ولاسکو: پیشنهاد ایران را قبول نمی‌کنم!



اخبار,اخبار ورزشی,ولاسکو
سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران اعلام کرد برنامه‌ای برای بازگشت و هدایت دوباره این تیم ندارد.

به گزارش ورزش سه، رای اسپورت ایتالیا در مطلبی به خصوصیات خولیو ولاسکو پرداخته و درباره شرایط زندگی او، اقداماتی که در طول دوران حرفه‌ای خود انجام داده و افتخاراتی که به دست آورده، صحبت کرده و گفت‌وگویی هم با او داشته است.

 

در ابتدای این مطلب عنوان شده خولیو ولاسکو یک مربی در رده جوانان فیپا بود که در تمام رده‌های ملی و باشگاهی فعالیت کرده و همه مقام‌های بین‌المللی را به دست آورده، اما فقط مدال طلای المپیک برای او مانده است که البته نمی‌شود گفت هرگز به آن نمی‌رسد.

 

ولاسکو در ابتدای مصاحبه‌اش با بیان اینکه همیشه ایده‌های جدید دارم، می‌گوید: زندگی را با ایده‌ها و رؤیاهای تازه ادامه می‌دهم تا آنها را به واقعیت برسانم.

 

رای اسپورت نوشته، از کیفیت بالای فنی سرمربی سابق تیم ملی ایران قطعا خیلی‌ها سود بردند و چند نسل در والیبال از این کیفیت به منفعت رسیدند که این اتفاقات مهم در پرونده کاری و درخشان او دیده می‌شود که از جمله آنها می‌توانیم به تیمی که از والیبال زنان در ایتالیا درست کرد، اشاره کنیم؛ تیمی که توانست به موفقیت درخشانی برسد و در سال ۲۰۰۲ در مسابقات آلمان به قهرمانی جهان دست پیدا کند.

 

ولاسکو از داخل خانه‌ای که در نزدیکی تپه‌های شهر بولونیا دارد، از ۳۶۰ درجه(گوشه گوشه) دنیا صحبت می‌کند و در مصاحبه کوتاه‌اش با رای اسپورت، به دوره سختی که همه دنیا با آن مواجه هستند و در مقابله با ویروس کرونا سپری می‌کنند، اشاره دارد.

 

سرمربی سابق تیم ملی والیبال می‌گوید نمی‌تواند در این گفت‌وگو بدون اشاره به اولین عشق ورزشی‌اش که از ۱۵ سالگی آن را شروع کرده و البته در این شرایط با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد، صحبتی انجام ندهد؛ او تأکید دارد که باید در خانه ماند و برای مبارزه با ویروس باید در خانه ماند.

 

رای اسپورت در میانه‌های این مطلب برای کسانی که خولیو ولاسکو را نمی‌شناسند، می‌گوید که او علاوه بر حضور در عرصه والیبال، یک تجربه مدیریتی ورزش با توپ در لاتزیوی کرانیوتی و همچنین یک دوره کوتاه مدت با اینترِ ماسیمو موراتی داشته است.

 

ولاسکو اضافه می‌کند: «شروع مجدد فوتبال این معنی را نمی‌دهد که همه چیز به صورت اتوماتیک شروع شود. همانطور که همه معتقد هستند، مثل تمام ورزش‌های دیگر، شروع رقابت‌های ورزشی، حکایت خود را دارد.»

 

این مربی ایتالیایی- آرژانتینی درباره برگزاری مسابقات ورزشی و به ویژه والیبال پشت درهای بسته عنوان می‌کند: «خیلی نظرات مختلفی راجع به این قضیه وجود دارد؛ من بیشتر اعتقاد دارم که مسابقات باید در هر حالتی انجام شود چون بهترین کار است تا تحرک در جامعه به وجود بیاید و ساکن نمانیم.»

