان، کنایه‌هایی را نسبت به یحیی گل‌محمدی و باشگاه پرسپولیس مطرح کرد.

به گزارش ورزش سه، فولاد خوزستان امروز با یک گل برابر سپاهان شکست خورد و در رتبه هشتم جدول قرار گرفت. جواد نکونام پس از این دیدار در نشست خبری حاضر شد و پس از انتقاد از داور مسابقه و رفتار مربیان سپاهان، اشاره‌ای هم به حواشی دیدار با پرسپولیس داشت.

 

* سپاهان بدون حتی یک موقعیت پیروز شد
نکونام در ابتدای صحبت‌هایش گفت: در طول هفته و کنفرانس تکرار کردم که این مسابقه، مسابقه‌ای است که اگر کوچک‌ترین اشتباهی کنید، تنبیه می‌شوید و به قیمت از دست دادن سه امتیاز می‌شود‌. دیدید که امروز سپاهان بدون حمله ما را برد؛ متاسفانه بدون حتی یک موقعیت، ما را بردند و توپ‌هایی گل نشد که همه دیدند؛ در یک قدم و دو قدم و تیر دروازه. موقعیت‌هایی بود که نمی‌دانم چطور گل نشد. شلوغ بود و دیدن صحنه‌ها سخت بود اما الان که نگاه کردم، دیدم که خنده‌دار است که این توپ‌ها گل نشده است. تیم ما خوب بازی کرد. بازی‌های سپاهان را که دیده بودیم، تمام تیم‌هایی که مقابل این تیم بازی کرده بودند، تسلیم بودند اما تیم ما واقعا خوب بازی کرد و حداقل باید دو گل می‌زدیم. این حداقل چیزی بود که باید اتفاق می‌افتاد اما فوتبال همین است و زیبایی‌هایش به همین است اما ما امروز زشتی فوتبال را دیدیم و باعث شد که روی یک اشتباه و یک لحظه غفلت، بازی را از دست بدهیم و سه امتیاز مسابقه را به حریف واگذار کنیم.

 

* زاهدی‌فر نشان داد که با فولاد مشکل دارد
او سپس با انتقاد از داور مسابقه ادامه داد: در بازی صحنه‌ای هست که اتفاق می‌افتد و کاری نداریم که داخل هجده هست یا بیرون اما به شکلی خنده‌دار، آقای زاهدی‌فر به نفع تیم سپاهان خطا می‌گیرید. بروید و صحنه را ببینید. واقعا خنده‌دار است. تیم حریف بیرون می‌آید، تیم حریف وقت تلف می‌کند، مربی تیم حریف به بازیکن‌شان می‌گوید روی زمین بخواب، پنج تعویض تیم ما کرد و تیم حریف تعویض کرده اما پنج دقیقه وقت اضافه می‌گیرند. هفته قبل ۹ دقیقه وقت اضافه می‌گیرند و ما دقیقه ۱۰ گل می‌خوریم. در فوتبال اگر می‌خواهید ببرید و نتیجه بگیرید، باید چیزهای زیادی را در نظر داشته باشید و کنترل کنید. من به باشگاه گفته بودم. بازی قبل را گفتم و می‌توانید بپرسید. به آقای فتاحی گفتم بازی با تراکتور، بازی‌ای است که ما به مشکل می‌خوریم و امروز هم گفته بودم. مگر می‌شود آقای زاهدی‌فر خیلی راحت در نیم فصل، سه قضاوت برای ما کند؟ برای چه؟ در قضاوت‌هایی هم که ایشان اینجا کرده، دائم به خاطر اشتباهات‌شان، دعوا و درگیری اتفاق افتاده است و امروز هم سوت‌هایی می‌زد که علنا نشان داد که با تیم فولاد مشکل دارد.

 

* مربی حریف باکلاس است اما ما لجن!
نکونام افزود: مربی محترم حریف به بازیکن می‌گوید بخواب روی زمین و وقت تلف کن و می‌شود باکلاس اما بازیکن جواد نکونام که روی زمین بیافتد، می‌شود ضد فوتبال و لجن. امروز دیدید که سپاهان چه کار کرد. خنده‌دار بود. اتفاقاتی افتاد که دیدید؛ دائم روی زمین می‌خوابیدند. یک بطری آب به داخل زمین پرتاب کردند که کار اشتباهی هم بود اما از روی نیمکت و برای وقت تلف کردن، تیم را بیرون کشیدند. به بازیکنش می‌گفت بخواب و برانکارد می‌آمد و نمی‌گذاشتند بیرون برود. اگر من این کارها را بکنم، ضد فوتبال و مربی بد می‌شوم اما اگر تیم‌های حریف انجام بدهند، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. لجن بازی؛ در فوتبال ایران همه تیم‌ها این کار را می‌کنند و هیچ مربی‌ای نمی‌تواند بگوید که اینطور نیست. فوتبال ایران همین است؛ ببری باید دعوا کنی و ببازی باید دعوا کنی، با داور دعوا کنی، با کمیته انضباطی دعوا کنی. مدام جنگ و دعوا است و اصلا فوتبال ما همین است. من دعوا نکنم، او دعوا می‌کند؛ چون یکی می‌برد و یکی می‌بازد. فقط جنگ و دعوا است.

