پیروزی انگلیس مقابل ولز در دیداری دوستانه/ برتری آرژانتین و اروگوئه در آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار تیم ملی انگلیس و ولز
تیم ملی فوتبال انگلیس در دیداری تدارکاتی از سد تیم ملی ولز گذشت.

به گزارش تسنیم، پنجشنبه شب دیدارهای دوستانه مختلفی در سراسر دنیا برگزار شد که در یکی از مهمترین بازی‌ها، تیم ملی فوتبال انگلیس در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف ولز رفت و با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد.

 

دومینیک کالورت‌لوین در دقیقه 26، کونور کوادی در دقیقه 53 و دنی اینگز در دقیقه 63، گل‌های سه‌شیرها را وارد دروازه شاگردان رایان گیگز کردند.

 

همچنین تیم ملی بلژیک که به شیاطین سرخ فوتبال اروپا معروف است، برابر تیم ملی ساحل عاج صف‌آرایی کرد که به تساوی یک  - یک رسید. میچی باتشوایی در دقیقه 53 برای بلژیک گلزنی کرد و فرانک کسیه در دقیقه 87 از روی نقطه پنالتی، گل تساوی را به ثمر رساند.

 

در دیگر دیدار دوستانه مهم، روسیه میزبان تیم ملی سوئد بود که با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. الکساندر سوبولف در دقیقه 90 برای روسیه و الکساندر ایزاک در دقیقه 21 و ماتیاس یوهانسون در دقیقه 73 برای سوئد گلزنی کردند.

 

***

 

پیروزی آرژانتین و اروگوئه در شروع مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در آمریکای جنوبی بامداد جمعه آغاز شد و تیم ملی آرژانتین در گام نخست توانست اکوادور را با یک گل شکست دهد. آلبی سلسته در یک بازی کسل کننده به لطف گل لیونل مسی از روی نقطه پنالتی سه امتیاز بازی را به دست آورد. 

 

در دقیقه یازده بازیکن اکوادور  روی اوکمپوس خطا کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد تا مسی این ضربه را به گل تبدیل کند. در ادامه دو تیم نتوانستند موقعیت گل ایجاد کنند و آلبی سلسته با پیروزی به رختکن رفت. در شروع نیمه دوم اوکمپوس فرصت گلزنی داشت که دروازه‌بان حریف توپ را به کرنر فرستاد. پس از آن اکوادور بازی بهتری به نمایش گذاشت اما نمی‌توانست موقعیت سازی کند. در وقتهای اضافه آرژانتین فرصت گلزنی داشت که دی پائول ضربه‌اش به بیرون رفت. پس از این ضربه داور سوت پایان را به صدا در آورد. 

 

در دیگر بازی اروگوئه به مصاف شیلی رفت و توانست در دقایق آخر به پیروزی دست یابد. این بازی با نتیجه ۲ بر یک به نفع اروگوئه تمام شد. گل نخست شاگردان اسکار تابارس توسط لوییس سوارس از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۴۰ به ثمر رسید. شیلی در دقایق نخست نیمه دوم گل خورده را جبران کرد. سانچس دروازه میزبان را باز کرد. در حالی که به نظر می‌رسید قرار است امتیازها تقسیم شوند گومس گل پیروزی را برای اروگوئه به ثمر رساند. 

 

پیش از این بازی پاراگوئه و پرو برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. 

 

در ادامه هفته نخست مقدماتی جام جهانی بامداد شنبه کلمبیا به مصاف ونزوئلا می‌رود و برزیل میزبان بولیوی خواهد بود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------