سکوت فرشید اسماعیلی درباره چیپ جنجالی دربی شکست



اخبار,اخبار ورزشی,فرشید اسماعیلی

هافبک شماره ۸ استقلال بعد از حدود دو ماه سکوت خود را شکست و در مورد اتفاق های دربی صحبت کرد.

به گزارش ورزش سه، فرشید اسماعیلی بی تردید یکی از بهترین بازیکنان استقلال در 2 فصل گذشته بوده که در موفقیت های این تیم نقش پررنگی را ایفا کرده است اما یک اتفاق باعث شد او با چالشی بزرگ در هفته‌های پایانی فصل را روبه رو شود، او در بازی با پرسپولیس پنالتی که خودش از حریف گرفته بود را با ضربه چیپ به سمت دروازه پرسپولیس زد که این توپ وارد دروازه نشد و باعث شد این بازیکن عجیب‌ترین فشارهای ممکن را تحمل کند.

  

اولین چیزی که در مورد این بازیکن گفته شد این بود که او خود سر ضربه پنالتی را زده است که البته این موضوع برمی‌گردد به صحبت های شفر در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی اما موضوع دیگری که باعث انتقاد از این بازیکن شد ضربه چیپ بود که عده‌ای این موضوع را خودخواهی او برداشت کردند و از این بازیکن جوان انتقاد کردند.

 

فرشید اسماعیلی بعد از گذشت حدود دو ماه در مورد آن اتفاق صحبت های جذابی را به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید:


استقلال در شرایطی که می‌توانست در این فصل قهرمان شود باز هم به این عنوان دست پیدا نکرد. به نظر تو چرا این اتفاق افتاد؟

راستش را بخواهید شاید حرفای من تکراری باشد اما واقعا این موضوع که ما اول فصل را از دست دادیم مهم ترین نقش را در عدم قهرمانی ما داشت. سه سال است که استقلال فصل ها را به خاطر شرایط مختلف، یا خرید بازیکنان پرتعداد یا دیر شروع کردن تمرینات بد استارت می زند و همین مسئله باعث می‌شود که تیم های دیگر امتیازهای لازم را کسب کنند و به عنوان قهرمانی برسند و ما با وجود این که شایستگی داشتیم دستمان از رسیدن به جام کوتاه بماند.

 

ولی به هر حال در نیم‌فصل دوم هم شرایطی وجود داشت که شما می توانستید به قهرمانی برسید ولی این اتفاق نیفتاد.

بله حرف شما درست است اما من باید بگویم که ما در نیم فصل دوم با وجود همه شرایطی که بعد از بازی با پرسپولیس تجربه کردیم باز هم صدرنشین لیگ بودیم و اگر امتیازهای لازم را در اول فصل کسب می کردیم به طور قطع می توانستیم قهرمان لیگ برتر شویم اما باز هم شرایطی پیش آمد که این اتفاق برای ما رخ نداد. واقعا خودمان هم خسته شدیم آنقدر از هواداران عزیز استقلال عذرخواهی کردیم ولی شما شک نکنید اگر ما زودتر بازیکن جذب می کردیم و یا تمریناتمان را زودتر آغاز می‌کردیم به طور قطع می توانستیم قهرمان لیگ برتر شویم.

 

خیلی ها دربی را کلید از دست رفتن قهرمانی می دانند، خودت با این نظر موافق هستی؟

راستش را بخواهید دربی بازی مهمی بود که اگر ما در آن پیروز می‌شدیم می‌توانستیم به صدر جدول برسیم اما من باید بگویم که ما بعد از این بازی هم چند بار تا آستانه رسیدن به صدر جدول پیش رفتیم اما هر بار امتیازهای حیاتی را از دست می‌دادیم. می دانم که دربی یکی از مهمترین بازی‌های فصل بود ولی ما بازی‌های دیگری هم داشتیم که می‌توانستیم امتیازهای لازم را کسب کنیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد تا در نهایت باز هم دستمان از قهرمانی کوتاه بماند.

 

تو را بابت پنالتی که از دست دادی یکی از عوامل از دست رفتن قهرمانی استقلال می دانند، خودت در این باره چه نظری داری؟

ببینید من بعد از بازی از هواداران بابت از دست رفتن پنالتی عذرخواهی کردم و این موضوعی است که بابت آن خودم را نمی بخشم اما باید چند نکته بگویم که به نظرم هواداران استقلال باید آن را بدانند. حالا که لیگ تمام شده و فکر می‌کنم هواداران استقلال منتظر هستند یک سری از مسائل را بدانند باید توضیحاتی بدهم تا آنها کمی در مورد اتفاق هایی که در مورد پنالتی من رخ داد اطلاعات کسب کنند.

