غفوری: خطیر از باخت استقلال خوشحال میشد/ او بین بازیکنان اختلاف ایجاد می‌کرد



اخبار,اخبار ورزشی,وریا غفوری

وریا غفوری ستاره ملی پوش استقلال از اتفاق‌هایی صبح امروز به شدت عصبانی است.

به گزارش ورزش سه، غفوری که قصد دارد چهارمین فصل حضور خود در استقلال را تجربه کند، در حالی که به گفته خودش در آستانه توافق با تیمش بوده با گفت و گویی مواجه شده است که سعی دارد با الفاظ گمراه کننده او را روبروی هواداران قرار بدهد. حرف های مدافع ملی پوش استقلال در مورد تمدید قرارداد و حواشی آن جالب توجه است که خواندن آن را به شما توصیه می کنیم.


جای قرارداد پارسال خودرو گرفتم
قبل از هرچیز باید در مورد مسائلی صحبت کنم که در مورد قرارداد فصل گذشته بنده گفته می شود. آنها همان سیاستی را دارند که هواداران را علیه من تحریک کنند. بنده فصل گذشته به جای مبلغ قرارداد و معادل آن خودرویی از باشگاه دریافت کردم که البته این موضوع هم پیشنهاد باشگاه بود. من در سال های قبل هرگز به جز مبلغ قراردادم چیز دیگری از باشگاه طلب نکرده بودم. این مساله هم جزییاتی دارد. بعدا در تلویزیون صحبت هایی مطرح شد که مبلغ این خودرو بالا رفته است ولی من این خودرو را به مبلغی پایین تر از ارزش قراردادم فروخته بودم و افزایش قیمت خودرو شامل حال من نشد که این طرف و آن طرف در مورد آن صحبت می شود.

 

قرارداد امسال؟
در مورد قرارداد امسال من مطابق همه سال ها بعد از لیگ برتر مدتی استراحت کردم و بعد از استراحت به اردوی تیم ملی ملحق شدم. در بازگشت از اردوی تیم ملی برای مذاکره به باشگاه استقلال رفتم و صحبت های مثبتی با آقای منزوی داشتم. علی رغم اینکه از تیم های دیگری هم پیشنهاد داشتم که نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم. مذاکرات من با استقلال خیلی مثبت پیش می رفت و من شرط و شروط خاصی در مورد مدت و مبلغ قرارداد نداشتم که بخواهد مانع جدی برای عقد قرارداد باشد؛ اما امروز صبح با مصاحبه ای روبرو شدم در مورد شفاف‌سازی قرارداد وریا غفوری که واقعا متعجب شدم.


دوست دارم در استقلال بمانم

من دوست دارم در استقلال فوتبالم را ادامه بدهم و شرط عجیبی و غریبی هم برای حضور در این تیم ندارم اما این سیر طبیعی مذاکره با بازیکنان است که بازیکن درخواست هایی  دارد و باشگاه هم انتظاراتی تا در نهایت خواسته طرفین به هم نزدیک می شود. احساس می کردم در مذاکرات ما هم روند طبیعی در حال طی شدن است و در نهایت این گفت و گوی به زعم خودشان شفاف سازانه را دیدم. مصاحبه ای که باعث تاسفم شد چون هدفی جز خراب کردن من نداشت.


این صحبت‌ها برای ترک استقلال است
آنچه که اسمش شفاف سازی گذاشته شده به نظر من برای تحریک بازیکن برای ترک تیم است و البته زیر فشار قرار دادن بازیکن که خود این موضوع هم رویه مناسبی نیست. در باشگاه با شخصیتی مثل استقلال نباید این اتفاق بیفتد. در نهایت استنباط من از این موضوع این است که با توجه به روند مناسبی که مذاکرات داشت این صحبت‌ها نباید عنوان می شد و شاید به این دلیل عنوان شده که مذاکرات به نتیجه نرسد.

