آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

توقف استقلال مقابل نساجی با شوت دیدنی میری/ فولاد قهرمانی پرسپولیس را به تاخیر انداخت



اخبار,اخبار ورزشی,لیگ دیدار استقلال و نساجی
تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و ششم لیگ برتر برابر نساجی به نتیجه تساوی رسید تا دو امتیاز دیگر را در راه کسب سهمیه از دست برود.

به گزارش مهر، دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران از امروز پنجشنبه با برگزاری هفت دیدار آغاز شد. در یکی از این دیدارها، تیم استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم نساجی مازندران رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک - یک تمام شد.

 

در این بازی که از ساعت ۲۱ آغاز شد، شیخ دیاباته (۴۰) برای استقلال از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. محمد میری (۴۲) با یک شوت از راه دور کار را به تساوی کشید.

 

دیدار دو تیم در حالی برگزار شد که اعضای کادر فنی تیم نساجی سابقه بازی و یا مربیگری در تیم استقلال را داشته اند؛ از جمله محمود فکری، صمد مرفاوی، سیروس دین محمدی و حنیف عمران زاده.

 

استقلال که هفته گذشته موفق به شکست تیم صنعت نفت آبادان شده بود، برای برد در این مسابقه و باقی ماندن در کورس کسب سهمیه آسیایی انگیزه زیادی داشت. 

 

فرهاد مجیدی امروز تیمش را با ترکیب  سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، فرشید باقری، علی کریمی، شیخ دیاباته، روزبه چشمی، وریا غفوری، هرویه میلیچ و مهدی قایدی وارد زمین کرد.

 

استقلال در نیمه نخست برتر از تیم نساجی ظاهر شد و توسط میلیچ و مهدی قائدی صاحب موقعیت هایی برای گلزنی شد که راه به جایی نبرد. در دقیقه ۳۹، بازیکنان نساجی مهدی قائدی در محوطه جریمه نساجی زمین خورد و داور این صحنه را پنالتی تشخیص داد. شیخ دیاباته پشت توپ قرار گرفت و با یک مکث، گل نخست بازی را برای استقلال به ثمر رساند تا تعداد گل های این مهاجم هم در لیگ به عدد ۱۰ افزایش یابد.

 

دو دقیقه بعد محمد میری بازیکن نساجی در حالی که نزدیک به خط قوس وسط زمین قرار داشت، با یک شوت سنگین و از راه دور دروازه سیدحسین حسینی را باز کرد تا مانع برد آبی ها در نیمه نخست شود.

 

در نیمه دوم استقلال و نساجی تلاش خود را برای به ثمر رساندن یک گل دیگر به کار بستند. در این بین نساجی حتی در دقیقه ۶۲ دروازه استقلال را باز کرد اما داور این گل را قبول نکرد. دوندگی بازیکنان دو تیم در ادامه نتیجه نداشت و بازی با همان تساوی یک - یک تمام شد.

 

استقلال با این تساوی ۴۲ امتیازی شد تا با سپاهان، شهرخودرو و تراکتور برای کسب سهمیه آسیایی رقابت کند. 

 

پیروزی سپاهان مقابل صنعت نفت/ تیم قلعه‌نویی در کورس کسب سهمیه

تیم های فوتبال سپاهان و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و ششم لیگ برتر از ساعت ۲۰:۴۵ امروز پنجشنبه در اصفهان به مصاف هم رفتند. این مسابقه در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان تمام شد.

 

در این بازی محمدرضا مهدی زاده (۱۵) برای سپاهان گلزنی کرد تا شاگردان امیر قلعه نویی بعد از سه هفته، طعم پیروزی را بچشند.

 

سپاهان در این مسابقه علاوه بر گل، موقعیت های دیگری هم برای پیروزی داشت. این تیم در نیمه نخست صاحب یک ضربه پنالتی شد اما محمد محبی در دقیقه ۷ این پنالتی را هدر داد.

 

البته سروش رفیعی هافبک سپاهان در دقایق اضافه نیمه نخست با دریافت کارت قرمز از سوی سیدمهدی سیدعلی داور مسابقه از زمین بازی اخراج شد تا سپاهانی ها در نیمه دوم با ۱۰ بازیکن بازی کنند. 

 

بازی رفت دو تیم با نتیجه ۴ بر ۲ به سود صنعت نفت تمام شده بود. در آن مقطع زمانی، دراگان اسکوچیچ سرمربی صنعت نفت بود. اسکوچیچ که امروز سرمربی تیم ملی ایران است، با حضور در ورزشگاه نقش جهان از نزدیک شاهد این بازی بود.

 

سپاهان با این پیروزی ۴۴ امتیازی شد و در رده سوم جدول باقی ماند تا با تراکتور و شهرخودرو رقابت نزدیکی برای کسب سهمیه آسیایی داشته باشد. صنعت نفت هم با باخت امروز ۳۷ امتیازی و در رده هفتم جدول باقی ماند.