 

اصلی ترین چیزی که در مورد تو می‌گویند این است که خودسر پنالتی را زدی و پنالتی زن اول تیم نبودی. در این باره توضیح می دهی؟
این مهمترین چیزی است که بعد از بازی به شدت من را ناراحت کرد و باور کنید هنوز نمی توانم هضم کنم که چطور همچین چیزی در مورد من گفته شده است. بعد از بازی با پرسپولیس چند نفر از بازیکنان در میکسدزون ورزشگاه آزادی حرف زدند و گفتند که من پنالتی زن اول تیم بودم.  اما یک سوال خیلی مهم از شما دارم، اگر من پنالتی زن اول تیم نبودم چطور یک هفته با نظر کادر فنی تمرین  پنالتی می‌کردم؟ همه جلسه شب بازی را می‌دانند که آقای شفر به من گفت پنالتی زن اول تیم هستم و حتی من همانطور که گفتم در طول هفته بارها ضربه پنالتی تمرین کردم که اگر این ضربه به من رسید بتوانم به بهترین شکل آن را روانه دروازه کنم. من اطمینان می‌دهم که پنالتی زن اول استقلال بودم و این را می توانید از تمام بازیکنان تیم که شب قبل از دربی در جلسه فنی حضور داشتند سوال کنید. اگر کسی حرف های من را تکذیب کرد من قبول می‌کنم که خود سر آن پنالتی را زده ام و از همه عذرخواهی می کنم.

 

ولی تو ضربه ات را به صورت چیپ به سمت دروازه زدی و خیلی‌ها می‌گویند مغرور بودی که تصمیم گرفتی در این بازی حساس چنین ضربه ای بزنی.

اول این را بگویم که بابت پنالتی که از دست دادم خودم را نمی بخشم اما خودتان می دانید چیپ یک روش برای پنالتی زدن است و برای تیم هایی که گلرهای قدبلند دارند این ضربه کارساز است چرا که نمی تواند توپ را مهار کند. خواهش می کنم یک بار دیگر آن صحنه را ببینید، من حتی دروازه بان حریف را فریب دادم اما قسمت این بود که توپ از بالای دروازه به سمت بالا برود. مطمئن باشید خودم ناراحت ترین فرد هستم اما اتفاق هایی که بعد از این بازی افتاد به نظرم چندان خوشایند نبود و این موضوعی است که خیلی از آن ناراحت هستم.

 

بعد از این بازی نه تنها برای خودت بلکه برای مهدی رحمتی هم حاشیه های عجیبی پیش آمد، در این باره صحبت می کنی؟

اصلا مقصر از دست دادن پنالتی، مهدی رحمتی در بازی چه نقشی داشت که علیه او چنین شعارهایی داده شد؟ رحمتی که 10 سال در استقلال بازی کرده است و این تعداد افتخار بدست آورده  است  واقعا حقش است این فشارها را تحمل کند؟ من 4 سال در استقلال حضور دارم و ادعایی ندارم، حداقل احترام مهدی رحمتی را نگه دارید که اسطوره این باشگاه است. مطمئن باشید کسانی که آن رفتارها را در مورد رحمتی کردند به هیچ عنوان طرفدار استقلال نبودند.


در مورد اتفاق های رختکن بین دو نیمه بازی صحبت کن. چه درگیری بین تو و پاتوسی و ایسما  به وجود آمد؟

ببینید بعد از بازی شایعاتی مطرح شد که من حتی از شنیدن آن تعجب می کردم.  بازیکنی که پنالتی خراب می کند آنقدر روحیه اش خراب است که حتی نمی تواند از جایش بلند شود، من باید در آن صحنه فوری خودم را آماده می کردم تا در نیمه دوم همه چیز را جبران کنم و با این شرایط چطور می توانستم به هم‌تیمی خودم حمله کنم در حالی که مقصر بودم و پنالتی خراب کرده بودم؟  پس شما بدانید که حرفهایی که زده می‌شد به هیچ عنوان صحت نداشت و من فقط در رختکن از خودم دفاع کردم ولی همه چیز گردنم افتاد.

 

حتی گفته شد که تو بعد از بازی به ایسما و پاتوسی توهین نژادپرستانه کرده ای. این موضوع را تایید می کنی؟

متأسفانه یک آقا که موفقیت استقلال را نمی خواست این حاشیه‌ها را مطرح کرد در حالی که ما فردای بازی در رختکن جلسه‌ای با پاتوسی و ایسما داشتیم. متأسفانه این آقا می خواست همه چیز را  سر من و  فرشید باقری خراب کند و شما دیدید که بعد از این بازی باقری از تیم کنار گذاشته شد در حالی که حضور او می توانست در هفته های پایانی لیگ بسیار به ما کمک کند.

