قربانی: شنیدم لیگ دیگر برگزار نمی‌شود ولی نمی‌خواهند بگویند/ کرونا نه استقلالی است نه پرسپولیسی



اخبار,اخبار ورزشی,پیروز قربانی
کاپیتان اسبق استقلال گفت: من اگر باشگاه‎دار بودم قطعاً نمی‌گذاشتم تیمم در این وضعیت وارد مسابقات شود. هر مدیری در قبال اعضای مجموعه اش مسئول است.

پیروز قربانی بابت شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی می کند و معتقد است به هیچ عنوان نباید در این شرایط لیگ را از سر گرفت.

 

ابتدا برنامه لیگ برای اواسط فروردین اعلام شد و پس از آن دوباره لغو گردید. نظرت در این خصوص چیست؟ 

نمی‌دانم چه چیزی در دنیا بااهمیت‌تر از سلامتی و جان انسان است که سازمان لیگ ما بدون در نظر گرفتن همه این مسائل اصرار دارد بازی‌ها از سر گرفته شود. اگر اتفاقی بیفتد و خدای نکرده در همه سطوح لیگ‌های کشوری یک نفر جانش را از دست بدهد، کسی از آقایان پاسخگو خواهد بود؟ تازه فقط این نیست. چون هر بازیکنی شب که به خانه برمی‌گردد خانواده اش را هم در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

ظاهراً این اصرار برای معرفی تیم‌های قهرمان برای لیگ آینده آسیایی است؟‌

ای بابا! AFC خودش همه دیدار‌های لیگ قهرمانان و مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را تعطیل کرده است.

 

پس این همه اصرار برای چیست؟ ممکن است بابت حق تبلیغات تلویزیونی یا محیطی و ضرر چند ده میلیاردی سازمان لیگ باشد؟

واقعاً اگر برای این باشد که باید بگویم به شدت برای سازمان لیگ متأسفم. البته شنیده ام لیگ دیگر برگزار نمی‌شود ولی خودشان نمی‌خواهند از حالا اعلام کنند.

 

راستی تمرین کردن در این شرایط خطری ندارد؟

چه فرقی می‌کند؟ ویروس که قدرت تشخیص ندارد در تمرین وارد گلوی کسی نشود ولی در مسابقه وارد شود! اصلاً عقلانی نیست. بعد هم ویروس که استقلالی یا پرسپولیسی نیست تا سراغ این یکی برود و به دیگری کاری نداشته باشد. 

 

مربیان و یا باشگاه‌ها چه واکنشی باید در این شرایط پرخطر داشته باشند؟

من اگر باشگاه‎دار بودم قطعاً نمی‌گذاشتم تیمم در این وضعیت وارد مسابقات شود. هر مدیری در قبال اعضای مجموعه اش مسئول است. در ادامه بلایایی که در این سال‌ها بر سر مردم آمده باعث تأسف است که باز هم می‌بینیم مسئولان درس نگرفته‌اند!

 

از وضعیت استقلال و شکایت‌های خارجی‌هایش خبر دارید؟

وقتی گلویم را پاره می‌کردم و می‌گفتم در نحوه بستن قرارداد‌ها دقت شود، کسی گوشش بدهکار نبود. تازه خیلی‌ها در فضای مجازی علیه من هرچه لایق خودشان بود را سر می‌دادند. هستند عده‌ای پیشکسوت که در همان فضا حرف‌های بی‌ارزش بنویسند تا چندتا لایک و فالوور بگیرند ولی حرفی که منطقی نباشد بالاخره غلط بودنش مشخص می‌شود.

 

در اوج روز‌های کرونا توصیه‌ای به مردم ندارید؟

درباره مسافرت نرفتن باید باز هم از مردم خواهش کنم امسال در خانه‌هایشان بمانند، چون یک سال جایی نروند هیچ اتفاقی نمی‌افتد. همانقدر که جان خانواده‌های ما برایمان عزیز است اهالی شمال هم حق دارند نگران جان عزیزان‌شان باشند، اما دیدم برخی دوستان فوتبالی اهل شمال مطالبی را در این باره منتشر کرده‌اند که خیلی لحن مؤدبانه‌ای نداشت! من کاملاً وضعیت شمال و مردمش را درک می‌کنم، اما آیا خوب است من بچه تهران هم بگوییم شما از شهرستان به تهران آمدید و الان پدران و مادران ما هر ساله با مشکلات آلودگی هوا مواجه شده‌اند؟ البته علت اصلی بروز این مباحث عدم ورود به موقع مسئولان است. اگر آن‌ها خروجی شهر‌ها را ببندند هیچ وقت شاهد چنین پرده‌دری‌هایی بین هموطنان‌مان نخواهیم بود. در کل دوست ندارم ببینم به دلیل بی‌مسئولیتی عده‌ای، حرمت‌ها از بین می‌رود.


روزنامه خبرورزشی

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------