 

***

 

تراکتور رسما شانس قهرمانی را از دست داد/ دومین برد پیاپی گل‌گهر

در دیدارهای نخست هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال امروز پنجشنبه دو دیدار به صورت همزمان از ساعت ۲۰:۱۵ در تبریز و مشهد برگزار شد.

 

در یکی از دیدارهای حساس امروز که تا حد زیادی جنگ کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شد، تیم تراکتور در مشهد میهمان شهرخودرو بود. این مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا جدال شاگردان سهراب بختیاری زاده در شهر خودرو و ساکت الهامی در تراکتور بدون برنده بماند.

 

با این نتیجه، تراکتور که در رده دوم جدول قرار داشت، عملا شانس قهرمانی در لیگ را از دست داد. با این تساوی، تراکتور ۴۵ و شهرخودرو ۴۳ امتیازی شدند. 

 

در دیگر بازی همزمان، تیم ماشین سازی تبریز در خانه خود از تیم گل گهر سیرجان پذیرایی کرد که جدال دو تیم در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود گل گهر تمام شد. گل گهر در این بازی ابتدا توسط میلاد کمندانی پیش افتاد اما شاهین ثاقبی در نیمه دوم کار را به تساوی کشاند. در دقایق پایانی علیرضا ابراهیمی توانست گل دوم را برای گل گهر به ثمر برساند.

 

گل گهر که در دیدار هفته گذشته خود برابر شاهین پیروز شده بود، موفق شد به دومین برد پیاپی خود بعد از شروع مجدد لیگ دست یابد. شاگردان مجید جلالی با این برد ۲۵ امتیازی شدند تا تلاشهایشان برای فرار از سقوط به لیگ دسته اول، موقعیت سایر تیم های انتهای جدولی را به خاطر اندازد. ماشین سازی هم با این باخت، ۲۷ امتیازی باقی ماند.

 

اسامی گلزنان و دقایق گل های به ثمر رسیده دو بازی به این شرح است:

 

* ماشین سازی تبریز صفر - گل گهر سیرجان یک

گل: میلاد کمندانی (۱۷) و علیرضا ابراهیمی (۸۹) برای گل گهر و شاهین ثاقبی (۶۲) برای ماشین سازی

 

* شهرخودرو خراسان صفر - تراکتور تبریز صفر

 

***

 

فولاد قهرمانی پرسپولیس را به تاخیر انداخت

در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال امروز پنجشنبه سه دیدار دیگر به صورت همزمان و از ساعت ۲۱ برگزار شد.

 

در یکی از این بازی‌ها، فولاد خوزستان در خانه خود از ذوب آهن پذیرایی کرد که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود فولاد به پایان رسید.

 

این مسابقه از یک سو برای فولاد و باقی ماندن در کورس بالای جدول و سهمیه آسیایی حساس بود و از سوی دیگر برای ذوب آهن و فرار از منطقه خطر. البته رویارویی سعید آذری مدیرعامل فولاد با ذوب آهن باشگاه سابق خود و چالش‌هایی که بین وی و مدیران ذوب در ماه‌های گذشته وجود داشته است، دلیل دیگری برای حساسیت این مسابقه بود.

 

مهمترین جنبه این مسابقه هم شاید به پرسپولیس و قهرمانی این تیم ارتباط داشت. فولاد در صورتی که در این مسابقه به برد نمی‌رسید، باتوجه به توقف تراکتورسازی، پرسپولیس همین امشب برای چهارمین بار پیاپی قهرمان لیگ می‌شد اما گل دقیقه ۹۰ صابر حردانی برای فولاد، قهرمانی پرسپولیس را به تأخیر انداخت. پرسپولیس حالا برای قهرمانی نیاز به یک تساوی در بازی فردا با نفت مسجد سلیمان دارد.

 

ذوب آهن در این مسابقه قاسم حدادی فر، کاپیتان و بازیکن کلیدی خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت.

 

جدال تیم‌های پایین نشین شاهین شهرداری بوشهر و سایپا تهران هم با نتیجه تساوی یک - یک تمام شد.

 

تیم پیکان هم که از سه هفته گذشته خود صاحب دو برد و یک مساوی شده بود، امروز در تهران به مصاف دیگر تیم پایین جدول یعنی پارس جنوبی رفت که رویارویی دو تیم بدون برنده و با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

 

این مسابقه جدال عبدالله ویسی سرمربی پیکان و سیروس پورموسوی سرمربی تیم پارس بود که زمانی در تیم استقلال خوزستان با یکدیگر همکار بودند و موفق شدند این تیم را قهرمان لیگ برتر کنند.

 

نتایج این سه مسابقه و اسامی گلزنان آن به این شرح است:

 

* فولاد خوزستان ۲ - ذوب آهن یک

گل‌ها: لوسیانو پریرا (۵۵) و صابر حردانی (۹۰) برای فولاد و فرشاد محمدی مهر (۶۳) برای ذوب آهن

 

* شاهین شهرداری بوشهر یک - سایپا یک

گل‌ها: آرمان رمضانی (۶۹) برای سایپا و میلاد صارمی (۷۲ - پنالتی) برای شاهین

 

* پیکان صفر - پارس جنوبی صفر

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------