آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رئال مادرید منچسترسیتی را حذف کرد/ صعود بایرن مونیخ به نیمه نهایی

تیم های فوتبال رئال مادرید و بایرن مونیخ با برتری برابر حریفان خود راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند. به گزارش…

بانوی تاریخ ساز وزنه‌برداری: هدف ما کسب امتیاز برای المپیک است



اخبار,اخبار ورزشی,تیم وزنه برداری بانوان ایران
وزنه‌بردار زن تاریخ ساز ایرانی هدف تیم زنان ایرانی را کسب امتیاز برای المپیک دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از insidethegames، پوپک بسامی اولین زن وزنه‌بردار تاریخ ایران که در مسابقات جهانی شرکت کرد در گروه D وزنه زد که در آن گروه ششم شد اما با برگزاری رقابت گروه‌های A و B و C، در نهایت در رده سی و هفتم جهان قرار گرفت.

 

ایران در تلاش است بتواند از سهمیه نهایت دو مرد و دو زن برای المپیک توکیو استفاده کند و بعد از آن المپیک ۲۰۲۴ پاریس هدف بزرگتری برای آنهاست.

 

بسامی درباره حضور در این رقابت‌ها گفت: ما برای کسب امتیاز به منزله حضور در المپیک اینجا هستیم. می‌دانیم که المپیک سطح بالایی از رقابت است و باید خیلی سخت تمرین و تلاش کنیم تا به این رقابت‌ها برسیم. از هر تورنمنتی که به ایران برگردیم تلاش های خودمان را بیشتر می‌کنیم تا بتوانیم خیلی زود به خواسته‌هایمان برسیم. 

 

ارجمندخواه دیگر وزنه‌بردار زن ایرانی که قبلا در کیک بوکسینگ فعالیت کرده است درباره حضور در این رقابت‌ها گفت: از نظر روحی و ذهنی حضورم در وزنه برداری راحت‌تر است چون قبلا در شرایط رقابت و مبارزه بودم. حداقل اینکه خیلی استرس نمی‌گیرم زیرا وزنه‌برداری نیاز به تمرکز و توجه بیشتر دارد. این تجربه برای من خیلی خیلی خوب بوده است و به من کمک کرده است. 

 

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری نیز گفت: برای کار در این بخش شما باید خیلی قوی باشید اگر فقط منتظر بمانید برای آینده خوب نیست. از نظر من  وزنه‌برداری زنان نیازمند تلاش و سختی زیادی است.  گام بعدی باید پیدا کردن وزنه‌برداران مستعد باشد و به دنبال ظرفیت‌هایی برای این رشته ورزشی باشیم.

 

اورسلا پاپاندرئا رئیس کمیسیون وزنه‌برداری زنان نیز با اشاره به اولین حضور وزنه‌برداران زن ایرانی گفت: خوشحالم که وزنه‌برداران زن ایرانی را اینجا می‌بینم. وقتی به این تیم نگاه می‌کنید- حمایت رئیس فدراسیون و حتی رئیس کمیته المپیک- کمک کننده بوده است. من شاهد پیشرفت وزنه برداری زنان ایرانی هستم. مردان، مربیان زن را در وزنه برداری آموزش می‌دهند و این موضوع بسیار خوبی است. در خیلی از کشورها مربی‌های مرد تیم‌های زنان را هدایت می کنند ولی اینجا حتی مربیان زن نیز آموزش می‌بینند.  به همین خاطر پیشرفت مربی‌های زن در کنار ورزشکاران زن را در ایران شاهد خواهیم بود. ما این موضوع را در آمریکا و کشورهای غربی نمی‌بینیم. در واقع مربی‌های زن خیلی کمی در تیم‌های ملی زنان در وزنه‌برداری حضور دارند. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------