رأی اولیه پرونده کودکی که در آزادی درگذشت؛ پیمانکار داربست‌ها تبرئه شد!



اخبار,اخبار ورزشی,عماد صفی‌یاری
دادگاه در بررسی‌های پرونده مرگ عماد در نهایت به این نتیجه رسید که پیمانکار داربست‌ها در این فاجعه نقشی نداشته و در واقع بخشی از تقصیر‌ها به گردن پیمانکار برق بوده است.

به گزارش خبرورزشی، روز ۲۶ شهریورماه در ورزشگاه آزادی یک فاجعه رخ داد. عماد صفی‌یاری کودک ۶ ساله‌ای که پدرش یکی از غرفه‌های آزادی را اجاره کرده و اقلام ورزشی می‌فروخت، هنگام بازی با یکی از داربست‌های نصب شده مقابل گیت‌های ورود دچار برق گرفتگی شدید شد و جانش را از دست داد. عماد پیش از شروع سال تحصیلی به آزادی رفته بود تا بازی پرسپولیس و صنعت نفت را تماشا کند؛ بماند که به گفته خانواده‌اش استقلالی بود. وقتی بازی تمام شد و او با پدرش به غرفه برگشتند، عماد لحظه‌ای تصمیم گرفت کمی آن‌طرف‌تر برود و با داربستی که آنجا نصب بود بازی کند. این، اما آخرین حس شادی او برای بازی‌های کودکانه بود چراکه همانجا از دنیا رفت. پدر عماد کسی بود که پسرش را از داربستی که حامل برق بود، جدا کرد؛ اتفاقی غیرقابل باور و سخت.

 

شب این فاجعه، پیمانکار داربست دستگیر شد. پدر عماد گفت داربست که پسرش آن را بغل کرده بود، برق داشت. پیمانکار برای اینکه داربست‎ سفت شود، آن را به یک تیر آهنی چراغ برق بسته بود؛ غافل از اینکه شب و هنگام آبیاری چمن‌‎ها، برق به داربست سرایت کرده است. یکی از نزدیکان عماد گفته بود قبل از برق‌گرفتگی او دستش به داربست خورده و برق را حس کرده بود. مشکل زمانی درست شد که نه دست عماد، بلکه صورتش به داربست خورده بود. بنابراین سریعاً پیمانکار داربست دستگیر و روانه زندان شد. مسئول قضایی هم همان شب به پدر عماد گفت این پرونده را سریعاً تحت بررسی قرار دادیم.

 

در همین ارتباط اما خبری به دست‌مان رسید که حکایت از تبرئه پیمانکار داربست داشت. ظاهراً دادگاه در بررسی‌ها به این نتیجه رسید که او در این فاجعه نقشی نداشته و در واقع بخشی از تقصیر‌ها به گردن پیمانکار برق بوده است. پیمانکار داربست در دفاعیه خود ادعا داشت مشکل از برق بوده و چرا باید سیم‌های تیر برق بدون محافظ آزاد می‌ماند تا اتصالی کند؟ دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات تصمیم به تبرئه پیمانکار داربست گرفت و در عوض پیمانکار برق مجموعه را متهم معرفی کرد. بنابر در رأی اولیه او ۵۰ درصد مقصر معرفی شد. همچنین ورزشگاه آزادی هم ۵۰ درصد مقصر این پرونده شد. پیمانکار برق به رأی صادره اعتراض زده، اما جالب اینجاست ورزشگاه آزادی تقصیر خود را به طور کامل پذیرفته و اعتراضی به آن نزده است.

 

در همین راستا تلاش کردیم با پدر عماد در این باره صحبت کنیم ولی او پاسخگو نبود. باید دید اعتراض در این زمینه به کجا خواهد کشید و رأی نهایی پرونده چه خواهد بود. در صورتی که رأی از سوی دادگاه تجدید نظر تأیید شود ورزشگاه آزادی و پیمانکار برق محکوم خواهند بود تا دیه عماد صفی‌یاری را پرداخت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------