کفاشیان: کی‌روش در رختکن گریه کرد، بازیکنان هم زار زدند



اخبار,اخبار ورزشی,کفاشیان
رئیس و نایب‌رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: محرومیتم برایم دیگر مهم نیست. وقتی با کسی که ۱۱ سال در فوتبال مدیریت و کار کرد این‌طور رفتار می‌کنند، چرا باید برایم مهم باشد؟

به گزارش خبرورزشی، آب از سر علی کفاشیان گذشته است. برای رئیس و نایب‌رئیس سابق فدراسیون فوتبال دیگر اصلاً اهمیتی ندارد کمیته استیناف رأی نهایی را درباره پرونده محرومیتش از فوتبال بدهد یا نه؟ لحن حرف زدن او هر چند با گلایه ترکیب شده، اما در نهایت به خوبی می‌توان فهمید واقعاً دست شسته و برایش مهم نیست رأی وتو شود یا نه. او می‌گوید خبری که نباید منتشر شده و اگر هم بخشیده شود، کسی به آن نمی‌پردازد. کفاشیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی حرف‌های مهمی در این باره زد.

 

آقای کفاشیان پیاده‌روی اربعین خوب بود؟

بله، عالی بود. برای همه دعا کردم. برای فوتبال و کلاً ورزش‌مان هم دعا کردم. برای اشراقی (دبیر تحریریه خبرورزشی) هم دعا کردم.

 

هر سال که به کربلا و نجف می‌روید برای اشراقی دعا می‌کنید؟

بله، البته به نظر من کار آقای اشراقی از ائمه گذشته (خنده). حالا ما دعا کردیم شاید گرفت و ایشان به راه راست هدایت شد.

 

با مردم در آنجا هم شوخی می‌کردید؟

بله، اتفاقاً خیلی از ایرانی‌ها که ما را می‌دیدند لطف داشتند. باید از آن‌ها تشکر کنم که واقعاً به من لطف داشتند. یک وقت‌هایی شوخی‌هایی هم می‌کردیم تا خستگی راه از تن‌‎شان دربرود.

 

درباره این پرونده محرومیت شما هم سؤال می‌کردند؟

بله سؤال می‌کردند که در نهایت رأی استیناف چه شد؟ خدا را شکر مردم به خوبی ما را می‌شناسند. من هم از خودم خیلی مطمئن هستم. از خودم و کار‌هایی که در فدراسیون فوتبال کردم. من غیر از فدراسیون در جا‌هایی کار کردم که صد‌ها برابر برای من فرصت بود ولی همیشه خدا را سرلوحه زندگی‌ام قرار داده‌ام. پیش وجدان خودم راحت هستم. هیچ‌وقت راهم را کج نرفتم. الان هم مشکلی ندارم. دوستان بدون اینکه حتی بنده را یک جلسه دعوت کنند رأی دادند و محروم کردند. البته این رأی ریشه در یک‌سری قضایا و اتفاقات داشت. می‌خواستند من را بزنند که این کار را کردند. من البته از روز اول به این پرونده اهمیت ندادم، چون می‌دانستم چرا چنین کاری می‌کنند. مهم نیست.

 

گفتیم شاید برایتان مهم باشد و به هر حال بخواهید روزی به فوتبال بازگردید.

مگر خل هستم به فوتبال برگردم؟ اگر بیایم همین اشراقی شما که زیاد چیزی هم از فوتبال نمی‌داند، می‌گوید نیا (خنده). البته خدا را شکر آمدن ما به نفع فوتبال شد. حالا من نباید درباره خودم صحبت کنم ولی عملکرد ما مشخص بود. به جام جهانی رفتیم و یک تحولی در فوتبال‌مان داشتیم.

 

یعنی موقعیتش باشد، شما برنمی‌گردید؟ چون همین حالا می‌دانیم هیئت‌های فوتبال همچنان به شما علاقه‌مند هستند.

نه اصلاً. من دو دوره در فوتبال بودم و چرا باید برگردم؟ نه حالش را دارم و نه حوصله‌اش. واقعاً دل و دماغی نمانده که بخواهم دوباره برگردم و کار کنم.

 

اگر درخواست باشد هم پس برنمی‌گردید؟

نه اصلاً. من ۴۰ سال مدیریت ورزش کردم. خیلی‌ها خواستند و من پست‌هایی را قبول می‌کردم. مگر در فوتبال به اراده خودم آمدم؟ به من گفتند بیا من هم آمدم به فوتبال. با این حال تلاشم را کردم تا به فوتبال کشورم خدمت کنم. الان هم آن دوران تمام شده. من هم ترجیح می‌دهم بازنشسته باشم و به زندگی خودم برسم.

 

پس زیاد پیگیر محرومیت‌تان و بخشش آن نیستید؟

نه محرومیتم برایم دیگر مهم نیست. وقتی با کسی که ۱۱ سال در فوتبال مدیریت و کار کرد این‌طور رفتار می‌کنند، چرا باید برایم مهم باشد؟ ما این همه زحمت کشیدیم، این همه خدمت کردیم، نکردیم؟ می‌خواستند این رأی را علیه من بزنند که زدند و همه جا هم منتشر کردند. حالا الان می‌خواهند رأی را وتو کنند و بگویند درست نبود. به چه درد من می‌خورد؟ کسی اصلاً خبرش را می‌زند؟ همه سایت‌ها و روزنامه‌ها خبر محرومیت من را زدند و خبری که نباید، پخش شد. بخششم دیگر به چه دردی می‌خورد؟ البته این را بگویم که خیلی‌ها می‌دانند این رأی چرا علیه من صادر شد. به هر حال با مردم برخورد دارم و نظرات آن‌ها را می‌شنوم. پیش وجدان خودم هم راحت هستم.

