اخبار ضدونقیض از محرومیت استقلال و پرسپولیس از سه پنجره نقل و انتقالاتی



اخبار,اخبار ورزشی,محرومیت استقلال و پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالات
تیم فوتبال استقلال تهران از حکم فیفا از فعالیت در سه پنجره نقل و انتقالات پیشرو محروم شده است.

به گزارش ایلنا، تیم استقلال تهران از حکم فیفا از فعالیت در سه پنجره نقل و انتقالات پیشرو محروم شده است. باشگاه پرطرفدار تهرانی به علت شکایت رسمی بویان نایدنوف، بازیکن مقدونیه ای قبلی این باشگاه به فیفا با این محرومیت رو به رو شده است.

 

باشگاه استقلال از فیفا تقاضا کرده بود تا از محل درآمدهای ایم باشگاه در فیفا طلب بویان پرداخت شود که با موافقت هم رو به رو شده بود اما عدم پرداخت باعث شد تا حکم نهایی به سود این بازی کن صادر شود.

 

باشگاه استقلال تا شانزدهم تیر ماه فرصت داشت با پرداخت مطالبات این بازی کن و دریافت رضایتش از محرومیت فیفا بگریزد ولی نامه ای که هفته قبل بدست این باشگاه رسیده نشان می دهد تسویه حسابی صورت نگرفته و آنها از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات طی سه فصل آتی محروم خواهند بود.

 

باشگاه استقلال در حالی با این محرومیت بزرگ درست چند هفته مانده به شروع نقل و انتقالات تابستانی روبرو شده است که مدیران این باشگاه من جمله احمد سعادتمند با اطمینان به هواداران اعلام کرده بودند در پرونده شکایت ها خطری این باشگاه را تهدید نمی کند.

 

سعادتمند مدتی قبل در جواب به این سؤال که آیا بویان میتواند استقلال را با محرومیت مواجه کند گفته بود: مشکل بویان را از طریق مطالبات فیفا و همچنین مقداری از طریق حساب خودمان در حال حل کردن هستیم.

 

به غیر از بویان استقلال شاکیان دیگری در فیفا دارد که هر کدام از آنها با دریافت حکم نهایی از کمیته انضباطی این نهاد می توانند این باشگاه را با یک محرومیت بزرگ رو به رو کنند.

 

سعادتمند: محرومیت استقلال از سوی فیفا صحت ندارد

ایرنا نوشت: «احمد سعادتمند» امروز در واکنش به خبر محرومیت استقلال از سوی فدراسیون بین‌الملی فوتبال(فیفا) اظهار داشت: باشگاه استقلال پرونده‌های زیادی در فیفا داشت که موفق شدیم ۶ پرونده را از طریق مطالبات خود در فیفا پرداخت کنیم.

 

وی افزود: طلب بویان نایدنوف یکی از این پرونده‌هاست و باید پول او را بدهیم. در حال حاضر ۹۰ درصد مطالبات وی آماده است و بقیه این پول را فراهم خواهیم کرد.

 

سعادتمند خاطرنشان کرد: باشگاه استقلال در حدود ۶۰۰ هزار دلار به (وینفرد) شفر بدهکار است و روز گذشته به ما ابلاغ شد ۳۰روز فرصت داریم که این بدهی را پرداخت کنیم.

 

مدیرعامل استقلال در پایان گفت: باشگاه استقلال مشکلی برای پرداخت بدهی‌ها ندارد اما تفاوت ارز باعث شده است تا دچار مشکل شویم. برای پرداخت مطالبات شفر و بویان باید ۹۰۰ هزار دلار پول بدهیم و اینکه در حال حاضر محروم شده‌ایم به دور از واقعیت بوده و صحت ندارد.

 

سند محرومیت استقلال از سه پنجره نقل‌وانتقالات/ عکس

در حالی که مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی شده این باشگاه از فعالیت در نقل‌وانتقالات محروم نشده، خبرگزاری میزان سند محرومیت این باشگاه را منتشر کرد.

 

بعدازظهر امروز (چهارشنبه) خبرگزاری میزان خبری با تیتر «شوک به فوتبال ایران؛ استقلال از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد» منتشر کرد و خبر داد کمیته انضباطی فیفا، باشگاه استقلال را در پرونده شکایت بویان نایدنوف محکوم کرده و حکم سنگینی علیه این باشگاه صادر شده است، به طوری آبی‌پوشان پایتخت از فعالیت در سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده‌اند و برای رفع این محرومیت، باید فوراً به فکر تسویه حساب با این بازیکن مقدونیه‌ای باشند.

 

ساعتی پس از انتشار این خبر احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت‌وگو با شبکه خبر این خبر را تکذیب کرد و گفت: روز گذشته هم ایمیلی از فیفا دریافت کردیم که باید طلب بویان را پرداخت کنیم، البته ۹۰ درصد طلب وی آماده پرداخت است و بقیه این رقم هم پرداخت می‌شود. اینکه ما محروم شده‌ایم و اینگونه صحبت‌ها درست نیست.

 

اما برای تأیید درستی خبر خود و روشن شدن بهتر این قضیه برای هوداران استقلال سندی که درباره محرومیت باشگاه استقلال در اختیار دارد را منتشر می‌کند.

 

در این نامه که رونوشتی از آن به بویان و باشگاه استقلال در تاریخ ۶ جولای (۱۶ تبر) ارسال شده، با اشاره به اینکه باشگاه استقلال به تعهدات مالی خود در قبال این بازیکن مقدونیه‌ای عمل نکرده، آمده است: «با کمال احترام به اطلاع باشگاه استقلال می‌رسانیم که این باشگاه از جدب بازیکن جدید، چه بازیکن داخلی چه خارجی در سه پنجره نقل‌وانتقالات آینده محروم است و این محرومیت از آغاز اولین پنجره نقل‌وانتفالات پیش‌رو قابل اجراست».

