سیدجلال: به تیم‌ملی دعوت شوم هم قبول نمی‌کنم/ ۲ سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم



اخبار,اخبار ورزشی,سیدجلال حسینی

کاپیتان پرسپولیس گفت: در پرسپولیس چیزی به نام هدف شخصی نداریم. همه برای تیم زحمت می‌کشیم و هدف ما موفقیت پرسپولیس است.

این قانون نانوشته فوتبال است که معمولاً در این رشته طرفداران و رسانه‌ها بیشتر به مهاجمان توجه می‌کنند و کمتر به مدافعان! حتی گلر‌ها هم بیشتر از مدافعان مورد توجه قرار می‌گیرند و شاید کمتر پیش بیاید که مدافعی بیشتر از مهاجمان، هافبک‌ها یا گلر تیم دیده شود. می‌دانید از چه بازیکنی صحبت می‌کنم؟ سیدجلال حسینی که هر افتخاری در فوتبال به دست آورده فقط و فقط حاصل تلاش خودش بوده و زندگی بی‌حاشیه‌ای که داشته است؛ کاپیتان پرسپولیس که با زحمت فراوان به این نقطه رسیده است. بار‌ها از زبان سروش رفیعی، علی علیپور و کمال کامیابی‌نیا شنیده‌ام که تمرین کردن سید‌جلال هم یک الگو برای جوان‌ترهاست. مدافعی که مرا یاد پائولو مالدینی و پیتر ویرچوود می‌اندازد که تا سن ۴۱ سالگی با قدرت در لیگ دشوار ایتالیا (کالچو) توپ زدند. سیدجلال هم می‌تواند با همین فرمان و تلاشی که دارد تا ۴۱ سالگی بازی کند!

 

سیدجان کم پیدایی! کجایی؟

هستیم! خدا را شکر اوضاع‌مان بد نیست. دو روز استراحت خیلی خوبی داشتیم و حالا می‌خواهیم مهیای جام‌حذفی شویم. 

 

این استراحت دو روزه در فوتبال ما خیلی باب نیست. هرچند گواردیولا هم از این کار‌ها در منچسترسیتی می‌کند، اما باز برخی هواداران پرسپولیس نگران هستند این دو روز استراحت ممکن است بازیکنان را از آمادگی مطلوب دور کند.

شما به این موضوع توجه کنید که ما (بعد از مکثی کوتاه) تأکید می‌کنم ما یعنی پرسپولیس به دلیل درگیری در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر و فشردگی مسابقات خیلی خسته و فرسوده شدیم. این استراحت به‌موقع بود و انصافاً بچه‌ها بعد از دو روز استراحت، سرحال و شاداب‌تر روز پنج‌شنبه تمرین کردند.

 

برخی بازیکنان شما و حتی هواداران پرسپولیس و رسانه‌ها از بازی با سپاهان اصفهان به عنوان سوپرجام فوتبال ایران یاد می‌کنند. نظر خودت چیست؟

نه! با این حرف موافق نیستم. از شما و همه می‌خواهم اسم بازی با سپاهان اصفهان را سوپرجام نگذارید و بیش از اینکه هست این دیدار را حساس نکنید. 

 

به هر حال قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ قرار است به مصاف هم بروند.

بازی ما با سپاهان اصفهان فقط بازی نیمه‌نهایی جام‌حذفی است. برنده این دیدار تازه به فینال می‌رسد و باید با یک تیم دیگر بازی کند.

 

این بحث تقسیم ۵۰-۵۰ تماشاگران سپاهان و پرسپولیس هم حسابی مورد اعتراض میزبان قرار گرفته است.

این قانون سازمان لیگ است و نه پرسپولیس! شما و همه رسانه‌ها می‌دانید تیم پرسپولیس به دلیل برنامه‌ریزی مسابقات و فشردگی بازی‌ها چقدر در طول فصل به ویژه نیم‌فصل دوم اذیت شد. ما هم طبق قانون در این بازی‌ها به میدان رفتیم و به رغم مشکلاتی که داشتیم بازی کردیم. حالا هم تابع قانون هستیم و خیلی هم خودم دوست ندارم با پیش کشیدن یک‌سری صحبت‌ها حاشیه‌سازی کنم. 

 

اگر در جام‌حذفی قهرمان شوید چندمین باری است که خودت قهرمان جام‌حذفی می‌شوی؟

(می‌خندد) راستش را بخواهید تا به حال قهرمان جام‌حذفی نشده‌ام!