 

در مورد قرارداد ایسما هم شفاف سازی کنید

حالا که صحبت از شفاف سازی است که همه از آن استقبال می کنند بد نیست در مورد مسائل دیگری هم صحبت شود نه فقط یک پیشنهاد امضا نشده و حرف هایی که در محیط امن باشگاه بین طرفین رد و بدل شده است. حالا بحث قراردادها است بد نیست در مورد رقم قرارداد بازیکنان خارجی مثل آقای ایسما هم صحبت شود که در سال اقتصاد مقاومتی و بحث هایی از این دست قرارداد یک ساله ایشان به اندازه قرارداد 3 ساله بازیکنی مثل وریا غفوری است. انتظار این است که بازیکنان خارجی کیفیتی بالاتر از بازیکنان داخلی داشته باشند. ما یکسری بندها در قرارداد این بازیکنان دیده ایم، برای نمونه اگر استقلال برابر یک تیم معمولی یک امتیاز بگیرد 1000 دلار معادل 14 میلیون تومان پاداش دریافت می کند، این توهین به شخصیت باشگاه استقلال نیست؟ این مسائل باید شفاف سازی شود نه قرارداد بازیکنان خودی و قراردادن آنها روبروی هواداران و تخریب شخصیت بازیکنان، بازیکنی که با تمام وجود برای تیمش جنگیده است. این یعنی بازیکن برای هر برد 3 هزار دلار دریافت می کند، یعنی هر برد 50 میلیون تومان روی دست باشگاه خرج می گذارد. اگر تیم سه پیروزی کسب کند پاداش این بازیکن به اندازه قرارداد دو سه بازیکن جوان تیم می شود، این ظلم نیست در حق استقلال؟ این قرارداد توسط آقای خطیر بسته شده است. اگر حرف از شفاف سازی است این را شفاف سازی کند. باید رای سوپر کاپ را شفاف سازی کند که ایشان با کلی سر و صدا و مشهور کردن خودش به نتیجه ای نرسید. به هواداران شفاف بگوید نتوانستم کاری بکنم.

 


خطیر می خواهد برای خود محبوبیت درست کند
ایشان از بدو ورود تلاش کرد با ورود به مباحث پر سر و صدا برای خود محبوبیت درست کند که البته موفق هم بوده است؛ اما نتیجه این صحبت ها و هیاهو چیست و چه دستاوردی برای استقلال داشته است؟ من از ایشان می خواهم طبق صحبت های قبلی نتیجه رای سوپر کاپ را اعلام کند.

 

شرم دارم حرف های او در مورد شفر را به زبان بیاورم
موضوع دیگر صحبتی است که ایشان در مورد شفر کردند که من شرم دارم آنها را به زبان بیاورم. آقای شفر یک مربی زحمتکش بود که یک جام برای استقلال آورد و خوب یا بد دوران همکاری اش با استقلال به پایان رسید. حالا به زبان آوردن آن صحبت ها آن هم در باشگاهی که همیشه برای سرمربی های خود احترام خاصی قائل بوده واقعا نادرست است و باعث سرافکندی ما در مقابل تیم های دیگر شده است. موضوعی که اتفاقا باید با درایت مدیریت و در یک محیط آرام با تخفیف گرفتن از آقای شفر حل می شد. اما این مساله هم یک جریان دیگر برای دیده شدن ایشان شد که در نهایت فکر می کنم ضرر زیادی هم به استقلال برسد.


برای اولین بار در تاریخ اخبار محرمانه رسانه‌ای می شود

موضوع بعدی درز کردن اخبار محرمانه باشگاه است که برای اولین دارد اتفاق می افتد، آن هم در چه باشگاهی؟ در باشگاه بزرگ استقلال که همیشه به بی حاشیه بودن زبانزد بوده است. حالا که بحث شفاف سازی است بهتر است در این زمینه هم توضیح بدهند که چه کسی اسناد و مدارک محرمانه و مسائلی مثل یک ویس واتس اَپی یا تلگرامی را از باشگاه بیرون می دهد؟ مگر جز این است که ویسی که شامل حرف های خصوصی باشگاه است انتشار آن به پیکره باشگاه لطمه می زند؟


