افشاگری کی‌روش درباره هدایتی و پیشنهاد بی شرمانه!



اخبار,اخبار ورزشی,کارلوس کی‌روش

سرمربی تیم ملی در جمع دوستانه با خبرنگاران پس از کنفرانس خبری اش، سخنانی را مطرح کرد.

پس از درگیری اوسیانو کروز، دستیار کی روش با یک خبرنگار، رسانه های ورزشی تصمیم گرفتند کنفرانس خبری روز گذشته سرمربی تیم ملی را تحریم کنند. در کنفرانس سرمربی تیم ملی فقط نماینده های برخی رسانه های مستقل حضور داشتند.

 

محمد حیرانی یکی از ورزشی نویسان و خبرنگاران فوتبال ایران که در کنفرانس حضور داشت، در خصوص صحبت هایی که با کی روش در جمعی دوستانه پس از کنفرانس داشتند مطلبی نوشت و در اختیار طرفداری قرار داد که آن را در ادامه می خوانید:

 

در نشست خبری سرمربی تیم ملی ایران تنها نماینده ی رسانه های مستقل به علاوه صدا و سیما حاضر بودند. به این جمع باید سردبیر روزنامه گل را هم اضافه کرد که علیرغم اختلاف شدید با کی روش (چنانکه کی روش در بخشی از صحبتهایش بر آن صحه گذاشت.) در سالن کنفرانس هتل آکادمی حضور یافت و باب گفت و گو و مفاهمه را باز گذاشت.

 

او تاکید کرد که سردبیران رسانه های ورزشی در تلگرام متفق القول بودند در نشست سرمربی تیم ملی حاضر نشوند. تصمیمی  که نتیجه ی آن کمترین انعکاس یکی از مهمترین کنفرانس های خبری تیم ملی در رسانه ها بود.

 

مروری بر بازتاب صحبتهای کی روش در سایتها و خبرگزاری ها و همچنین نشریات صبح امروز نشانگر آن است که بی اغراق سرمربی تیم ملی از سوی رسانه های همسو «بایکوت» شده است. آن هم پیش از تورنمنتی بزرگ؛ جام ملتهای آسیا. رقابتی که ایران به رغم صدرنشینی آسیا طی پنج سال اخیر در رنکینگ فیفا، 44 سال است دستش از آن کوتاه مانده است.

 

کی روش صراحتا گفت برای پیشگیری از هرگونه تنش در اطراف تیم ملی، با هماهنگی فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته بودند تمامی مربیان و بازیکنان یک هفته سکوت کنند. او بارها از کلمه ی «عذرخواهی» استفاده کرد و تاکید داشت نمیخواهد در آستانه ی جام ملتهای آسیا تیمش دچار تنش های ناخواسته شود. اما رسانه ها به دلیل برخورد دستیار کی روش با خبرنگاری که خارج از محوطه مجاز اصرار به گرفتن مصاحبه داشت، با ژست اعتراض، بایکوتش کرده اند.

 

از نظر من کی روش برای تمامی ابهام ها، جواب های قانع کننده داشت هر چند جواب های منطقی او به مذاق رسانه ها خوش نیاید و ترجیح بدهند بلندگوی صدای پیرمرد پرتغالی نباشند.

 

آن ها که پیگیر جدی وضعیت تیم ملی هستند، حتما یکی دو متن منتشره از این نشست خبری را تا حالا پیدا کرده اند و خوانده اند.

 

اما کی روش بعد از پایان کنفرانس در جمع دوستانه ی خودمان جایی که من به همراه دو همکار دیگر در غیاب آرین قاسمی مترجم سرمربی، بی واسطه با او سخن گفتیم  از مصائبی گفت که در دو سال اخیر آزارش داده. از روزی که دکتر اسدی (دبیرکل اسبق) مستقیما گفت که برای حذف او به فوتبال آمده

 

از اینکه مخالفانش نه به عنوان منتقد یا از جایگاه خودشان بلکه از جایگاه مربی یا ستاره اسبق پرسپولیس مصاحبه می کنند تا او را مقابل هواداران پرسپولیس قرار بدهند.

 

 از پروین کمک خواستم، گفت نمی توانم

کی روش گفت: پروین را دعوت کردم و به او گفتم که تو پدر همه ما هستی، وساطت کن و این دوستان بگو هر زمان دچار سوتفاهم یا مشکلی می شوند، بیایند بی واسطه یا حتی با واسطه با هم صحبت کنیم. اما علی پروین بعد از چند روز گفته از دست من کاری بر نمی آید!