 

* همه چیز برای ۴-۵ تیم تحت کنترل است
سرمربی فولاد با اشاره به سبک بازی سپاهان عنوان کرد: امروز همه دیدیم. تیم سپاهان صدر جدول است و با این هزینه و این شرایط، وقت تلف می‌کردند و می‌خواهند بازی را ببرند. اینجا دو تیم با هم رقابت می‌کنند و یکی باید ببرد و هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتد. یکی از دو تیم می‌خواهد ببرد. در مورد داور بازی با باشگاه صحبت کرده بودم و باشگاه باید در این زمینه قوی‌تر عمل کند‌، چون دل کسی برای فولاد خوزستان نمی‌سوزد‌. فولاد برای چهار یا پنج تیم در اتفاقاتی که رخ می‌دهد، همه چیز تحت کنترل است. اگر کارها که صحبت‌هایی را که مربی‌های دیگر می‌کنند، ما بکنیم، همینجا حکم می‌برند و وسط زمین اجرا می‌کنند. ببینید در فوتبال ما چه خبر است و مربی‌های دیگر چه کارهایی انجام می‌دهند؛ اصلا خنده‌دار است.


* بازی را باختند و یک هفته حاشیه درست کردند
وی با اشاره به حواشی دیدار فولاد و پرسپولیس گفت: ما یک بازی را بردیم و یک هفته برای ما حاشیه درست کردند. باختید؛ ناراحتی ندارد. بازی را باختید‌. یک هفته ما را درگیر حاشیه کردند که چرا و برو و بیا و اینطور کن و بعد هم زنگ می‌زنند عذرخواهی می‌کنند. امیداورم این اتفاقی که افتاد باعث شود کنترل بیشتری داشته باشیم، چون دیدید که بازی قبل تیم چطور در دقیقه ۱۰۰ باخت و امروز هم دیدید که چطور شد. در فوتبال همه چیز در زمین نیست و باید رسانه، داور، کمیته انضباطی، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ... . همه تیم‌ها این کار را می‌کنند و جنگ و دعوا و برنامه‌ریزی و همه چیز دارند. هیچکس نیست که بگوید این اتفاق برای من نمی‌افتد.

* همین که فوتبال ایران تا ۱۰ سال دو مدافع دارد، برای من کافی است
نکونام سپس بیان کرد: به هر حال تیم من زحمتش را کشید و واقعا ممنون بچه‌ها هستم. خیلی خوب بازی کردند و تیم سپاهان بدون موقعیت اینجا را ترک کرد و یک موقعیت نداشتند. روی صحبتی که خودم انجام دادم و گفتم شاید روی کوچک‌ترین اشتباه تنبیه بشویم و این اتفاق افتاد. دیدید که روز قبل از بازی به من می‌گویند که عارف آقاسی چهار اخطاره است. ایوب را نداشتیم و مصدوم شد. دفاع وسط فقط امین حزباوی و نژادمهدی را داشتیم که مجبور شدیم استفاده کنیم و خوب هم کار ‌کردند. به هر حال بازی دادن به جوان، اتفاقاتی را در پی دارد. مشکلی نیست؛ اینها بر عهده من است و مسئوليت من است. همین که فوتبال ایران و فولاد تا ده سال آینده دو دفاع وسط دارد و عارف آقاسی و امین حزباوی که ۲۴ و ۱۹ ساله هستند، می‌توانند سال‌های سال برای فوتبال ایران بازی کنند، برای من جای خوشحالی دارد. به بازیکنانم هم خسته نباشید می‌گویم. باید از موقعیت‌هایمان استفاده می‌کردیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و سه امتیاز بازی را از دست دادیم.

 

* توقع نداریم کسی از ما تشکر کند
نکونام در واکنش به اینکه هواداران فولاد بلافاصله بعد از دریافت گل، شروع به شعار دادن کردند و این مسئله شائبه برانگیز است، گفت: من به نظر همه احترام می‌گذارم. کار من مربیگری است و اینجا دو جام آوردم و دو آسیا رفتیم. کارمان را انجام می‌دهیم و توقع نداریم که کسی تشکر کند و توقعی هم نداریم که کسی به به و چه چه کند. فوتبال همین است. من بالا و پایین زیاد دیده‌ام ولی الان زود است و بعدها بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