 

چه بخواهیم و چه نخواهیم الان خیلی‌ها تو را یکی از مقصران اصلی از دست رفتن قهرمانی استقلال می‌دانند، در این باره چه نظری داری؟

در اینکه اگر پنالتی ام گل می‌شد شرایط لیگ تغییر می کرد شکی وجود ندارد و من از این بابت بسیار ناراحت هستم و از هواداران عزیز استقلال عذرخواهی می کنم ولی حرف مهمتری که در این باره وجود دارد این است که اما بعد از دربی در سه مقطع می‌توانستیم بازی‌های خودمان را برنده شویم و به صدر جدول برسیم، آنجا هم فرشید اسماعیلی پنالتی خراب کرد؟ شاید حرف های من ناراحت کننده باشد ولی من می‌گویم در استقلال آن حمایتی که یک تیم برای قهرمانی لازم دارد وجود نداشت و این فصل اما درگیر مسائل حاشیه ای ریز و درشتی بودیم که رفته رفته ما را از قهرمانی دور کرد. نمی‌گویم من نقشی در از دست رفتن قهرمانی نداشتم و همانطور که گفتم خودم را بابت آن پنالتی نمیبخشم اما باید بگویم که ما چند بار فرصت برای رسیدن به صدر جدول را از دست دادیم و اینها چیزهایی است که هواداران  باید بیشتر به آن فکر کنند و ببینند واقعا آیا مشکل تیم فرشید اسماعیلی بوده است؟

 

بعد از اینکه پنالتی دربی را خراب کردی وریاغفوری در بازی با سپیدرود و پاتوسی هم در بازی با العین پنالتی هایشان را خراب کردند. در این باره چه نظری داری؟
من می خواهم به شما بگویم که پنالتی که من خراب کردم باعث شد حاشیه آن هنوز هم که هنوز است دست از سر من بر ندارد. هواداران استقلال بسیار هواداران با شخصیتی هستند و اگر من و امثال من به اینجا رسیده‌ایم از حمایت های بی دریغ آنها است اما عده‌ای که فکر می‌کنند با فحاشی کارهای تیم درست می‌شود و استقلال نتیجه می‌گیرد باید بگویم فایده این کار جز فشار روی بازیکن چیز دیگری نیست. شما فکر می‌کنید وریا غفوری یا پاتوسی چرا پنالتی هایشان را خراب کردند؟ چون آنها فشار زیادی را تحمل می‌کنند و همه بازیکنان نگران هستند که اگر کاری بکنند که به موفقیت تیم منجر نشود فحاشی عده‌ای هواداران خاص در انتظار آنها است. اینها چیزهایی است که استقلال را بسیار در طول این سال‌ها اذیت کرده و من فکر می‌کنم هواداران واقعی آن کسانی هستند که برایشان منافع تیم بسیار در ارجحیت است و هرگز با حرف هایشان یا پیام هایی که در فضای مجازی منتشر می‌کنند کاری نمی کنند که تمرکز و آرامش یک بازیکن خراب شود.

 

و صحبت پایانی
اول بگویم که اگر این مصاحبه را انجام دادم  دوست داشتم خیلی ها بدانند که بعد از دربی چه شرایطی به وجود آمد و من اصلا قصد توجیه چیزی را ندارم و همانطور که گفتم هنوز هم که هنوز است خودم را بابت از دست دادن آن پنالتی نمی بخشم ولی دوست دارم به هواداران واقعی استقلال بگویم که بازیکنان برای موفقیت تیم تلاش کردند اما این تیم شرایطی داشت که در نهایت منجر به قهرمانی استقلال نشد. چه بسا اگر ما زودتر شروع می‌کردیم امتیازهای اول فصل را از دست نمی دادیم و می‌توانستیم از همان ابتدا نتایج خوبمان را آغاز کنیم امروز ما قهرمان شده بودیم. مطمئن باشید هدف همه ما سربلندی استقلال است و امیدوارم در آینده ای نزدیک به این مهم دست پیدا کنیم.


دو نکته مهم را هم بگویم من بازیکنی نیستم که ادای تعصب را در بیاورم، من باید 4 ماه پیش عمل می کردم و اگر می خواستم وانمود کنم که متعصب هستم یک بار این مساله را رسانه ای می کردم. می توانستم در نیم فصل عمل جراحی کنم اما چون استقلال هنوز بازیکن جذب نکرده بود ماندم و بازی کردم. دکتری که من را عمل کرد می گفت که تا حالا عضله زیر شکم 500 ورزشکار را عمل جراحی کرده است و تا حالا وضعیتی بدتر از این را ندیده است.

 

اما حرف آخر، در پایان فصل حرف هایی مطرح شد که در استقلال باندی به راه افتاده است به نام باند سفت ها، این اسم را ما روی گروه مان گذاشتیم، فصل قبل، زمانی که تیم خوب نتیجه می گرفت و یادم هست شما از شنیدن این اسم خوشحال بودید چون ما در آن زمان خوب بازی می کردیم. خدا می داند نه باندی وجود دارد نه چیزی و کسی در استقلال نیست که برای موفقیت این تیم تمام تلاش خود را نکند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------