حمله رضا شاهرودی به علی پروین؛ می‌خواست فقط بگوییم چشم



اخبار,اخبار ورزشی,رضا شاهرودی
یکی از اتفاقات جنجالی و چالش برانگیز دهه های اخیر باشگاه پرسپولیس در چنین روزهایی در سال 1380 رقم خورد و علی پروین 7 بازیکن این تیم از جمله برخی از ستاره ها را کنار گذاشت.

به گزارش ورزش سه، در آن سال و بعد از تغییر و تحولات مدیریتی ، 7 بازیکن تیم پرسپولیس کنار گذاشته شدند که در میان آن چند ستاره مهم تاریخ باشگاه به چشم می خوردند؛ احمدرضا عابدزاده، رضا شاهرودی و ادموند بزیک سه بازیکنی بودند که علاوه بر افتخار و سابقه در پرسپولیس محبوب ترین ستاره های تیم هم به حساب می آمدند. با این وجود در فروردین سال 80 این هفت بازیکن کنار گذاشته شده و هرکدام سرنوشت متفاوتی پیدا کردند. رضا شاهرودی که آن زمان تازه پا به سی سالگی گذاشته بود به پیکان رفت و بعد از تنها یک فصل فوتبال یکی از بهترین چپ های فوتبال ایران به پایان رسید. قبل از آن او تنها 5 بازی برای آلتای اسپور ترکیه انجام داده بود که به ایران برگشت و دو سال بدون آی تی سی با پرسپولیس تمرین کرد اما اجازه بازی نداشت. بعد از رفت و برگشتش به چین یک فصل در پرسپولیس بود که در نهایت توسط پروین کنار گذاشته شد.

 

ستاره شماره 16 و محبوب پرسپولیسی ها در دهه هفتاد اینروزها مثل اکثر فوتبالی ها در قرنطینه خانگی است:" متاسفانه نه فقط ایران که تمام جهان درگیر این کرونای لعنتی شدند. انشالله هر چه زودتر دارو و واکسن این بیماری کشف و در اختیار مردم قرار بگیرد. ما که از خانه تکان نمی خوریم اما یکسری از دوستان متاسفانه ماجرا را جدی نمی گیرند. این خیلی خطرناک است چرا که هر نفر می تواند چندین نفر دیگر را آلوده و بیمار کند."

 

شاهرودی اما در بخش دیگری از صحبت هایش درباره ماجرای کنار گذاشته شدنش توسط علی پروین و همچنین حرف های ناصرابراهیمی که گفته بود کنار گذاشتن این بازیکنان فنی بوده است گفت:" این را هواداران می توانند بگویند که فنی بوده است یا نه؟ ایشان کاپیتان تیم بودند و فکر می کنم آقای غمخوار مدیرعامل بود. جلسه ای هم با ما گذاشتند و هفت نفر را کنار گذاشتند که در بین آن ها پیشکسوت و کاپیتان تیم هم بود."

 

او افزود:" دوست نداشتند ما باشیم. ما حتی با آقای غمخوار جلسه گذاشتیم و ایشان گفت تصمیم خود آقای پروین است و نامه ای را به ما نشان داد که در آن آقای پروین گفته بود این بازیکنان را نمی خواهم. من آدم رکی هستم و حقیقت را می گویم؛ علی آقا هم به ما گفت که غمخوار ما را نخواسته است."

 

مدافع و هافبک چپ پرسپولیس و تیم ملی درباره رابطه اش با پروین در آن دوران گفت:" من با علی آقا مشکلی نداشتم. ایشان پیشکسوت ما بوده و هست و همیشه هم قابل احترام است. علی آقا آن زمان دوست داشت هرچه می گوید بگوییم چشم اما در ذات خود من نبود که الکی چشم بگویم. البته به ایشان همیشه احترام می گذاشتم، مربی و بزرگتر من بود و خود علی آقا من را از کشاورز به پرسپولیس آورد و به او ارادت دارم. "

 

شاهرودی درباره بعد از جدایی اش گفت:" بعد از پرسپولیس با وجود اینکه حدودا 30 سالم بود و سرحال بودم اما نمی خواستم دیگر بازی کنم با این حال به خاطر آقای فرهاد کاظمی به پیکان رفتم، آنجا هم بازی نکردم و بعد از آن هم فوتبال را کنار گذاشتم."

 

او افزود:" من بعد از بازگشت از ترکیه خیلی روی فرم بودم، یادم هست بازی ها در تختی برگزار می شد چون آزادی زیر کشت بود، دو سه بازی مقابل فجر سپاسی و ملوان بازی کردم، خوب بودم و پاس گل هم دادم اما بعد ما را کنار گذاشتند."

 

او همچنین درمورد هادی عقیلی هم گفت:" بله هادی عقیلی هم آن زمان در امیدهای پرسپولیس بود و ما می گفتیم که بازیکن خیلی خوبی است اما متاسفانه تصمیم بر این شد که او را هم کنار بگذارند."

 

شماره 16پرسپولیس در تیم طلایی دهه هفتاد با اشاره به خداحافظی زودهنگامش از پرسپولیس گفت:" من سال ها در پرسپولیس بازی کردم، به خاطر این تیم محروم شدم و حتی محرومیت دوساله ام بعد از ترکیه هم به خاطر پرسپولیس بود، کاپیتان این تیم بودم و نمی توانستم جایی غیر از پرسپولیس دیگر بازی کنم. ما پرسپولیسی بودیم و فکر می کنم به بازیکنانی مثل عابدزاده و بزیک هم جفا شد. من پیکان هم برای بازی نرفتم و به خاطر آقا فرهاد کاظمی به این تیم رفتم."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------