محمدنبی: در اساسنامه جدید، فدراسیون فوتبال نهاد عمومی غیردولتی محسوب می‌شود



اخبار,اخبار ورزشی,محمدنبی
مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص نشست هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که حدود ۱۰ ساعت به طول انجامید، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: این جلسه با حضور تمام اعضا برگزار شد و تقریبا به مدت 10 ساعت به طول انجامید. با توجه به پیشنهادات واصله از اعضای مجمع در خصوص اساسنامه و همچنین بر اساس الزامات فیفا و با رعایت قوانین داخلی کشورمان، به یک جمع بندی رسیده و موارد بررسی شده برای فیفا ارسال خواهد شد تا نظرات مشورتی فدراسیون جهانی در این زمینه اخذ و نهایتاً برابر مفاد اساسنامه، مجدداً به اعضای مجمع ارائه خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت: یکی از مواردی که در این نشست بررسی شد، بحث ماده یک در اساسنامه بود. در این ماده مشخصاً اعلام می‌شود که فدراسیون فوتبال به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی است.

 

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه درباره تعداد اعضای مجمع گفت: در خصوص تعداد اعضای مجمع، با شیب ملایمی به جهت رعایت اصول ورزش فوتبال و همچنین مشارکت واقعی اعضا، افزایش خواهیم داشت. از جمله سهم  حضور بانوان نیز در این بخش بیشتر شده است.

 

نبی در خصوص ارکان مستقل فدراسیون گفت: در این خصوص باید بگویم که دقیقاً متعاقب با ارجاع‌ها (رفرنس‌های) بین‌المللی عمل شد. بر همین اساس اعضای کمیته‌های ارکان قضایی، کمیته حسابرسی و کمیته انتخابات می‌بایست طی فرآیند قانونی توسط مجمع انتخاب شوند.

 

وی درباره اینکه اعضای هیئت رئیسه درباره سایر موارد چه تصمیماتی گرفتند، گفت: اساساً رعایت الزامات مراجع بالادستی و تطبیق با قوانین و مقررات داخلی کشورمان از اصول تصمیم گیری در این جلسه ملاک عمل بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------