VAR مانع پیروزی لیورپول مقابل اورتون/ میلان با درخشش زلاتان دربی دلامادونینا را فتح کرد



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار لیورپول و اورتون
شاگردان یورگن کلوپ در دربی مرسی‌ساید مقابل شاگردان کارلو آنچلوتی تن به تساوی دادند و این در حالی است که کمک داور ویدئویی گل قرمزشان را مردود اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، تیم‌های فوتبال اورتون و لیورپول از ساعت 15 امروز (شنبه) به وقت تهران در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر انگلیس در دربی مرسی‌ساید به مصاف هم رفتند. این بازی که در ورزشگاه گودیسون‌پارک برگزار شد با برتری تساوی 2-2 پایان یافت. سادیو مانه در دقیقه 3 و محمد صلاح در دقیقه 72 برای سرخپوشان مرسی‌ساید گلزنی کردند و مایکل کین در دقیقه 19 و دومنیک کالورت‌لوین در دقیقه 81 برای آبی‌پوشان مرسی‌ساید گلزنی کردند.

 

محمد صلاح با گلزنی در این دیدار شمار گل‌های زده‌اش با پیراهن این تیم را به 100 گل در 160 بازی رساند. به این ترتیب این مهاجم مصری پس از راجر هانت (100 گل‌زده در 144 بازی) و جک پارکینسون (100 گل‌زده در 153 بازی) تبدیل به سومین بازیکن تاریخ لیورپول شد که با کمترین تعداد بازی به 100 گل‌زده می‌رسد. این همچنین اولین گل صلاح به اورتون از سال 2017 بود.

 

سادیو مانه نیز با گلی که در این بازی به ثمر رساند، اولین بازیکن لیورپول شد که از ماه دسامبر 2016 اولین گل لیگ برتری این تیم را در گودیسون پارک به ثمر رساند. آخرین گل لیگ برتری لیورپول در این ورزشگاه را خود او در ماه دسامبر 2016 به ثمر رسانده بود.

 

همچنین مصدومیت فیرجیل فن‌دایک در دقیقه 7 بازی روی تکل خشن جردن پیکفورد، دروازه‌بان اورتون یکی دیگر از اتفاقات مهم این بازی بود که سبب شد این مدافع هلندی زمین بازی را ترک کند.

 

بحث‌برانگیزین اتفاق این بازی اعلام آفساید سادیو مانه در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم این بازی توسط کمک‌داور ویدئویی ( VAR) بود که گل هندرسون هم متعاقب آن مردود اعلام شد تا لیورپول از کسب سه امتیاز باز بماند.

 

با این نتیجه اورتون 13 امتیازی و لیورپول 10 امتیازی شدند و تغییری در رده‌های اول و دوم‌شان در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس به وجود نیامد.

 

***

 

پیروزی میلان در دربی دلامادونینا با درخشش زلاتان 

تیم‌های فوتبال اینتر و میلان از ساعت 19:30 امشب (شنبه - به وقت ایران)، در چارچوب هفته چهارم سری A ایتالیا و در ورزشگاه جوزپه‌ مه‌آتزا به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2 بر یک میلان به پایان رسید.

 

زلاتان ابراهیموویچ در دقیقه 13 صاحب ضربه پنالتی شد که سمیر هندانوویچ این پنالتی را مهار کرد، اما زلاتان توپ بازگشتی را به گل تبدیل کرد. ستاره 39 ساله میلان در دقیقه 16 گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند. روملو لوکاکو در دقیقه 29 برای اینتر گلزنی کرد و شاگردان کونته را به نیمه دوم امیدوار کرد. 45 دقیقه دوم مسابقه اما گلی در بر نداشت تا میلان پس از 5 مسابقه، دربی دلامادونینا را فتح کند.

 

شاگردان استفانو پیولی با این نتیجه به رکورد صد درصد پیروزی خود در سری A ادامه داد و با 12 امتیاز، در صدر جدول مسابقات باقی ماند. اینتر هم در رده ششم جدول باقی ماند.

