طباطبایی: رنگ جام جام جهانی را نمی بینیم/ علی دایی بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی است



اخبار,اخبار ورزشی,هادی طباطبایی
دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره آخرین وضعیت این تیم و جدایی مارک ویلموتس توضیحاتی را ارائه کرد.

هادی طباطبایی کارشناس فوتبال و دروازه‌بان اسبق تیم ملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره ارزیابی اش از آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پس از بازی با عراق و جدی شدن احتمال جدایی مارک ویلموتس از این تیم بیان کرد: با توجه به حرف و مسائلی که در روز‌های اخیر مطرح شده است خودمان هم مانده ایم درباره وضعیت تیم ملی چه بگوییم. تنها مطلبی که تا حدی به واقعیت نزدیک و موثق است فسخ شدن قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال است. به هر حال وضعیت تیم ملی بسیار آشفته است و نیاز به پیگیری و پیشگیری دارد. در این حالت شاید این تیم برای دور برگشت مقدماتی جام جهانی شرایط سازماندهی شده‌تر و خوب تری داشته باشد در غیر این صورت رنگ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را نمی‌بینیم.

 

ویلموتس را تخریب کرده ایم و او جایگاهش را به عنوان سرمربی تیم ملی از دست داده است

او ادامه داد: در شرایط فعلی خودمان جایگاه مارک ویلموتس را تخریب کرده ایم و او دیگر پرستیژ سرمربیگری تیم ملی ایران را ندارد. ضمن اینکه تیم ملی مان هم تخریب شده است. اگر ویلموتس بماند، مدتی طول می کشد تا جایگاهش را به دست بیاورد و باید برای نتیجه گرفتن تیم هزینه کنیم. اگر هم او از تیم ملی جدا شود باید بهترین تصمیم را بگیریم تا این تیم بار دیگر در مسیر خوبش قرار بگیرد.

 

باید انتخاب درستی برای جانشینی ویلموتس داشته باشیم

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره ابهام های موجود در قرارداد ویلموتس اظهار داشت: هرچند مسئولان فدراسیون فوتبال به صورت دقیق مفاد قرارداد ویلموتس شامل مبلغ، میزان حضور در ایران و این مسائل را اعلام نکرده اند اما به حدی در روزهای اخیر گمانه زنی شده که خیلی ها درباره این مفاد اطلاعاتی به دست آورده اند. اکنون هم بحث ما افشای مبلغ قرارداد نیست بلکه نتیجه نگرفتن تیم ملی و وضعیت آشفته این تیم است. امیدوارم اگر به پایان همکاری با ویلموتس رسیده ایم دست کم انتخاب درستی برای جانشینی او داشته باشیم.

 

او درباره اینکه آیا موافق فسخ قرارداد ویلموتس است یا خیر، بیان کرد: به نظر من اگر او در ایران بماند، می توانیم برای نتیجه گیری به این مربی کمک کنیم. هرچند شرایط مان سخت شده. اگر ویلموتس هم از تیم ملی جدا شود باید با کارشناسی دقیق و ارزیابی تمام شرایط مربی جدید را انتخاب کنیم.

 

اگر پول ویلموتس زودتر پرداخت می شد، چنین حرف و حدیث هایی نداشتیم

طباطبایی درباره انتقادهایی که نسبت به مدیریت مهدی تاج و محمدرضا ساکت برای تیم ملی مطرح شده است، گفت: ابتدا باید کامل در جریان مشکلات فدراسیون فوتبال باشیم. شاید به واقع این فدراسیون در تامین منابع مالی مشکلاتی دارد و به همین دلیل در پرداخت حقوق ویلموتس دیرکرد داشته است و از طرفی هم مشخص نیست آیا پول در اختیار فدراسیون بوده و در پرداخت آن به سرمربی تیم ملی تعلل کرده است. این مسائل واضح نیست. با این وجود اگر پول زودتر به ویلموتس پرداخت می شد، چنین حرف و حدیث هایی نداشتیم.