 

باورم نمی‌شود. فکر می‌کردم حداقل یکی، دو بار قهرمان حذفی شده باشی. مگر می‌شود بازیکنی که ۷ مرتبه قهرمان لیگ برتر شده در جام‌حذفی جامی به دست نیاورده باشد؟ این می‌تواند یک هدف شخصی در این فصل برای سیدجلال حسینی باشد. این‌طور نیست؟

اصلاً و ابداً ما در پرسپولیس چیزی به نام هدف شخصی نداریم. همه برای تیم زحمت می‌کشیم و هدف ما موفقیت پرسپولیس است. جام‌حذفی را هم برای پرسپولیس و هوادارانش می‌خواهیم و تلاش می‌کنیم با همت بچه‌ها آن را به دست بیاوریم. 

 

خودت آماده‌ای؟ چه شد که دقایقی قبل از شروع بازی با السد قطر و هنگام گرم کردن مصدوم شدی و جایت را به محسن ربیع‌خواه دادی؟

این مصدومیت مربوط به بازی با پارس جنوبی می‌شد. در آن دیدار از ناحیه پا احساس ناراحتی کردم. عضلاتم سفت شده بود، اما باید بازی می‌کردم. این مرتبه که به آقای برانکو موضوع را گفتم اعلام کرد بازی نکنم و مراقب پایم باشم. در حال حاضر هم مشکل مصدومیتم رفع شده و ان‌شا‌ءا... می‌توانم جلوی سپاهان بازی کنم. 

 

جانشین تو هم عملکرد خوبی داشت. قبول داری؟

محسن (ربیع‌خواه) یک بازیکن زحمتکش و خوب است که در خط میانی و دفاع به تیم کمک می‌کند. او از تجربه اش جلوی السد استفاده کرد و بازی خوبی ارائه داد. 

 

حالا که بحث مصدومیت شد می‌دانی علیرضا بیرانوند به بازی با سپاهان اصفهان می‌رسد یا اینکه آسیب‌دیدگی مانع می‌شود؟

پای علیرضا یک مقدار ورم کرده، اما با شناختی که از بیرانوند دارم مطمئن هستم به هر شکل ممکن و به کمک پزشکان خودش را به بازی سپاهان خواهد رساند. 

 

ماجرای درگیری علیرضا بیرانوند با نیروی انتظامی چه بود؟

در فیلمی که دیدیم به نظر می‌رسید مأمور نیروی انتظامی می‌خواهد با تو عکس بیندازد یا اینکه به تو نزدیک شده که بیرانوند او را هل می‌دهد. به همین خاطر هم به کمیته اخلاق دعوت شد و... 

 

همه شما علیرضا بیرانوند را خوب می‌شناسید. او دل کوچکی دارد و با غرور و این حرف‌ها بیگانه است. علیرضا بیرانوند به نیروی زحمتکش انتظامی و همه مردم احترام می‌گذارد و منظوری نداشت. من فیلمی دارم قبل از آن صحنه که چند نفر می‌آیند مرا هل می‌دهند. علیرضا هم به خاطر من جلو آمد و منظوری نداشت. این مسئله هم تا جایی که می‌دانم حل شده و مشکلی نیست. 

 

یکی از مواردی که در نیم‌فصل با هم در خصوص آن صحبت کردیم ورود بازیکنان جدید بود. جالب آنکه خودت گفتی بازیکنان جدید در شروع نیم‌فصل دوم هیچ کمکی نمی‌توانند به پرسپولیس کنند و برای هماهنگی نیاز به زمان دارند. این حرف تو یک‌جور‌هایی ثابت شد و یکی مثل مهدی ترابی که ملی‌پوش هم به شمار می‌رود تازه این اواخر توانست خودش را جا بیندازد و در حد یک ستاره ظاهر شد. 

بله، آن مقطع حرف‌هایی زده شد مبنی بر اینکه ما با باز شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی چند بازیکن خریدیم و به راحتی می‌توانیم قهرمان لیگ برتر شویم در حالی که من می‌دانستم بازی کردن در تیم بزرگ پرسپولیس راحت نیست. چند هفته زمان می‌برد تا بازیکنی در پرسپولیس جا بیفتد و شما دیدید همین طور هم شد. ما با زحمت فراوان قهرمان شدیم و البته این امری عادی است. در تیم‌های بزرگ دنیا هم همین طور است. مثلاً کوتینیو که در برزیل و لیورپول یک ستاره بود هنوز هم در بارسلونا جا نیفتاده است. این یک حرف فوتبالی بود که من زدم. 

 

این روز‌ها بحث بشار رسن هم سروصدا کرده است. چند ماه پیش بود که عکسی از تو کنار این هافبک عراقی منتشر و سپس اعلام شد بشار با پرسپولیس توافق کرده و داخلی بسته است، اما این اتفاق نیفتاد. ماجرا چه بود؟

تا جایی که من می‌دانم مدیران باشگاه در تلاش هستند بهترین شرایط را برای فصل آینده ایجاد کنند. آن‌ها طبق برنامه‌های آقای برانکو با بازیکنان مذاکره می‌کنند و امیدوارم بهترین اتفاقات برای پرسپولیس بیفتد که فصل آینده را نیز با قدرت آغاز کنیم. 

