آخرین اخبار ورزشی

لیگ برتر انگلیس برابر چلسی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

توپچی‌ها چلسی را به توپ بستند/ تثبیت صدرنشینی آرسنال

آرسنال در هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس برابر چلسی به یک پیروزی پرگل رسید. به گزارش ایرنا، تیم‌های آرسنال و چلسی از ساعت…

بانوی المپیکی کاراته و بهمن عسگری طلایی شدند/ حمیده عباسعلی راهی بیمارستان شد



اخبار,اخبار ورزشی,حمیده عباسعلی
سرگروه تیم ملی کاراته بانوان ایران که با صعود به دیدار نهایی رقابتهای سالزبورگ سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را قطعی کرده بود، موفق به کسب مدال طلای این دوره از مسابقات شد.

به گزارش مهر، سومین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی در اتریش روز جمعه به میزبانی اتریش در شهر سالزبورگ آغاز شد که تیم کشورمان در نهایت موفق به کسب دو طلا توسط حمیده عباسعلی و بهمن عسگری شدند.

 

حمیده عباسعلی آخرین نماینده ایران بود که در مبارزه نهایی وزن ۶۸+ کیلوگرم به مصاف «سیلیو فراکوتی» از ایتالیا رفت و با کسب پیروزی ۲ بر یک به نشان طلا دست یافت تا با امتیاز ۶۹۹۷ امتیاز جایگاه خود در صدر جدول رنکینگ جهانی و دوم المپیک تثبیت کرد. بعد از رقابتهای شیلی و پاریس، این سومین طلای عباسعلی در سال ۲۰۲۰ بود.

 

وی دور نخست استراحت داشت و سپس با برتری «استابلوا» از بلغارستان، «چنیز جمی» از تونس، «صوفیه برولتسوا» از قزاقستان و «ماریا گارسیا» از اسپانیا به دیدار نهایی رفت.

 

علی اصغر آسیابری، فاطمه صادقی، نگین باقری، سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، رزیتاعلیپور و سجاد گنج زاده دیگر نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات بودند که با شکست برابر رقبای خود از گردونه مسابقات خارج شدند.

 

حمیده عباسعلی راهی بیمارستان شد

حمیده عباسعلی که پیش از این با صعود به فینال رقابت های لیگ جهانی کاراته وان اتریش، موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود، در دیدار فینال این رقابت ها در ثانیه های پایانی در حالی که با رای داوران یک بر صفر عقب افتاده بود درخواست بازبینی فیلم را داد که با تجدید رای از سوی داوران و نتیجه ۲ بر یک به سود عباسعلی همراه بود.

 

پس از آن عباسعلی که قصد ادامه مبارزه در ثانیه های پایانی را داشت به دلیل بر هم خوردن تعادلش به زمین خورد که این اتفاق باعث شد وی شدیدا از ناحیه زانوی پای چپ دچار مصدومیت شود.

 

وی با مقداری مداوای مقطعی با درد به مبارزه در ثانیه های پایانی و فرار از دست حریف ادامه داد و در حالی که هر لحظه ممکن بود با دریافت اخطار بازنده شود، در نهایت موفق شد با کسب پیروزی مدال طلا را از آن خود کند.

 

اما پس از مبارزه، عباسعلی که درد شدیدی داشت سریعا راهی بیمارستان شد تا وضعیت او مورد بررسی قرار گیرد.

 

با توجه به شدت مصدومیت عباسعلی، احتمال پارگی رباط صلیبی یا مینیسک وی نیز وجود دارد که در این صورت حضور وی در المپیک با چالش جدی مواجه خواهد شد.

 

وضعیت دقیق وی با گرفتن ام آر آی و اظهار نظر پزشکان مشخص خواهد شد.

 

حمیده عباسعلی: آسیب‌دیدگی‌ام شدید است/ وضعیتم طی روزهای آینده مشخص می‌شود

بانوی المپیکی کاراته ایران گفت: شدیدا از ناحیه زانو آسیب دیدم تا جایی که حتی نمی‌توانم پایم را حرکت بدهم.

 

کاراته‌کای وزن ۶۸+ کیلوگرم ایران افزود: به علت آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه زانو نتوانستم برای دریافت مدال طلا به روی سکو بروم. پایم به شدت آسیب دیده و حتی قادر به حرکت دادن آن هم نیستم. باید طی روزهای آینده پس از معاینه دقیق وضعیت پایم مشخص شود تا ببینم چه شرایطی خواهم داشت.

 

او در پایان با قدردانی از تمامی افرادی که در این مدت او را در راه کسب سهمیه المپیک همراهی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از شنیدن خبر درگذشت سیامند رحمان متاثر شدم و به خانواده او تسلیت می‌گویم.

 

***

 

بهمن عسگری موفق به کسب مدال طلا شد

بهمن عسگری که سال جدید میلادی را طلای رقابتهای سری A شیلی آغاز و در پاریس هم به نشان طلا دست یافته بود، بعد از برنز کاراته وان دبی، یکبار دیگر به فینال رسید و طلا گرفت. وی در مبارزه نهایی وزن ۷۵- کیلوگرم رقابتهای کاراته وان اتریش به مصاف «استانیسلاو هورنه» از اوکراین رفت و با برتری ۳ بر صفر در این مبارزه سخت، روی سکوی نخست ایستاد و طلا گرفت.

 

عسگری، پس از یک دور استراحت «سوناری یاهیرو» از استرالیا، «توماس سور» از فنلاند، «جو کلاوای» از انگلستان و «آرمان الاتیمور» از ترکیه را شکست داد و به فینال رسید.

 

با کسب این طلا و ۹۹۰ امتیاز، بهمن عسگری با ۹۲۶۲ امتیاز به تنهایی در صدر رنکینگ جهانی و المپیکی وزن ۷۵- کیلوگرم ایستاد.

 

در مسابقات امروز ذبیح الله پورشیب در مبارزه رده بندی به فرانسه باخت و از دست یابی به نشان برنز بازماند. در ادامه هم حمیده عباسعلی برای کسب طلای وزن ۶۸+ کیلوگرم به دیدار نماینده ایتالیا خواهد رفت.

 

علی اصغر آسیابری، فاطمه صادقی، نگین باقری، سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، رزیتاعلیپور و سجاد گنج زاده دیگر نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات بودند که با شکست برابر رقبای خود از گردونه مسابقات خارج شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------