 

با انتخاب کارشناسی نشده ویلموتس هزینه سنگینی متحمل شدیم

او درباره اینکه به هر حال پول ویلموتس از منابع دولتی تامین شده و او هم پس از دریافت این پول باید به مفاد قرارداد عمل کند، گفت: وقتی ما سرمربی تیم ملی را با کارشناسی انتخاب نکنیم، باید هزینه های سنگینی را هم متحمل شویم. مانند اتفاقی که در دوران کوتاه سرمربیگری ویلموتس رخ داده است. فدراسیون فوتبال مدام از بی پولی ناله می کند اما در نهایت این پول از هر طریقی به سرمربی پرداخت شد. با این وجود در شرایط اقتصادی فعلی خیلی سخت است که ویلموتس هم از ایران برود و ما به او غرامت پرداخت کنیم.

 

بهترین گزینه برای جانشینی ویلموتس، سرمربی ایرانی است

طباطبایی درباره مطرح شدن نام برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه اصلی جانشینی ویلموتس اظهار داشت: در وضعیت فعلی کشورمان بهترین گزینه برای جانشینی ویلموتس، سرمربی ایرانی است. مربی خارجی حالا هر کسی که می خواهد باشد در این شرایط به جیب خودش هم فکر می کند و وقتی پولش را نگیرد نمی تواند به تیم ملی کمک کند.

 

اگر ملاک انتخاب سرمربی تیم ملی اسم باشد، ویلموتس از همه بزرگ تر است

او افزود: از طرفی اینکه چه کسی از بین مربیان ایرانی گزینه سرمربیگری تیم ملی باشد، خیلی مهم است. برای انتخاب سرمربی ایرانی هم نباید دنبال اسم باشیم بلکه باید ببینیم چه کسی به کارمان می آید. اگر ملاک انتخاب سرمربی اسم باشد، اسم ویلموتس از مربی ایرانی و برانکو بزرگ تر است اما تاکنون که کارایی نداشته است. باید ببینیم کدام مربی واجد شرایط تر است.

 

برانکو تضمین می دهد موفقیتش در پرسپولیس را در تیم ملی تکرار کند؟

دروازه بان اسبق تیم فوتبال استقلال تهران با اشاره به مشکلات مالی بیشتر باشگاه های لیگ برتری تصریح کرد: تیم ملی آیینه ای از باشگاه ها است و وقتی باشگاه های بزرگ مان مانند استقلال و پرسپولیس با مشکل مالی مواجه هستند، فدراسیون فوتبال هم چنین مشکلی دارد. به همین دلیل باید گزینه مطلوبی انتخاب کنیم که دغدغه پرداخت دستمزدش را هم نداشته باشیم. آیا اگر برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی شود، تضمین می دهد نتایجش با پرسپولیس را تکرار کند؟ هیچ تضمینی نیست که او موفقیت هایش در پرسپولیس را در تیم ملی تکرار کند.

 

علی دایی از همه لحاظ بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی است

طباطبایی درباره بحث اختلاف بازیکنان تیم ملی با مارک ویلموتس گفت: من در جریان این موضوع نیستم اما باید مربی ای را بیاوریم که فوتبال ایران را به تنش نکشاند و در آرامش همه بتوانند به او کمک کنند. فدراسیون باید برای انتخاب سرمربی به این مسائل نگاه کند. در این مقطع زمانی که تیم ملی دچار از هم گسیختگی است باید مربی ای انتخاب شود که بازیکنان دور محور او جمع شوند. مربی ای که پرستیژ، شخصیت و کاراکتر لازم برای هدایت تیم ملی را داشته باشد تا از این طریق روی بازیکن تاثیر بگذارد. از این لحاظ علی دایی مربی تاثیرگذاری محسوب می شود.

 

او افزود: در سوی مقابل زمانیکه یک مربی سطح بالا و مشهور بین المللی یعنی مارک ویلموتس را برکنار می کنیم و می خواهیم مربی ایرانی به کار بگیریم، باید مربی ای را انتخاب کنیم که وجهه بین المللی هم داشته باشد. کل دنیا علی دایی را قبول دارند. در انتخاب مان باید خیلی از شرایط را لحاظ کنیم.

 

مسئولان فدراسیون در یک اتاق نشسته و برای خودشان می برند و می دوزند

کارشناس فوتبال ایران در پایان اظهار داشت: فدراسیون فوتبال باید هرچه سریع تر تکلیف را مشخص کند و اگر نظر اهالی فوتبال ایران را بخواهد می توانیم کمک کنیم. اینگونه نباشد که مسئولان فدراسیون در یک اتاق بنشینند و هرچه خودشان می خواهند ببرند و بدوزند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------