آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

تاج: کمک داور ویدئویی مانع هجمه ناعادلانه علیه داوری می‌شود



اخبار,اخبار ورزشی,مهدی تاج

رییس فدراسیون فوتبال که امروز (چهارشنبه) در نخستین دوره آموزشی فناوری کمک داور ویدئویی در هتل آکادمی ملی فوتبال حاضر شد، استفاده از این فناوری را موجب جلوگیری از به راه افتادن هجمه علیه داوری دانست.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره آموزشی فناوری کمک داور ویدئویی (VAR) با حضور ۲۴ داور به مدرسی «محمدصالح سوبخیدین» از روز گذشته (سه شنبه) در هتل آکادمی ملی فوتبال آغاز شده است.

 

«مهدی تاج» ضمن خیر مقدم به مدرس فیفا و حاضرین در کلاس، اظهار داشت: واقعیت این است در بحث استفاده از VAR چند موضوع مثبت وجود دارد و باعث می‌شود هجمه علیه داوری صورت نگیرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در چند سال اخیر در لیگ شاهد بودیم که اعتراضاتی به طور ناخواسته و یا ناجوانمردانه به سمت داور انجام شده است. مسلم این است که با راه اندازی این سیستم سعی داریم تا از اشتباهات داوری کاسته و آنها را به حداقل برسانیم.

 

تاج اضافه کرد: در فصل جدید قرار است باشگاه‌ها بلیت الکترونیکی را راه‌اندازی کنند تا در صورتی که تخلفی در ورزشگاه رخ داد بتوانیم متخلف را شناسایی کنیم. همچنین قرار است کمیته داوران آیین نامه‌ای را تهیه و تدوین کند و آن را در هیات رئیسه فدراسیون مصوب کنیم تا اگر بازیکن یا کادر فنی تیم‌ها به سمت داور حمله کردند آن ها را به صورت خودکار محروم کنیم. می خواهیم برای داوران کاربرد حمایتی داشته باشیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال، گفت: این تکنولوژی که در اکثر کشورها راه اندازی شده و فیفا نیز موافقت کرده است تا در لیگ ایران این سیستم مورد استفاده قرار گیرد؛ بنابراین از شما (داوران) می خواهم نهایت استفاده را از این کلاس ببرید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------