* هوادار احساسی است اما فوتبال منطق دارد
سرمربی فولاد در واکنش به اینکه هواداران فولاد انتظار دارند که این تیم هجومی بازی کند، عنوان کرد: شما نسبت به داشته‌هایتان فوتبال بازی می‌کنید. من بزرگسال بازی بدهم، بچه بازی بدهم، امید بازی بدهم، در نهایت باید در فوتبال نتیجه بگیرید. هوادار احساسی صحبت می‌کند و فوتبال منطق دارد. امروز سپاهان چه کار کرد؟ دفاع کرد. جواب سوالتان را گرفتید. سپاهان چه کار کرد؟ دفاع کرد و وقت تلف کرد و بازی را خواباند و سه امتیاز گرفت. این جواب سوال است‌. فوتبال قانون خودش را دارد و شما فقط باید بازی را ببرید. درباره سپاهان صحبت می‌کنیم که سال‌هاست برنامه‌ریزی می‌کند تا جام بگیرد اما هنوز نتوانسته لیگ ببرد. خودتان این را می‌دانید.

 

* موفق هستم و به همین دلیل دشمن دارم
نکونام سپس در خصوص نیمکت شلوغ فولاد توضیح داد: در ابتدای صحبت‌هایم گفتم‌. نیمکت حریف را هم دیدیم، نیمکت پرسپولیس و استقلال و تیم‌های دیگر را هم دیدیم. همه را دیدیم. همه را دیدیم. جواد نکونام آدمی است که با کسی تعارف ندارد و کارش را انجام می‌دهد و برای حق تیمش هم با همه دعوا می‌کند. این چیزی است که به مذاق بسیاری خوش نمی‌آید؛ چرا؟ به خاطر اینکه جواد نکونام موفق می‌شود. مطمئن باشید در این موفقیت دشمن هم دارد. مهم نیست که دشمن‌هایم زیاد هستند یا کم؛ به همه آنها احترام می‌گذارم ولی به هر حال من ۶ سال مربیگری کردم و از تیم اولی که مربیگری کردم تا الان، خدا را شکر موفقیت بوده است؛ هر سالش برایم موفقیت بوده است. فوتبال همین است و قرار نیست هر سال موفق بشوم و جا بگیرم و هر روز ببریم و مساوی کنم. فوتبال اینطور نیست. فوتبال را باید منطقی نگاه کرد و دشمن‌ها و کسانی که منتظر هستند فولاد نتیجه نگیرد هم می‌توانند منتظر بمانند اما اتفاقی است که در فوتبال برای همه رخ می‌دهد. شما تیم‌های بزرگ دنیا را ببینید و داخلی‌ها را هم ببینید.

 

***

 

مورایس: زمانی لیاقت پیروز شدن دارید که پیروز شوید/ بردن فولاد در اهواز اصلاً آسان نیست

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با یادآوری اینکه دستیابی به پیروزی در خانه فولاد آسان نیست، به تمجید از عملکرد شاگردانش در این مسابقه پرداخت.

 

مورایس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

ژوزه مورایس پس از پیروزی یک بر صفر سپاهان مقابل فولاد در نشست خبری اظهار داشت: بابت حضور شما خبرنگاران و هواداران خوشحال هستم. از بازیکنانم بابت بازی خیلی خوبی که ارائه کردند، تشکر می‌کنم. بازی خیلی سختی بود و بردن فولاد در اهواز اصلاً آسان نیست. فولاد تیم خوبی است و بازیکنان خوبی در اختیار دارد. برتری مقابل تیمی که سازمان‌یافته و از لحاظ دفاعی قدرتمند است، کار آسانی نیست.

 

«سپاهان خیلی بد بود و هیچ موقعیتی روی دروازه فولاد به وجود نیاورد. تیم شما تنها به‌خاطر یک گل‌به‌خودی پیروز شد. چه نظری در این باره دارید؟»، وی در مواجهه با این سؤال یک خبرنگار پاسخی نداد.

 

سرمربی سپاهان در مورد حساس‌تر شدن رقابت میان مدعیان قهرمانی لیگ برتر تصریح کرد: رقابت خیلی خوبی می‌بینم. ما در لیگ برتر بازی می‌کنیم و در این مسابقات باید تا پایان رقابت کرد. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم، اما عملکرد خوبی داشتیم و باید همیشه اینگونه باشیم که با خوشحالی از زمین خارج شویم.

 

مورایس راجع به برتری فولاد در بازی رفت، با وجود استحقاق سپاهان برای پیروزی و رخ دادن اتفاق برعکس در دیدار امروز گفت: شما زمانی لیاقت پیروز شدن دارید که پیروز شوید.

 

***

 

کنایه آیندا پاتوسی به نکونام به زبان فارسی: مافیا در فوتبال وجود دارد

آیندا پاتوسی بازیکن کنار گذاشته شده و سابق فولاد خطاب به جواد نکونام استوری به زبان فارسی منتشر کرد.

 

آیندا پاتوسی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی



کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------