 

او ادامه می‌دهد: «البته برای انجام مسابقات ورزشی لازم است تا کمیته فنی و علمی نظرشان را بدهند و شرایط را بگویند که اگر هم بازی پشت درهای بسته و بدون تماشاگران برگزار شود، باید پوشش تلویزیونی به سطح خیلی خوبی برسد تا بیشترِ مردم بتوانند مسابقات را ببینند.»

 

ولاسکو درباره خطر انتقال کرونا در صورت برگزاری بازی‌ها ابراز کرد: «چند وقت قبل، والیبال جزو ورزش‌هایی بود که روی آن تحقیق دانشگاهی انجام گرفت و مشخص شد ورزشی است که بیشتر از همه‌ی رشته‌ها این ریسک را دارد تا کرونا ویروس در آن منتقل شود. البته این یک تحقیق دانشگاهی بوده که بعدا تکذیب شده و واقعیت ندارد.»

 

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران از خود به‌عنوان پدرِ خانواده مثال می‌زند که همه ورزشکاران و قهرمانانی که زیر نظر او بودند و همه مثل فرزندان‌اش به حساب می‌آیند.

 

او می‌گوید تعدادی از قهرمانان که با او کار کردند نیز مسیرهایشان را بعد از پایان دوران حرفه‌ای خود تغییر دادند، به کارهای دیگری روی آوردند و در آن موفق بودند. مثل لوکِتا که یک گزارشگر و زورتسی که یک روزنامه‌نگار عالی شده است، اما ولاسکو یادآور می‌شود که البته نمی‌تواند وضعیت همه شاگردان‌اش را پیگیری کند.

 

ولاسکو تأکید می‌کند: «همه آدم‌ها و ورزشکارانی که من با آنها کار کردم، آدم‌های مهمی بودند که هر کدام یک قسمتی از تاریخ پرونده ورزشی من را ساختند.»

 

او اشاره می‌کند: دوره‌ای که با آرژانتین گذرانم، دراماتیک بوده ولی در هر صورت می‌توانم بگویم اتفاقاتِ زندگی ورزشی‌ام بیشتر از آنکه منفی باشد، مثبت بوده است.

 

این سرمربی با تجربه و پُر افتخار می‌گوید: «فکر نمی‌کنم ایده درستی باشد که این بیماری(کرونا) موجب تغییر رفتار آدم‌ها شود چون انسان‌ها در شرایط مختلف، واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند که ممکن است عادی نباشد و در کل، با تغییر رفتار آدم‌ها به دلیل شیوع این ویروس موافق نیستم.»

 

ولاسکو تأکید می‌کند: «قطعا آدم‌ها به اصل خودشان برمی‌گردند. ما نباید بگذاریم که ضعیف شویم و روحیه‌مان پایین بیاید. باید با هم در ارتباط باشیم و به تلاش‌مان ادامه دهیم. اتفاقاتی که بخاطر این ویروس افتاده، خیلی بد است چون ما همیشه می‌خواهیم در سطوح مختلف حضور داشته باشیم. وقتی می‌بینم آدم‌ها کمتر در رفت و آمد هستند، خوشایند نیست. ما آدم‌هایی هستیم که به اجتماعی بودن بیشتر از هر چیز عادت داریم. الان انسان‌ها در کانال‌های مجازی خودی نشان می‌دهند و با هم ارتباط برقرار می‌کنند.»

 

اما موضوع مهمی که در روزهای اخیر پیرامون نام ولاسکو وجود داشته، بحث بازگشت این سرمربی محبوب به ایران است؛ کسی که علاقه‌مندان به والیبال خاطرات شیرینی با او به یادگار دارند و محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال نیز از تلاش برای آوردن ولاسکو صحبت کرده است.

 

ولاسکو در جدیدترین مصاحبه‌اش نیز خبر ارائه پیشنهاد توسط فدراسیون والیبال ایران را تأیید کرده، اما می‌گوید در حال حاضر نمی‌تواند این پیشنهاد را بپذیرد چون مشغله‌های دیگر و قرارداد دارد و به ایران نخواهد آمد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------