 

در بخش دیگری از این نامه آمده است که فیفا این موضوع را به اطلاع فدراسیون فوتبال ایران هم رسانده و از این فدراسیون خواسته تا بر اجرای این محرومیت نظارت داشته باشد. طبق این نامه باشگاه استقلال البته در صورت تسویه حساب با بویان، محرومیتش بلافاصله لغو می‌شود. 

 

اخبار,اخبار ورزشی,محرومیت استقلال و پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالات

 

***

پرسپولیس هم 3 پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد

پس از استقلال، پرسپولیس هم از 3 پنجره نقل و انتقالاتی آینده محروم شد.

 

به گزارش ایلنا، ساعتی پس از اعلام محرومیت استقلال از 3 پنجره آتی نقل و انتقالات لیگ برتر، حالا حکمی مشابه از سوی FIFA برای باشگاه پرسپولیس هم ارسال شده است و این باشگاه هم از پنجره‌های بعدی نقل و انتقالات محروم شده است.

 

در پی شکایت برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات و اسبق پرسپولیس فیفا هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به این باشگاه رسماً شش روز مهلت داد تا این باشگاه مطالبات سرمربی پیشینش را پرداخت کند. در این نامه ذکر شده بود که اگر پرسپولیسی‌ها در مهلت تعیین شده مطالبات برانکو را پرداخت نکنند از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم می‌شوند.

 

با گذشت یک هفته و پایان مهلت فیفا به پرسپولیس حکم محرومیت فیفا برای این باشگاه ارسال شد و سرخپوشان از حضور در 3 پنجره آتی نقل و انتقالات محروم هستند.

 

وکیل برانکو: اگر ثابت نکنند پرونده در CAS جریان دارد، کمیته انضباطی فیفا رای می‌دهد

وکیل سرمربی سابق پرسپولیس می‌گوید برای مطالبات این مربی پرونده‌ای در کمیته انضباطی فیفا علیه پرسپولیس باز شده است.

 

دارو بوشیچ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت پرونده برانکو و پرسپولیس اظهارنظر کرد: پرسپولیس برای درخواست تجدید نظر در CAS ضرب الاجل داشت، ما نمی‌دانیم که آیا آن‌ها به روند CAS برای تجدید نظر و پرداخت هزینه دادرسی احترام گذاشتند یا خیر اما اگر این کار را انجام می‌دادند ما تاکنون اطلاعاتی را از CAS دریافت می‌کردیم.

 

وی افزود: همچنین ، فیفا هیچ اطلاعی در مورد حق استفاده از تجدیدنظر ندارد. به همین دلیل پرونده را به کمیته انضباطی فیفا ارسال کردیم که نامه‌ای را با فرصت ۶ روز به باشگاه ارسال کرده است. این فرصت هم دیروز منقضی شد. باشگاه قرار بود به ما و فیفا اطلاع دهد که آنها درخواست تجدیدنظر در CAS را ثبت می‌کنند یا خیر که این کار را نکردند. از این رو ما طوری عمل می‌کنیم که انگار درخواستی برای CAS فرستاده نشده است.

 

وی در پایان همچنین گفت: اگر پرسپولیس هیچ مدرکی در دست نداشته باشد که در CAS پرونده را به جریان انداخته است، کمیته انضباطی فیفا جرائم و محرومیت‌هایش را اعمال می‌کند. فدراسیون ایران و AFC هم در جریان قرار گرفته‌اند که پرونده پرسپولیس در کمیته انضباطی باز شده است.

 

باشگاه پرسپولیس: شایعه محرومیت واقیعت‌ ندارد

باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای خبر محرومیت این تیم از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) را تکذیب کرد.

 

در بیانیه باشگاه پرسپولیس آمده است: در پی نگرانی‌های پیش آمده برای هواداران از ناحیه انتشار شایعاتی مبنی بر بسته شدن سه پنجره نقل و انتقالات به روی باشگاه پرسپولیس از سوی منابع غیر رسمی، باید به اطلاع عموم هواداران عزیز و افکار عمومی برساند که این خبر به هیچ‌وجه صحت نداشته و هیچ حکمی از سوی مراجع بین‌المللی علیه باشگاه ابلاغ نشده است.

 

در این بیانیه خاطرنشان شده است: در این ارتباط، همان‌طور که پیش از این مورد تاکید قرار گرفت، باشگاه پرسپولیس در جریان پرونده برانکو ایوانکوویچ و دستیاران وی در مهلت قانونی نسبت به ارجاع پرونده به CAS اقدام کرد. با توجه با ایرادهای شکلی نسبت به ضمائم ارسالی نامه‌ای از سوی آن دادگاه ارسال شد که با رفع اشکال، پاسخ مناسب همین امروز ارسال شد. این در حالی بود که با توجه به زمان‌بر شدن این روال، کمیته انضباطی فیفا در روزهای گذشته در ارتباط با پرونده نامه‌ای را برای باشگاه پرسپولیس ارسال کرد.

 

براساس این گزارش، بنا بر توضیح معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس، کمیته انضباطی فیفا، حتی با این فرض که باشگاه پرسپولیس نسبت به ارجاع موضوع به دادگاه عالی ورزش اقدام نمی‌کرد با توجه به تاریخ اعلامی در نامه ارسالی خود، زمانی در چند هفته آینده را برای رسیدگی به موضوع تعیین کرده بود و بر این اساس ممکن نیست قبل از این تاریخ اقدام به اعلام نظر یا صدور رای کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------