جزئیات تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر



اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
انتشار شرح تفصیلی حکم النصر در پرونده پرسپولیس، جزییات جالبی از این ماجرا را آشکار می‌کند.

به گزارش ورزش سه، شب گذشته گراندز حکم تبرئه پرسپولیس در پرونده ای اف سی به دست فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس رسید تا روند صدور این حکم به اطلاع طرفین برسد. نگاهی اجمالی به شرح تفصیلی، روند پرونده را مشخص می‌کند اما برای جزئیات بیشتر باید ۱۴ صفحه گراندز بررسی شوند تا متوجه شویم که پرسپولیس چگونه در این دادگاه پیروز شده است.

 

نکته جالب ماجرا این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا طی روندی یک هفته ای، علاوه بر دریافت لایحه شکایت از سوی النصر و دفاعیه پرسپولیس، به سراغ فدراسیون فوتبال ایران و فدراسیون جهانی فوتبال فیفا نیز رفته و درباره این پرونده از آن ها استعلام گرفته است. آنطور که گراندز حکم نشان می‌دهد، استعلام از این دو نهاد از آن جهت اهمیت دارد که اگر فدراسیون ایران از قوانین تخطی می‌کرد، «از فدراسیون های عضو فیفا اخراج» می‌شد.

اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر

 

همچنین کمیته انضباطی ای اف سی برخلاف برداشت النصر عربستان، زمان ابلاغ رای را مبنا قرار داده و بر این اساس پرسپولیس را تبرئه کرده است. همچنین حالا با شکست النصر، مبلغ پرداختی برای طرح دعوی نیز بر عهده باشگاه عربستانی خواهد بود. این در حالی است که البته آن ها هنوز فرصت فرجام خواهی در ای اف سی و سپس دادگاه CAS را دارند اما روند صدور حکم و همچنین باز شدن پنجره پرسپولیس، شانس این تیم را نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

 

در ادامه مطلب، ترجمه کامل گراندز رای ای اف سی (شرح تفصیلی حکم) را می‌خوانید:

 

فکت های پرونده و روند بررسی

۱. موارد زیر خلاصه ای از فکت های اصلی است که بر اساس آن کمیته انضباطی و اخلاق ای اف سی بر اساس گزارش مقامات و مدارک مستند و مکتوب، رای را صادر کرده است.

 

۲. هرچند کمیته همه مدارک، اتهامات و دفاعیات را مورد بررسی قرار داد اما اینجا فقط موارد مکتوب و لازم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

۳. در سه اکتبر۲۰۲۰ به دنبال دیدار تیم های النصر عربستان و پرسپولیس ایران در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا باشگاه النصر (شاکی) شکایتی به کمیته مسابقات ای اف سی در مورد این بازی ارائه داد.

 

۴. در فرم شکایت کمیته مسابقات تایید میکند که گزارش دو ساعت بعد از بازی ارائه شده است.

 

۵. در چهار اکتبر ۲۰۲۰ معاون کمیته انضباطی و کمیته اخلاق ای اف سی تایید کرد که این فرم شکایت را دریافت کرده و شکایت به قوانین ۵۹.۱.۲ و ۵۹.۱.۳ ارجاع داده می‌شود.

 

۶. در شش اکتبر ۲۰۲۰ شاکی شکایت کامل خود را به صورت مکتوب و با همه مدارک به صورت کپی ارائه کرده و همینطور کپی قبض مبلغی که باید برای شکایت پرداخت می‌شد را نشان داد.

 

۷. در شش اکتبر ۲۰۲۰ مسئول کمیته انضباطی تایید کرد که این مدارک را دریافت کرده است.

 

۸. در شش اکتبر ۲۰۲۰ کمیته انضباطی به باشگاه پرسپولیس اطلاع داد که شکایت مطرح شده و یک کپی از گزارش و لایحه شکایت را به باشگاه پرسپولیس ارائه کرد و از آن ها خواست تا موضع خود را به صورت مکتوب ارائه کنند.

 

۹. در هفت اکتبر ۲۰۲۰ کمیته انضباطی با فیفا تماس گرفت تا موضع فیفا را جویا شود.

 

۱۰. در هشت اکتبر فیفا جوابیه را به کمیته انضباطی ارسال کرد.

 

۱۱. در هشت اکتبر ۲۰۲۰ کمیته انضباطی موارد دیگری را از فیفا درباره پرونده سوال کرد.

 

۱۲. در هشت اکتبر ۲۰۲۰ فیفا جوابیه تازه ای فرستاد.

 

۱۳. در هشت اکتبر ۲۰۲۰ پرسپولیس موضع رسمی اش را به صورت مکتوب ارسال کرد.

 

۱۴. هشت اکتبر ۲۰۲۰ کمیته انضباطی با فدراسیون فوتبال ایران تماس گرفت تا فکت هایی که در رابطه با اعتراض وجود داشت را در موردش تحقیق کند.

 

۱۵. در هشت اکتبر ۲۰۲۰ فدراسیون فوتبال ایران جوابیه اش را به کمیته انضباطی ارسال کرد.

 

۱۶. در ۱۷ اکتبر کمیته انضباطی به دو باشگاه پرسپولیس و النصر اطلاع داد که در حال بررسی پرونده است.

 

۱۷. مدارک بیشتری از سوی دو طرف ارائه نشد.