 

در دیدار همزمان مسابقات هم سمپدوریا با نتیجه 3 بر صفر از سد لاتزیو گذشت و به رتبه نهم  جدول رسید. لاتزیو هم به جایگاه یازدهم جدول سقوط کرد.

 

***

 

چلسی در وقت‌های تلف شده پیروزی خانگی را از دست داد

در ادامه بازی‌های روز نخست از هفته پنجم لیگ برتر انگلیس، امروز (شنبه) تیم فوتبال چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج به مصاف ساوتهپتون رفت که این بازی با تساوی 3 - 3 خاتمه یافت.

 

در این مسابقه تیمو ورنر مهاجم آلمانی جدید چلسی با گلزنی در دقایق 15 و 29 تیمش را پیش انداخت و دنی اینگس دو دقیقه به پایان نیمه اول یکی از گل‌‌های خورده را برای قدیس‌ها جبران کرد. در نیمه دوم چارلی آدامز با گلزنی در دقیقه 57 کار را برای ساوتهمپتون به تساوی کشاند، اما تنها دو دقیقه بعد کای هاورتس دیگر ستاره آلمانی جدید چلسی دوباره این تیم را پیش انداخت. گل ستاره سابق بایرلورکوزن اما برای پیروزی تیم جدیدش کافی نبود، چرا که در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم یانیک وسترگارد سومین گل ساوتهمپتون را زد و دوباره همه چیز به تساوی کشیده شد.

 

با این نتیجه چلسی برای دومین بار در این فصل لیگ برتر مساوی کرد و با هشت امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفت. ساوتهمپتون هم با هفت امتیاز در رده دهم جدول ایستاد.

 

***

 

برتری اتلتیکو مادرید با گل شماره ۱۵۰ سوارس

هفته ششم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا (لالیگا) با دیدار تیم‌های سلتاویگو و اتلتیکو مادرید، در ورزشگاه آبانکا بالایدوس پیگیری شد که این بازی به برتری 2 بر صفر شاگردان دیه‌گو سیمئونه انجامید.

 

لوئیس سوارس در دقیقه 6 و یانیک کاراسکو در دقیقه 5+90، گل‌های این مسابقه را به ثمر رساندند.

 

سیمئونه با این پیروزی به نخستین سرمربی تاریخ اتلتیکو مادرید تبدیل شد که به 200 پیروزی در لالیگا دست می‌یابد. همچنین گل سوارس در این مسابقه، صدوپنجاهمین گل این بازیکن در تاریخ لالیگا محسوب می‌شود.

 

اتلتیکو مادرید با این پیروزی هشت امتیازی شد و به رتبه چهارم جدول لالیگا صعود کرد. سلتاویگو هم در رده سیزدهم جدول باقی ماند.

 

در این مسابقه همچنین دیه‌گو کاستا دچار مصدومیت شدید شد و در دقیقه 50 جای خود را به کاراسکو داد.

 

***

 

دورتموند، لایپزیگ و لورکوزن دست پر خانه رقبا را ترک کردند

در آغاز هفته چهارم بوندس‌لیگای آلمان، امروز (شنبه) پنج دیدار برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال بوروسیا دورتموند نایب قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها میزبانش هوفنهایم را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. تنها گل این بازی را مارکو رویس در دقیقه 76 به ثمر رساند تا شاگردان لوسین فاوره با کسب سومین پیروزی فصل خود 9 امتیازی شوند و به رده دوم جدول صعود کنند.

 

در بازی همزمان تیم فوتبال لایپزیگ که میهمان آگزبورگ بود با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید. آنجلینو در دقیقه 45 و یوسف پولسن در دقیقه 66 گل‌های این بازی را زدند تا لایپزیگ هم با کسب سومین پیروزی‌اش و با 10 امتیاز به صدرنشینی‌اش در جدول رده‌بندی رقابت‌ها ادامه دهد.

 

در سه بازی دیگر تیم بایرلورکوزن با نتیجه یک بر صفر میزبان خود ماینتس را شکست داد، اشتوتگارت با نتیجه 2 بر صفر در خانه هرتابرلین به برتری رسید و نبرد خانگی فرایبورگ با وردربرمن با تساوی یک - یک خاتمه یافت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------