تورنتو قهرمان NBA شد



اخبار,اخبار ورزشی

تیم تورنتو رپترز توانست عنوان قهرمانی مسابقات NBA را از آن خود کند تا کانادایی‌ها برای اولین بار قهرمانی در این لیگ را جشن بگیرند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز (جمعه) ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۸ ششمین بازی فینال اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا (NBA) برگزار شد که در پایان، تیم تورنتو رپترز توانست با کسب پیروزی در این مسابقه مقابل گلدن استیت، به عنوان اولین تیم کانادایی قهرمان این مسابقات شود.

 

از ابتدای شروع بازی این تیم مهمان (تورنتو رپترز) بود که برتری خود را مقابل میزبان (گلدن استیت) حفظ کرد و توانست با نتایج ۳۳-۳۲ و ۲۷-۲۵ نیمه اول این بازی را به سود خود به اتمام برساند. با شروع نیمه دوم این تیم گلدن استیت بود که ۲۶-۳۱ کوارتر سوم را پیروزشد اما، نتوانست برتری خود را حفظ کند و در پایان کوارتر چهارم تیم تورنتو ۲۸-۲۲ به برتری رسید تا در پایان ۱۱۴-۱۱۰ با کسب چهارمین برد در فینال NBA قهرمان این مسابقات شود.

 

در این بازی کلی تامپسن با کسب ۳۰ امتیاز و درایمون گرین با ثبت ۱۹ ریباند و ۱۳ پاس گل، بهترین بازیکنان تیم گلدن استیت بودند. اما در سوی دیگر نیز کایل لوری و پاسکال سیاکام هر کدام با کسب ۲۶ امتیاز و ثبت ۱۰ ریباند و ۱۰ پاس گل بهترین بازیکنان تیم تورنتو رپترز بودند.

 

نتایج کلی بازی‌های دو تیم گلدن استیت و تورنتو رپترز در این مرحله به شرح زیر است (در مجموع ۴ - ۲ به سود تورنتو رپتِرز):

بازی اول: تورنتو رپترز ۱۱۸ - ۱۰۹ گلدن استیت (میزبان تورنتو)

بازی دوم: تورنتو رپترز ۱۰۴ - ۱۰۹ گلدن استیت (میزبان تورنتو)

بازی سوم: گلدن استیت ۱۰۹ - ۱۲۳ تورنتو رپتِرز (میزبان گلدن استیت)

بازی چهارم: گلدن استیت ۹۲ - ۱۰۵ تورنتو رپترز (میزبان گلدن استیت)

بازی پنجم: تورنتو رپترز ۱۰۵ - ۱۰۶ گلدن استیت (میزبان تورنتو)

بازی ششم: گلدن استیت ۱۱۰ - ۱۱۴ تورنتو رپترز (میزبان گلدن استیت)

 

کاوای لنارد در پایان این دیدار، باارزش ترین بازیکن مرحله فینال لقب گرفت. او در کنار لبران جیمز و کریم عبدالجبار، تنها بازیکنان تاریخ لیگ هستند که عنوان با ارزش‌ترین بازیکن مرحله فینال را با ۲ تیم متفاوت کسب کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------