چرا در مورد نداشتن زمین تمرین صحبت نمی کنید؟
ایشان بیاید در مورد نداشتن امکانات و زمین تمرین زمانی که ما در کورس قهرمانی بودیم توضیح بدهد. چه کسی در مورد نداشتن زمین تمرین که بزرگترین لطمه را به ما زد سومدیریت داشت؟ نداشتن امکانات اولیه در مسیر قهرمانی بزرگترین ضربه را به ما زد. این موضوع قبل از دربی یک ضربه بزرگ به ما زد و خیلی بچه ها به خاطر سفتی زمین، تمرین در چمن مصنوعی و نداشتن امکانات مصدوم شدند. در زمین هایی تمرین می کردیم که در شان تیم های لیگ دویی هم  نبود و بازیکنان سرما می خوردند. بازیکنی که منزلش شرق تهران بود، باید 2 ساعت در ترافیک با عرق در ماشین خود می نشست چون زمین تمرین رختکن نداشت. این ضعف باید شفاف سازی شود، اگر هواداران استقلال به فکر تیم شان هستند باید این ها را روشن کنند که چرا استقلال با 20 میلیون هوادار نباید زمین تمرین داشته باشد.


آقای فتحی نباید سکوت کند
جدا از این بحث ها آقای فتحی به عنوان نفر اول تصمیم گیرنده باشگاه نباید سکوت کند چون این سکوت مهر تاییدی است بر ضرباتی که آقای خطیر با بی تجربگی به باشگاه استقلال می زند.  ایشان باید مقابل این اتفاق ها بایستد. اگر الان با بازیکنان صحبت کنید خیلی از آنها از برخورد اولیه خطیر و نوع حرف زدنش ناراحت و متعجب هستند. این مساله است که در سطح اول استقلال و حتی فوتبال ایران کم نظیر است و به نوعی تجربه اول ما محسوب می شود.

 

خطیر بین بازیکنان اختلاف ایجاد می کرد
ایشان کاری که سعی کرد انجام بدهد و در یکی دو مورد موفق هم بوده، اختلاف انداختن بین بازیکنان تیم و از بین بردن وحدت تیم است. ایشان به بچه ها زنگ می زند و حرف هایی را عنوان می کرد که واقعیت نداشت و سعی می کرد بازیکنان را مقابل هم قرار بدهد و مشکل در تیم درست کند تا بتواند به اهداف خود برسد. خیلی جالب است بدانید این آقا که حرف از استقلالی بودن می زند یک جاهایی به خاطر اختلاف با شفر از باخت تیم خوشحال می شد تا بتواند او را کنار بگذارد، دقیقا زمانی که تیم ما در کورس قهرمانی بود.


تاکید می کنم، دوست دارم در استقلال بمانم
یک بار دیگر اعلام می کنم نه شرطی برای استقلال گذاشته ام و نه با مدت قرارداد مشکلی دارم. دوست دارم در استقلال بمانم و از نظر مالی هم اختلاف چندانی نداریم. نمی گویم از حق خودم می گذرم، از تیم های با شخصیت پیشنهاد داشته ام اما سعی کرده ام در استقلال بمانم. هدفم ماندن در استقلال است مگر اینکه این عواملی که به عنوان شفاف سازی کار می کنند جلوی این قضیه را بگیرند. همه من را می شناسند، نه منفعت طلب هستم و نه دنبال منافع خودم هستم. فقط هدفم این است در جایی که دوست دارم بمانم و بازی کنم. هواداران استقلال بدانند که من دوست دارم در این تیم به فوتبالم ادامه بدهم.

 

حرف پایانی....
همه من را می شناسند، من براساس منافع شخصی حرکت نمی کنم، از خودم تعریف نمی کنم ولی سابقه من این را نشان می دهد. اگر مجبور شدم این حرف ها را به زبان بیاورم فقط به خاطر دفاع از خودم بود و تصویری است که شاید در ذهن هواداران استقلال از بازیکنان خودشان به وجود آمده باشد. من به هیچ عنوان قصد حاشیه سازی برای استقلال را نداشته و نخواهم داشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------