 

خودت یک سال دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد داری؟

نه، من دو سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم. 

 

(به شوخی) این یعنی دو جام قهرمانی دیگر و رسیدن به رکورد دست‌نیافتنی ۹ قهرمانی در لیگ برتر؟!

نه قهرمانی این‌طور‌ها راحت نیست. باید از همه لحاظ تیم خوبی داشته باشید، اما به شخصه خوشحالم عضوی از این پرسپولیس هستم. این خیلی هیجان‌انگیز است که بازیکن تیم بزرگ پرسپولیس باشم. 

 

چطور این انگیزه را در خودت حفظ می‌کنی؟ مثلاً پیش خودت نمی‌گویی دیگر بس است. به هر جایی که می‌خواستم رسیدم و به جای هر روز تمرین کردن بروم و استراحت کنم؟

هنوز به این شرایط نرسیده‌ام. هرگاه به این شرایط برسم مطمئن باشید خودم خداحافظی خواهم کرد. همان‌طور که گفتم دو سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم. هر فصل هم برای خودم اهدافی تعیین می‌کنم و می‌خواهم در دو سال آینده در پرسپولیس جام بگیرم و موفق باشم هرچند می‌دانم سال آینده از امسال هم برای ما سخت‌تر خواهد بود. 

 

چرا این‌طور فکر می‌کنی؟

ببینید یک مثلی از قدیم بوده که به دست آوردن قهرمانی آسان نیست، اما سخت‌تر از آن حفظ قهرمانی است. ما قهرمان شدیم و دومرتبه هم توانستیم آن را تکرار کنیم. حالا قرار است برای سومین بار از قهرمانی خود دفاع کنیم و چهارمین بار متوالی جام لیگ برتر را فتح کنیم. این کار به مراتب سخت‌تر از کار‌های قبلی است. 

 

همین امسال هم همه تیم‌ها تلاش می‌کردند پرسپولیس را شکست بدهند. برانکو جمله جالبی دارد و همیشه می‌گوید همه تیم‌ها جلوی پرسپولیس انگیزه دارند.

این یک طرف قضیه است. به هر حال تیم مدافع عنوان قهرمانی باید برای قهرمانی هم مهیا شود. خیلی سخت است و در دنیای فوتبال هم دشوار است که یک تیم بتواند چهار مرتبه پشت سر هم قهرمان شود. 

 

ولی یوونتوس در ایتالیا برای هشتمین دوره متوالی قهرمان کالچو شد!

شرایط یوونتوس در ایتالیا و بایرن‌مونیخ در آلمان فرق می‌کند. این تیم‌ها همه بازیکنان تاپ و امکانات را در اختیار دارند در حالی که حریفان ضعیف شده‌اند. من خودم عاشق آث میلان دهه ۹۰ بودم. تیمی که باره‌سی، مالدینی و سه هلندی به اسامی گولیت، رایکارد و فان‌باستن را داشت. الان انصافاً این آث میلان با آن آث میلان قابل قیاس است. یوونتوس فوق‌ستاره فوتبال جهان رونالدو را خریده در حالی که آث میلان، ناپل یا حتی اینترمیلان چنین امکانی ندارند. همه ستاره‌های ایتالیا هم راغب هستند در یوونتوس بازی کنند. شرایط این تیم فرق می‌کند ولی مثلاً بارسا یا رئال‌مادرید نمی‌توانند چهار بار قهرمان لالیگا شوند. رقابت در اسپانیا بالاست. 

 

تو یکی از بازیکنان ایرانی محسوب می‌شوی که بالای ۱۰۰ بازی ملی انجام دادی. می‌خواهیم نظرت را راجع به انتخاب مارک ویلموتس بلژیکی به عنوان سرمربی تیم ملی بدانیم.

به هر حال کار کردن در تیم ملی ایران سخت است. من می‌دانم آقای تاج خیلی تلاش کرد یک مربی مناسب خارجی پیدا کند و امکانات ما هم تا جایی که می‌دانم نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است. امیدوارم مارک ویلموتس بتواند در فوتبال ایران موفق باشد. 

 

اگر مارک ویلموتس از سیدجلال حسینی برای حضور در تیم ملی دعوت کند حاضری خداحافظی‌ات را پس بگیری؟

افتخار می‌کنم سال‌ها پیراهن پرافتخار تیم ملی کشورم را پوشیدم. برای آقای ویلموتس و تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم، اما من قبول نمی‌کنم، چون برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کردم. سیدجلال حسینی در حال حاضر و تا ابد هوادار تیم ملی ایران است و بهترین‌ها را برای تیم کشورم آرزو می‌کنم.

 

خبرورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------