وزیر ورزش: نامه ای در مورد ورود بانوان به ورزشگاه ها از فیفا دریافت نکردیم



اخبار,اخبار ورزشی,مسعود سلطانی فر
وزیر ورزش و جوانان گفت: هیچ تهدیدی برای ورود بانوان در ارتباط با دیدارهای لیگ وجود ندارد. نامه‌هایی هم که در این رابطه آمده پیرو همان مباحثی بوده که در جلسات اینفانتینو و جناب آقای رئیس‌ جمهور و بنده در خلال سفرهایشان داشتند.

دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با حضور در خبرگزاری برنا درخصوص مباحث مطرح شده برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و آیا اینکه خطری درخصوص تعلیق فوتبال ایران وجود دارد یا خیر اظهار داشت: انشالله مشکل خاصی نداریم. اولا هیچ تهدیدی برای ورود بانوان در ارتباط با دیدارهای لیگ وجود ندارد. نامه‌هایی هم که در این رابطه آمده پیرو همان مباحثی بوده که در جلسات اینفانتینو و جناب آقای رئیس‌ جمهور  و بنده در خلال سفرهایشان داشتند. خواهش‌شان این بود که شرایطی فراهم شود که بانوان هم امکان حضور پیدا کنند.

 

وی در ادامه افزود: ما ملاحظات شرعی و فرهنگی خودمان را با اینفانتینو مطرح کردیم. آنها هم برایشان کاملا قابل درک بود اما به هر حال خواستند که ما یک شرایط خاصی را فراهم کنیم با رعایت ملاحظات فرهنگی اخلاقی و حدود شرعی بتوانند وارد شوند و از نزدیک دیدارهای ملی را ببینند و این را همان طور که بارها عرض کردم داریم یک هماهنگی و هم‌گرایی بین تمام دستگاه‌های ذی‌ربط به وجود می‌آوریم که انشالله بتوانیم مشکل را حل کنیم.

 

وزیر ورزش و جوانان همچنین درخصوص وضعیت رشته‌های المپیکی کشورمان قبل از شروع رقابت‌های توکیو 2020 گفت: ما در المپیک‌های گذشته در شانزده دوره‌ای که برگزار شده، 8 دوره قبل از انقلاب و 8 دوره بعد از انقلاب، در چهار رشته مدال آوردیم. کشتی، وزنه‌بردای، تکواندو و تک مدال احسان حدادی در پرتاب  دیسک 2012 لندن. در این دوره هم در المپیک 2020 فکر می‌کنیم علاوه بر این چهار رشته و خود احسان در پرتاب دیسک که شانس دارد یعنی 3 رشته و احسان، ما  در کاراته هم حتما شانس داریم روی سکو برویم و مدال‌‌های خوش رنگی  بگیریم چون ما جز چهار یا پنج قدرت برتر کاراته دنیا هستیم.

 

وی افزود: کاراته هم برای اولین بار بنا بر تقاضای ژاپن کشور میزبان، المپیکی شده و این یک فرصت طلایی برای ماست که بتوانیم انشالله مدال بگیریم. در کنار این من خیلی امیدوارم که در شمشیربازی بتوانیم مدال بگیریم چون 8 تیم برتر دنیا که برای بازی‌های تیمی می‌روند یک دور با هم مسابقه بدهند، چهارتا حذف می‌شوند و چهارتا بالا می‌آیند و ما یک مسابقه تیمی را اگر ببریم جزو چهارتا می‌رویم. ضمن اینکه در انفرادی هم شمشیرزنان ما کسانی هستند که هم تجربه خوبی دارند هم انگیزه خوبی دارند. در شمشیر بازی هم امیدوارم که این اتفاق بیفتد.

 

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: در جودو در دو وزن شانس داریم که هم سهمیه بگیریم هم انشالله روی سکو برویم. والیبال‌مان هم دور از ذهن نیست، یعنی درخششی که تیم ملی والیبال‌مان در لیگ ملت‌های  جهان داشته در مرحله اول در بین شانزده تیم دوم شدند و بعد رفتند در بین شش تیم برتر جهان آنجا با ناداوری که در مسابقه با برزیل بود و ما می‌توانستیم برزیل را ببریم آنجا پنجم شدیم. الان این به اثبات رسیده که ما جزو شش تیم برتر دنیا هستیم، جزو شش قدرت برتر دنیا در والیبال و من فکر می‌کنم انشالله سهمیه‌ بگیریم و برویم دور از ذهن نیست.

 

وی تصریح کرد: ما حتما نگاهی به سکو داریم. در والیبال در رشته‌هایی مثل تیراندازی، تیراندازی با کمان و دوچرخه سواری و قایقرانی، ما باید کسب سهمیه کنیم، البته این چهار رشته رشته‌هایی است که کسب سهمیه‌اش اگر انجام شود معنایش این نیست که ما خیلی نزدیکیم به سکو و گرفتن مدال مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد و شرایط خاصی به وجود بیاید. چون سطح ورزشکاران در چهار رشته تیراندازی با کمان، تیراندازی، قایقرانی و دوچرخه سواری با رکوردها و وضعیت‌های کشور‌های دیگر مقدرای فاصله دارد. ما فکر می‌کنیم در کشتی، تکواندو و وزنه‌‌برداری و کاراته و شمشیر بازی و امیدی که به احسان داریم در پرتاب دیسک انشالله بتوانیم مدال بیاوریم.

 

وزیر ورزش و جوانان درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی نیز گفت: ما یک مصوبه دولت داشتیم با واگذاری این دو باشگاه از طریق سازمان خصوصی سازی، ساز و کاری که در قالب اصل 44 وجود دارد که با آن ساز و کار که سال 94 هم تجربه شده این به راحتی قابل واگذاری تا پایان سال 98 هست. مجلس در فرایند تصویب قانون بودجه 98 یک تبصره‌ای یک الزام گذاشت برای ما که در فرایند واگذاری استقلال پرسپولیس 5 درصد سهام آن برای کشف قیمت در فرابورس برود و 51 درصد بلوکه واگذار شود و بقیه‌اش هم سهام خرد. آن با توجه به شرایطی که الان وجود دارد این عرض بنده را سازمان خصوصی سازی هم تأیید می‌کند که بر اساس مصوبه مجلس کار مقداری دشوارتر است و پیچیده تر است.

 

وی ادامه داد: با دوستان در مجلس و دوستانی که در این رابطه کار می‌کنند و همچنین خود من مشخصا با جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس صحبت کردم که اگر بشود ما یا آن مصوبه را اصلاح کنیم یا اینکه در کنار این مصوبه این امکان برایمان فراهم شود که از طریق سازمان خصوصی سازی تلاشمان را انجام دهیم. ما  به عنوان دولت و من به عنوان وزیر مربوطه این اعتقاد جدی و راسخ را دارم که هر یک روز زودتر ما بتوانیم این دو باشگاه را واگذار کنیم هم به نفع این دو باشگاه هست هم به نفع فوتبال و هم به نفع ورزش است. چون رعایت مقررات دولتی در مسائل روزمره این دو باشگاه مشکلاتی را ایجاد می‌کند که طبیعی است ما چون شرکت فرهنگی ورزشی دولتی هستیم مجبوریم این قوانین و مقررات را رعایت کنیم. از این طرف شرایط و مقتضیات فوتبال حرفه‌ای در مراحل مختلف این طور نیست که ما بخواهیم درگیر و بند رعایت مسائل دولتی باشیم. بنابراین من یقین و باور دارم و اعتقاد دارم واگذاری سریع‌تر استقلال پرسپولیس به بخش خصوصی باعث رشد و توسعه اینها خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------