تیم والیبال جوانان ایران قهرمان جهان شد/ اولین جام شیران پارسی



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار تیم والیبال جوانان ایران و ایتالیا

تیم والیبال جوانان ایران که توانسته بود با پیروزی بر برزیل در مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی جهان به فینال رسیده برسد، برابر ایتالیا هم به پیروزی رسید و برای نخستین بار قهرمان جهان شد.

به گزارش مهر، رقابت های والیبال قهرمانی جهان که به میزبانی بحرین برگزار شد شامگاه امروز شنبه با انجام دیدار فینال بین تیم های جوانان ایران و ایتالیا به خط پایان رسید که طی آن ملی پوشان کشورمان ۳ بر ۲ لاجوردی پوشان را شکست دادند و برای نخستین بار قهرمان جهان شدند.

 

نتایج ست شماری این دیدار:

* ست اول: ایران ۱۷ - ایتالیا ۲۵

* ست دوم: ایران ۲۵ - ایتالیا ۱۷

* ست سوم: ایران ۲۵ - ایتالیا ۲۳

* ست چهارم: ایران ۲۲ - ایتالیا ۲۵

* ست پنجم: ایران ۱۵ - ایتالیا ۱۲

 

جوانان ایران درحالی به مصاف ایتالیا رفتند که در مرحله نیمه نهایی توانسته بودند تیم قدرتمند و صاحب نام برزیل را شکست دهند و برای نخستین بار در تاریخ به دیدار فینال این مسابقات راه پیدا کنند. 

 

با این حال ملی پوشان جوان کشورمان در ست نخست نتوانستند نمایش مقتدرانه دیگر گذشته را داشته باشند و ۲۵ بر ۱۷ نتیجه را به ایتالیا واگذار کردند اما در ست دوم با همین نتیجه حریف را شکست دادند تا کار با تساوی ادامه پیدا کند. 

 

در ست سوم رقابت نزدیک و پایاپای دنبال شد اما این جوانان ایران بودند که در حساس ترین زمان بهترین عملکرد را داشتند و توانستند این ست را ۲۵ بر ۲۳ از حریف ببرند و امیدوار به برتری در این بازی شوند.

 

ست چهارم که می توانست برای تیم ایران سرنوشت ساز باشد با برتری شاگردان عطایی آغاز شد و این امیدواری را به وجود آورد که کار در همین ست تمام شود اما ایتالیایی ها در ادامه پیش افتادند و این برتری را تا پایان ست حفظ کردند و در نهایت ۲۵ بر ۲۲ پیروز شدند تا تکلیف تیم برنده و قهرمان به ست پنجم کشیده شود.

 

در ست پنجم شیران جوان ایران در جدالی نزدیک و تماشایی ۱۵ بر ۱۲ حریف خود را شکست دادند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------