آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

تنیسور اتریشی، حریف نادال در فینال تنیس رولان گاروس شد



اخبار,اخبار ورزشی

تنیسور اتریشی با شکست نواک جوکوویچ توانست به فینال رولان گاروس صعود کند و حریف مرد شماره دو جهان شود.

به گزارش ایسنا، دومین دیدار نیمه نهایی تنیس رولان گاروس در بخش مردان شنبه از سر گرفته شد. نواک جوکوویچ دیروز (جمعه) برابر دومینیک تیم قرار گرفت اما به دلیل بارش باران این بازی لغو شد و دو تنیسور امروز دوباره به مصاف هم رفتند. این دیدار با پیروزی ۳ بر ۲ تیم به پایان رسید.

 

جوکوویچ با قدرت بازی را شروع کرد و گیم نخست را به نام خود ثبت کرد اما تیم توانست نتیجه را یک بر یک کند. برتری تنیسور اتریشی ادامه یافت و مرد شماره چهار جهان توانست بازی را ۳ بر یک کند. جوکوویچ گیم چهارم را با پیروزی ۴۰ بر ۱۵ به پایان رساند تا اختلاف به حداقل برسد اما دوباره تیم بازی را در دست گرفت و سه گیم پیاپی را به نام خود ثبت کرد تا با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز ست نخست شود. این ست ۲۹ دقیقه طول کشید. جوکوویچ نسبت به شرایط جوی معترض بود. باد شدیدی در پاریس در جریان بود و روی مسیر توپ تاثیر می‌گذاشت. همچنین خاک روی زمین را بلند می‌کرد و باعث آزار دو تنیسور می‌شد.

 

مرد شماره یک جهان ست دوم را مانند ست اول شروع کرد اما در ادامه تیم بازی را مساوی کرد. گیم سوم رقابت نزدیک بود و دقایقی طول کشید تا برنده مشخص شود. در نهایت جوکوویچ پیروز شد. در ادامه تیم دوباره بازی را مساوی کرد. بازی در گیم ششم به دلیل باران متوقف شد. زمانی که بازی ۴ بر ۳ به نفع تنیسور صربستانی شده بود او توانست برتری‌اش را حفظ کند و با نتیجه ۶ بر ۳ پیروز شود. مرد شماره یک جهان در حالی همه چیز را به تساوی رساند که این ست پس از ۳۹ دقیقه تمام شد.

 

تیم، ست سوم را با قدرت شروع کرد اما بازی در حالی که ۳ بر یک به نفع تنیسور اتریشی بود دوباره به دلیل بارش باران متوقف شد. شرایط جوی بهتر نشد و داور اعلام کرد بازی لغو شده است و یکشنبه برگزار می‌شود. دو تنیسور یک روز بعد زیر آسمان نیمه ابری پاریس دوباره رقابت شان را آغاز کردند. این ست پس از ۷۰ دقیقه با پیروزی ۷ بر ۵ مرد شماره چهار جهان به پایان رسید و بازی ۲ بر یک به نفع تیم شد.

 

جوکوویچ که می‌خواست به فینال رولان گاروس صعود کند باید پیروز این ست می‌شد به همین خاطر با تمام قدرت بازی کرد. او شروع خوبی نداشت اما توانست بازی را ۴ بر ۳ به نفع خود کند. در ادامه تیم دو گیم بعدی را به خود اختصاص داد اما نتوانست با پیروزی در گیم دیگر برنده این دیدار شود. نتیجه ۵ بر ۵ مساوی شد. جوکوویچ از این فرصت بهترین بهره را برد و توانست با نتیجه ۷ بر ۵ پیروز شود تا فینالیست دوم رولان گاروس در ست پنجم مشخص شود.

 

در ست پایانی تیم، برتر از جوکوویچ بود و پس از تساوی یک بر یک توانست نتیجه را ۴ بر یک به نفع خود کند. در حالی که امتیازها در گیم هفتم ۴۰ بر ۴۰ برابر بود باران شدید باز هم باعث توقف بازی شد. این برای سومین بار بود که شرایط جوی رقابت دو تنیسور را متوقف می‌کرد. بازی پس از یک ساعت دوباره از سر گرفته شد. جوکوویچ توانست پیروز این گیم شود و در گیم بعدی هم حریف اتریشی‌اش را شکست دهد تا نتیجه در ست پنجم ۴ بر ۳ به نفع تیم شود. اشتباه‌های جوکوویچ در گیم هشتم باعث شد تیم برنده شود. تنیسور اتریشی فرصت داشت که پیروز این بازی شود اما اشتباه‌هایش نتیجه را ۵ بر ۴ کرد. در ادامه نتیجه ۵ بر ۵ شد. در نهایت پس از ۴ ساعت و ۱۴ دقیقه رقابت، تیم با پیروزی ۷ بر ۵ به فینال دومین گرند اسلم سال صعود کرد.

 

دیدار نهایی فردا (یکشنبه) ساعت ۱۷:۳۰ بین نادال و تیم برگزار می‌شود.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------