بایرن مونیخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد/ ششمین قهرمانی تاریخ برای باواریایی‌ها



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن در فینال لیگ قهرمانان اروپا
پرونده رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰-۲۰۱۹ با پیروزی بایرن مونیخ مقابل پاری‌سن‌ژرمن در بازی فینال بسته شد.

به گزارش تسنیم، دیدار فینال شصت‌و‌پنجمین و طولانی‌ترین فصل از تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته (یکشنبه) میان تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه لوژ لیسبون برگزار شد که این بازی را بایرن مونیخ با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان رساند تا بازگشتش به فینال این رقابت‌ها پس از هفت سال را با قهرمانی همراه کند.

 

تک گل این بازی را کینگسلی کومان در دقیقه 59 با ضربه سر از روی ارسالی توسط جاشوا کیمیش از سمت راست به ثمر رساند، بازیکن که زمانی سابقه بازی در تیم حریف را داشت.

 

در این بازی جذاب، سراسر هجومی و پر از موقعیت بایرن مونیخ با استراتژی تملک توپ و پاریسی‌ها با چشم دوختن به ضدحملات سرعتی به میدان رفتند که هر کدام از آنها موقعیت‌‌های خطرناکی خلق کردند. با این حال عملکرد خوب دروازه‌بانان دو تیم و البته بدشانسی برای باواریایی‌ها که ضربه مهاجم‌شان لواندوفسکی به تیر دروازه‌ خورد، مانع از آن شد که در نیمه نخست توپی از خط دروازه‌ها عبور کند.

 

در نیمه دوم پاریسی‌‌ها هجومی‌تر به میدان برگشتند و یکی دو موقعیت مسلم گلزنی هم در همان ابتدا کار ایجاد کردند که کم دقتی بازیکنان این تیم این موقعیت‌ها را سوزاند. درست در مقطعی از بازی که PSG فشار حملاتش را افزایش داده بود این بایرن مونیخ بود که با طراحی یک حمله از سمت راست به محوطه جریمه حریف نزدیک شد و ارسال دقیق کیمیچ از پشت محوطه جریمه روی محوطه شش قدم، کومان را که مدافعان پاری‌سن‌ژرمن از مهارش غافل شده بودند صاحب توپ کرد و او با ضربه سر توپ را به گوشه سمت راست دروازه فرستاد.

 

بعد از این گل پاری‌سن‌ژرمن آرایشی هجومی‌تر به خود گرفت اما پایین آمدن ضریب پاس‌های سالم میان بازیکنان این تیم سبب شد که بسیاری از حرکات این تیم پیش از تبدیل شدن به موقعیت، متوقف شوند.

 

به این ترتیب بایرن مونیخ با حفظ روند پیروزی‌های متوالی‌اش در تمام بازی‌های خود از ابتدای مرحله گروهی تا فینال، برای ششمین بار (اولین بار از سال 2013 که دورتموند را در فینال شکست داد) فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد تا در کنار لیورپول در رده سومین تیم‌های دارای بیشترین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (بعد از رئال مادرید با 13 و میلان با هفت قهرمانی) قرار بگیرد.

 

همچنین بایرن مونیخ با این پیروزی دومین سه‌گانه قهرمانی‌اش با فتح بوندس‌لیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. سه‌گانه قبلی این تیم سال 2013 با هدایت یوپ هاینکس رقم خورده بود. علاوه بر این بایرن مونیخ به اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که با 11 برد متوالی فاتح این رقابت‌‌ها لقب می‌‌گیرد.

 

لواندوفسکی آقای گل لیگ قهرمانان اروپا شد

روبرت لواندوفسکی اگرچه در این بازی موفق به ثبت گل نشد اما در نهایت با 15 گل زده عنوان آقای گلی مسابقات را بدست آورد.

 

در رده دوم این مسابقات، ارلینگ هالند ستاره دورتموند با 10 گل زده در رده دوم ایستاد.

 

جایگاه سوم هم به سرژ گنابری اختصاص دارد. این مهاجم آلمانی 9 گل در این فصل به ثمر رساند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------