 

هدایتی و پیشنهاد بی شرمانه!

وی در خصوص حضور حسین هدایتی در اردوی تیم ملی گفت: منصوریان می خواست به استقلال برود و تازه سرمربی این تیم شده بود، استقلال با جلال (حسینی) پیش قرارداد امضا کرده بود و قرارداد وحید امیری با استقلال هم امضا شده بود. آقای هدایتی آمد و سرمیز یک بسته پول از جیبش در آورد، به من نشان داد و دوباره در جیبش گذاشت و گفت اجازه بده ما با دو بازیکن اینجا مذاکره کنیم، به او و همراهانش گفتم اگر حرفی دارند در حضور همه با بازیکنان بزنند ولی کسی حق ندارد در اردوی تیم ملی جلسه مذاکره بگذارد. اما بعد از اینکه به اتاقم رفتم، «افشین پیروانی» مقدمات ملاقات آن ها را در ساعت یک و نیم نیمه شب فراهم کرد من بعدا از این موضوع مطلع شدم. بعد از آن گفتم تا وقتی که من در تیم ملی هستم، هیچ ایجنتی، هیچ دلالی و هیچ باشگاهی برای مذاکره حق ندارد به اردوی تیم ملی بیاید. ولی رفتند گفتند کی روش پول گرفته و اجازه داده در اردو با بازیکن قرارداد ببندند.

 

اولین غیبت در تمرین

حرف هایمان با سرمربی تیم ملی به درازا کشید. کی روش گفت: می دانید در 37 سال گذشته این اولین بار است که من سر تمرین حاضر نشدم؟ فقط زمانی که در سلتیک و منچستریونایتد بودم چند روزی بخاطر مریضی در تمرین حاضر نشدم. حتی یادم هست الکس از غیبتم بسیار عصبانی بود و وقتی دید من در حالی که میلرزم و سُرم در دستم است، خودم را به تمرین رسانده ام، سکوت کرد. اما امروز آمدم اینجا و برای اولین بار به تمرین نرفتم چون حس کردم لازم است با رسانه ها صحبت کنم و مسایل را توضیح بدهم. بگویم که چرا برای بغرنج نشدن موضوع یک هفته سکوت کردیم.

 

من کار اوسیانو را تائید نمی کنم، اما او کاپیتان پرتغال بوده و در کارنامه حرفه ایش هیچ لکه تاریکی نیست. متاسفانه نیروهای انتظاماتی زمین کوتاهی نکردند که یک خبرنگار توانست از همه موانع بگذرد و به عمد دوربینش را به صورت الکساندر لوپز میزد تا از او عکس العملی بگیرد. آنجا هم باز باید انتظامات وارد عمل میشد و جلوی ادامه این کار را می گرفت، اما وقتی هیچ اقدامی نکردند، اوشیانو کروز ناچار شد آن خبرنگار را پس بزند.

 

در مورد پولادی من گناه کارم

او از اینکه نتوانسته سامان قدوس را همراه خودش به ایران بیاورد  ابراز تاسف کرد و گفت: شاید باور نکنید اما من شب ها پیش از خواب به مهرداد پولادی فکر می کنم. او این روزها از سرزمینش دور افتاده و من نمی توانم خودم را در مورد بلایی که سر این بچه آمده ببخشم. واقعا فکر می کنید من میتوانم کسی مثل مهرداد پیدا کنم، او را روی کولم بگذارم برای تیم ملی ایران بیاورم! او را بخاطر مشکلات نظام وظیفه از دست دادیم و مایه تاسف است که سامان قدوس یکی از بهترین بازیکنان ما هم به همین دلیل در ایران کنار ما نیست.

 

کی روش از تاخیر همیشگی در پرداخت ها گفت و اینکه هنوز نمی دانند اردوی تیم ملی باید در امارات باشد یا در قطر و این تاسف انگیز است. او مترجمش را شاهد گرفت که چند بار از حساب شخصی اش به دستیاران و همکاران ایرانی اش پول داده است تا گذران زندگی کنند...

 

ساعت از 2 و نیم بعد از ظهر گذشته بود و نشستی که از 11 صبح آغاز شده بود در حلقه ی کوچکی به دور کارلوس کی روش هنوز ادامه داشت.  تا اینکه حسینی مدیر رسانه تیم ملی وارد سالن شد و با نشان دادن ساعت گفت همه اعضای تیم برای ناهار منتظر سرمربی هستند.

 

طرفداری/ محمد حیرانی

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------