رئیس فیفا: از مقامات و فدراسیون ایران ممنونم/ ادامه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در یک محیط امن



اخبار,اخبار ورزشی,جیانی اینفنتینو
رئیس فیفا به حضور بانوان در ورزشگاه آزادی تهران واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، جیانی اینفنتینو در بیانیه ای رسمی در پایان دیدار تیم ملی کشورمان برابر کامبوج، به حضور بانوان در ورزشگاه آزادی تهران واکنش نشان داد.

 

در این بیانیه عنوان شده است: "برای اولین بار در نزدیک به 40 سال اخیر، به هزاران زن اجازه داده شد تا در یک ورزشگاه در ایران، به تماشای یک مسابقه فوتبال بپردازند. این یک قدم بسیار مثبت رو به جلو به شمار می رود که فیفا و بخصوص دختران و زنان ایرانی، با اشتیاق در انتظار آن بودند. اشتیاق، شادی و شوری که امروز نشان داده شد، قابل توجه بود و ما را بیشتر تشویق می کند تا مسیری را که آغاز کرده ایم، ادامه دهیم. تاریخ به ما می آموزد که پیشرفت مرحله به مرحله به دست می‌آید و این آغاز یک سفر است."

 

در ادامه بیانیه اینفنتینو آمده است: "در نتیجه، فیفا اکنون بیش از هر زمان دیگری به آینده نگاه می کند؛ زمانی‌که تمام دختران و زنانی که مایل به شرکت در مسابقات فوتبال در ایران هستند، بتوانند آن را آزادانه و در یک محیط و فضای امن انجام دهند.اکنون دیگر نمی توان متوقف شد یا به عقب برگشت."

 

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال در بخش دیگری از این بیانیه، اظهار داشت: "من می خواهم از فدراسیون ایران و کنفدراسیون آسیا و مقامات مسئول درگیر در این موضوع، برای تلاشها و همکاری هایشان تشکر کنم. فیفا همچنان همکاری نزدیکی با آنها خواهد داشت تا اطمینان یابد که اقدامات درست در حال انجام شدن است که آن، دادن امکان به تمامی هواداران، بدون توجه به جنسیت، برای رفتن به استادیوم ها و لذت بردن از یک بازی فوتبال است. از زمانی که به فیفا رسیدم، ما برای رسیدن به این هدف می جنگیم."

 

در پایان اینفنتینو عنوان داشته است: "اما مهمتر از همه این موارد، امروز می خواهم یک تشکر بسیار بزرگ را بگویم و نهایت احترام خود را برای همه دختران و زنان ایرانی ثبت کنم که با شجاعت و در راه حقوق خود ایستادند. فیفا کاملاً از آنها پشتیبانی می کند و در کنار آنها خواهد ایستاد."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------