 

۱۸. دلایل اعتراض و شکایت؛ کمیته انضباطی متوجه شد که النصر در مورد درستی استفاده بازیکنان پرسپولیس شکایت داشته است: میلاد سرلک، علی شجاعی، آرمان رمضانی، احسان پهلوان، حامد لک، سعید آقایی.

 

 

۱۹. کمیته تصمیم گرفت این اعتراض را بر اساس بند ۵۹.۵ قوانین مسابقات مورد بررسی قرار دهد.

 

۲۰. کمیته در نظر گرفته که اگر بازیکنان به صورت غیرقانونی بازی کرده‌اند، این می‌تواند به عنوان تاثیر مستقیم روی نتیجه و همینطور تخطی از قوانین در نظر گرفته شود.

 

۲۱. باشگاه شاکی ادعا کرده که این بازیکنان باید بازیکن غیرقانونی در نظر گرفته شوند چون باشگاه پرسپولیس برخلاف قوانین فیفا آن ها را به خدمت گرفته است.

 

۲۲. باشگاه شاکی این شکایت را بر اساس حکم فیفا گرفته است که در حکم آن به زعم النصر نوشته شده بود پرسپولیس اجازه ثبت بازیکن را تا زمان پرداخت بدهی ندارد.

 

۲۳. موضع باشگاه پرسپولیس: ۱) تصمیم فیفا در ۱۲ آگوست ۲۰۲۰ به پرسپولیس اعلام شده ۲) بر اساس رای فیفا باشگاه پرسپولیس ۳۰ روز فرصت داشته تا تصمیم فیفا را اعلام کند یعنی تا ۱۱ سپتامبر تا پیش از این که محرومیت اعمال شود ۳) همه این بازیکنان قبل از ۸ سپتامبر خریداری شدند ۴) بازیکنان به صورت معتبر و بر اساس قوانین ای اف سی قراردادشان ثبت شد.

 

۲۴. باشگاه پرسپولیس برای تایید موضعش حکم فیفا، قرارداد بازیکنان و نامه رییس فدراسیون فوتبال ایران که تاریخ نقل و انتقالات تابستانی را تعیین می‌کند را فرستاده و یک کپی از پروفایل بازیکنان در فدراسیون فوتبال را ارسال کرده است.

 

۲۵ تا ۳۳. در این قسمت ها نیز ماجرا بیشتر توضیح داده می‌شود.

 

۳۴. کمیته انضباطی تاکید دارد که مسئولیت اساس دعوی به صورت کامل برعهده شاکی است، همانطور که به صورت واضح در بند ۱۰۳.۲ بیان می‌کند که مسئولیت اثبات پرونده در یک شکایت برعهده طرف شاکی است.

 

۳۵. مطابق بند ۱۰۱.۳ استاندارد ثابت کردن رضایت اعضای کمیته است؛ باتوجه به شدت اتهامی که زده شده است.


۳۶. برای نقطه آغاز، کمیته تصمیم فیفا را مورد بررسی قرار داد. (از اینجا رای فیفا بررسی می‌شود که پرسپولیس باید یک میلیون و ۵۵ هزار یورو+۵ درصد سود به برانکو پرداخت کند)

 

۳۷. سی روز به پرسپولیس مهلت داده شد که پول را پرداخت کند و اگر از زمان مهلت (۱۲ آگوست) به پایان می‌رسید، به صورت خودکار از ثبت بازیکن داخلی و بین المللی مشهور می‌شد.

 

۳۸. این شامل تمام بازیکنان تیم اول و جوانان می‌شد.

 

۳۹. فدراسیون فوتبال ایران موظف بود که این محرومیت را در سطح داخلی اعمال کند که اگر این کار را انجام نمی‌داد، کمیته انضباطی فیفا در این باره تصمیم لازم می‌گرفت و این می‌توانست به اخراج فدراسیون از رقابت های فیفا هم منجر شود.

 

۴۱. کمیته اینطور متوجه شد که باشگاه النصر تصمیم پرسپولیس را اینطور تفسیر کرده که پرسپولیس تا زمان پرداخت بدهی نمی‌‍تواند بازیکن جدیدی به خدمت گیرد.

 

۴۲. در حالی که طبق تصمیم و رای فیفا، وقتی این مدت به انتها می‌رسید، پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته می‌شد.

 

۴۳. یعنی بسته شدن پنجره پرسپولیس روز ۱۱ سپتامبر پرسپولیس بود، در حالی که مدارک نشان می‌دهند بازیکنان پیش از این تاریخ و روز ۸ سپتامبر ثبت شده است.

 

۴۴. این به معنای این است که آن ها از تصمیم فیفا تخطی نکرده اند.

 

در پایان گراندز حکم آمده: هر کدام از طرفین که بخواهند به کمیته فرجام خواهی رجوع کنند، تا سه روز بعد از اعلام گراندز می‌توانند این کار را کنند و به شکل مکتوب، به کمیته فرجام خواهی اعلام کنند و تا پنج روز بعد باید فرجام خواهی آن ها به همراه مبلغ مورد نظر را پرداخت کرده باشند. اگر در این مدت این کار را انجام ندهند یعنی فرجام خواهی صورت نگرفته است. بعد از این مدت هیچ مدرک و درخواستی از طرف فرجام خواه پذیرفته نمی‌شود.

 

اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر
اخبار,اخبار ورزشی,تبرئه پرسپولیس در پرونده النصر



کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------