نادال با شکست جوکوویچ قهرمان تنیس رولان گاروس شد



اخبار,اخبار ورزشی,قهرمانی نادال در رولان گاروس
رافائل نادال برای سیزدهمین بار جام قهرمانی تنیس آزاد فرانسه را بالای سر برد تا بالاخره به رکورد افسانه ای فدرر برسد.

به گزارش ورزش سه، حتی نواک جوکوویچ که به کمتر تنیسوری در جهان باج می دهد، قبل از شروع تنیس آزاد فرانسه اعتراف کرده بود که رقابت با رافائل نادال در خاک رس کار دشواری است. این مرد صربستانی که خودش را در سال های اخیر حسابی به فدرر و نادال از نظر افتخارات نزدیک کرده، امروز در فینال آخرین گرنداسلم سال برابر نادال ایستاد تا شاید بتواند اولین کسی باشد که در فینال رولان گاروس نادال را شکست می دهد.


نتیجه ست اول اما اصلا گویای چنین اتفاقی نبود. بازهم نادال که متخصص زمین های خاک رس به حساب می آید، با وجود رسیدن به 34 سالگی آماده ظاهر شد و 6 بر صفر ست اول را از آن خود کرد.


در ست دوم هم چیزی برای جوکوویچ تغییر نکرده بود و نادال این بار توانست 6 بر 2 از سد مرد شماره یک این روزهای تنیس جهان عبور کند تا به یک قدمی قهرمانی برسد.

 

در ست سوم که مقاومت جوکوویچ کمی بیشتر شد، نادال با پشتکار بالا و تجربه ای که داشت، توانست اقتدار خود را نشان دهد. او این بار 7 بر 5 به پیروزی رسید تا در مجموع 3 بر صفر برنده فینال بزرگ رولان گاروس باشد. 


این اتفاق به معنی جابجا کردن رکوردهای جدیدی برای ستاره اسپانیایی است. بی جهت نیست که او را پادشاه زمین های خاک رس می دانند. او برای سیزدهمین بار توانست جام قهرمانی در این تورنمنت را بالای سر ببرد و یک جام دیگر به تعداد گرنداسلم های خود بیافزاید. نادال در 102 بازی طی این مسابقات 100 پیروزی به دست آورده و هیچگاه در فینال شکست نخورده است.


او پنجمین قهرمانی متوالی اش را جشن گرفت؛ اگرچه فقط در یک دهه اخیر در سال 2016 نتوانسته جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 


اما اتفاق ویژه تر همانی است که سال ها طرفداران رافائل نادال و خود او انتظارش را می کشیدند. بالاخره این تنیسور اسپانیایی در 34 سالگی توانست به تعداد قهرمانی های اسطوره سوییسی تنیس جهان برسد. حالا رافائل نادال در کنار راجر فدرر با 20 قهرمانی در گرنداسلم های مختلف، رکورددار در تاریخ دنیای تنیس به شمار می‌آیند.

 

این یک رکورد استثنایی برای نادال به حساب می آید که از 19 سالگی و ثبت اولین قهرمانی در گرنداسلم آن را دنبال می کرد و بارها با خود فدرر هم برای دستیابی به آن روبرو شد. 


البته نواک جوکوویچ هم با 17 قهرمانی در تعقیب این دو اسطوره تنیس جهان به سر می برد. این مثلث فوق العاده همچنان در سال 2021 به رقابت برای افزودن جام های جدید به ویترین افتخارات خود رقابت می کنند.

 

***

 

نادال: به رکورد فدرر فکر نمی‌کردم/ قهرمانی در رولان گاروس معنای زیادی برایم دارد

رافائل پس از قهرمانی در رولان گاروس گفت: سال بسیار سختی بود، اما این قهرمانی برای من معنای زیادی دارد.

 

نادال درباره رکورد ۲۰ عنوان قهرمانی گرند اسلم خاطرنشان کرد: صادقانه بگویم من اصلا امروز به رسیدن به رکورد فدرر فکر نمی‌کردم. برای من فقط قهرمانی رولان گاروس مهم بود. رولان گاروس برایم به معنای همه چیز است.

 

مرد شماره ۲ تنیس جهان عنوان کرد: من لحظات بسیار خاصی را در اینجا داشتم، لحظاتی که در دنیای حرفه‌ای من بسیار مهم بودند. هیچ شکی وجود ندارد که بازی در پاریس برای من الهام بخش همه چیز بود. این شهر و این کورت فراموش نشدنی است.

 

***

 

پیام تبریک فدرر به نادال: آفرین رافا!

رافائل نادال تنیسور اسپانیایی موفق شد با برتری برابر نواک جوکوویچ قهرمانی خود را در بیستمین گرنداسلم تنیس جشن بگیرد و با رکورد فدرر برابری کند. بعد از این اتفاق راجر فدرر پیامی در اینستاگرام برای نادال منتشر کرد.

 

اخبار,اخبار ورزشی,قهرمانی نادال در رولان گاروس

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------