 

یعنی تصور می‌کنید اگر شما را هم ببخشند، نوشدارو بعد از مرگ سهراب است؟

بله، این نوشدارو بعد از مرگ سهراب است. برای کاری که بنده نکردم، محاکمه شدم. بنده خدا عباس ترابیان هم این‌قدر برای فوتبال ما زحمت کشید. یک قرارداد بوده که اصلاً پیچیدگی ندارد. چیزی عجیبی است؟ شما به یک نفر جنس می‌دهی، طرف به شما چک می‌دهد و چک نقد نمی‌شود. بعد باید یقه کسی را بگیری که جنس را داده است؟ ۱۰۰ بار در فوتبال‌مان اتفاق افتاده. ۱۰ بار هم برای فدراسیون فوتبال. نشده پول فدراسیون فوتبال را ندهند؟ زمان خود ما نشد؟ ۱۰۰ بار جنس دادیم چک گرفتیم. ۹۵ بار وصول شد و ۵ بار وصول نشد. یعنی یک طرف ماجرا ممکن است کلاهبرداری شود. قضیه ما هم این بود. از ما کلاهبرداری شد. این رسمش نبود که با ما چنین کاری کنند. همین شرکت ایران نوین؛ مگر قرارداد بستیم پول را کامل دادند؟ شکایت کردیم و بخش‌هایی از پول را گرفتیم. ما باید مسئول این قرارداد را محروم می‌کردیم؟ باید می‌گفتیم شما را فلان می‌کنیم؟ این روش برخورد روش خوبی نبود و نیست. البته دیگر شما می‌دانید ریشه این محرومیت در چه بود. بعداً صدایش درمی‌آید.

 

ظاهراً رأی را هم برای فیفا و کنفدراسیون هم ارسال کرده‌اند.

نه ارسال نشده است. اتفاقاً یک کنفرانسی در AFC هست که من هم باید به آنجا بروم. مشکلی از این بابت نیست.

 

دیروز محمد عباسی وزیر اسبق ورزش حرف شما را که گفته بودید بعد از جام جهانی از بالا دستور دادند کی‌روش بماند را تأیید کرد و گفت دستور نه ولی به شما گفته بود او را حفظ کنید.

بله، آن زمان آقای عباسی وزیر ورزش بودند. زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بود دیگر. خود ایشان حمایت کردند که باید کی‌روش بماند. گفت پولش را هم می‌دهیم ولی واقعاً این‌طور بود که دستوری عمل نمی‌کردند. یعنی دستور ندادند نظرات‌شان را گفتند و تأکید کردند به هر حال حضور ایشان می‌تواند برای فوتبال ما مفید باشد. البته بماند که عباسی دوست نداشت ما در فوتبال باشیم و نظرش روی فرد دیگری بود.

 

آن انتخابات جنجالی را می‌گویید که به خاطر آقای قریب می‌خواستید انصراف دهید و سرانجام رأی آوردید؟

خب عباسی نظرش این بود که قریب رئیس فدراسیون فوتبال شود. ایشان را هم آورده بودند. دوست داشتند رئیس فدراسیون فوتبال شود منتها مجمع به بنده رأی داد و این باعث دلخوری‌شان شد. عباسی همه جا می‌گفت کفاشیان به ما کلک زد و رئیس ماند.

 

حالا کلک زدید؟

نه بابا چه کلکی؟ مجمع رأی داد و بنده رئیس فدراسیون فوتبال شدم.

 

حالا واقعاً دولت پول کی‌روش را داد؟

پول می‌داد ولی کم. نه اینکه بخواهند کل دستمزد کارلوس کی‌روش را بپردازند.

 

قهر شما و کی‌روش هم در جام جهانی ۲۰۱۴ خیلی تابلو بود. بعد از بازی با آرژانتین در رختکن حتی با هم دست ندادید.

قهر من و کارلوس کی‌روش مثل قهر و آشتی زن و شوهری بود! (خنده)

 

پس قهر بودید؟

نه بابا آنجا قهر نبودیم. بعد از بازی کی‌روش آمد و دست دادیم. بازی آخر بود دیگر؟

 

نه بازی آخر با بوسنی بود.

یادم آمد. بعد از بازی با آرژانتین ما دست دادیم و از کی‌روش به خاطر بازی خوب تیم ملی هم تشکر کردم. در بازی آخر هم او در رختکن تیم ملی صحبت می‌کرد.

 

ظاهراً فضا خیلی سنگین بود.

بله، کی‌روش در رختکن گریه کرد. بازیکنان هم زار زار گریه می‌کردند. ایشان گفت کار من در تیم ملی به پایان رسیده و این پایان همکاری ماست. این کار باعث شد همه بازیکنان واقعاً ناراحت شوند. منتها ما بعد از جام جهانی هم کی‌روش را در تیم ملی حفظ کردیم.

 

و در پایان نمی‌دانید چه زمانی رأی استیناف اعلام می‌شود؟

نه، واقعاً خبر ندارم. تماسی هم با مسئولان کمیته استیناف نگرفته‌ام. برایم هم مهم نیست که رأی را بدهند یا ندهند. اصلاً برایم مهم نیست.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------