چلسی با غلبه بر لیورپول به رده چهارم رسید/ بیلبائو حریف بارسلونا در فینال جام حذفی شد



مسابقات فوتبال در جهان,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی
شاگردان توماس توخل با رقم زدن هشتمین شکست فصل مدافع عنوان قهرمانی لیگ جزیره، خود را به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نزدیک‌تر کردند.

به گزارش تسنیم، لیورپول در ادامه دیدارهای هفته بیست‌ونهم مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلیس، پنجشنبه شب در ورزشگاه آنفیلد میزبان چلسی بود و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

 

میسون مانت در دقیقه 42 برای آبی‌های لندن گلزنی کرد. چلسی در دقیقه 24 مسابقه هم توسط تیمو ورنر به گل رسیده بود که داور مسابقه پس از بازبینی صحنه به کمک VAR، این گل را به دلیل آفساید رد کرد.

 

این هفتمین پیروزی چلسی در 10 بازی خود با هدایت توماس توخل بود و این تیم به لطف رقم زدن پنجمین شکست خانگی متوالی لیورپول، با 47 امتیاز به جایگاه چهارم جدول لیگ جزیره صعود کرد. لیورپول هم پنجمین شکست خود را در شش دیدار اخیر لیگ برتری متحمل شد و با 43 امتیاز، همچنان در رده هفتم جدول مسابقات حضور دارد.

 

***

 

پیروزی تاتنهام و اورتون برابر میزبان ها در لیگ جزیره

در ادامه دیدارهای هفته حاری لیگ برتر دو دیدار برگزار شد که در یکی از بازی ها اورتون با یک گل در زمین وست برومویچ به برتری رسید. ریچارلیسون روی پاس گیلفی سیگوردسون ایسلندی برای اورتون گلزنی کرد.

 

در دیگر دیدار تاتنهام توانست در زمین فولام با یک گل به برتری برسد.  در این دیدار که مورینیو تصمیم به حضور دله الی و گرت بیل از ابتدا در زمین بازی گرفته بودف آدارابیو مدافع حریف به اشتباه گلزنی کرد تا ۳ امتیاز بازی به تیم تاتنهام برسد و داربی کوچک لندن با برتری اسپرز خاتمه یابد.

 

تاتنهام در دیدار بعدی خود نیز با یک تیم لندنی دیگر بازی خواهد داشت و به مصاف کریستال پالاس خواهد رفت. دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید و تاتنهام امیدوار است با برتری در این دیدار امید های خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان زنده کند.

 

***

 

بیلبائو حریف بارسلونا در فینال جام حذفی شد

تیم‌های فوتبال لوانته و اتلتیک بیلبائو پنجشنبه شب در دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا (کوپا دل‌ری) مقابل هم صف‌آرایی کردند که بیلبائو به پیروزی 2 بر یک دست یافت.

 

روجر مارتی در دقیقه 17 برای لوانته گلزنی کرد تا شاگردان پاکو لوپس در آستانه صعود قرار بگیرند، اما رائول گارسیا در دقیقه 30 از روی نقطه پنالتی دروازه لوانته را گشود. با توجه به رقم خوردن تساوی یک - یک در بازی رفت، این مسابقه در وقت‌های اضافه ادامه یافت که الکس برنگر در دقیقه 112، گل دوم بیلبائو را به ثمر رساند تا این تیم با برتری 3 بر 2 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، راهی فینال جام حذفی اسپانیا شود.

 

بیلبائو روز 28 فروردین سال 1400 در ورزشگاه کارتوخای سویا، در فینال کوپا دل‌ری به مصاف بارسلونا می‌رود. آبی‌واناری‌ها چهارشنبه شب با برتری 3 بر 2 مقابل سویا در مجموع دو بازی رفت و برگشت به فینال رسیدند.

 

***

 

اینتر فاصله اش با میلان را بیشتر کرد

اینتر پنجشنبه شب، در هفته بیست و پنجم سری آ برابر پارما قرار گرفت و ۲ بر یک پیروز شد. 

 

نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. تنها ۹ دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که الکسیس سانچس دروازه پارما را باز کرد.

 

او در ادامه با پاس روملو لوکاکو یک دبل به نام خود ثبت کرد. ارنانی در دقیقه ۷۱ یکی از گل ها را جبران کرد اما اینتر اجازه نداد دروازه اش دوباره باز شود و دو امتیاز این بازی را از دست دهد.

 

تیم آنتونیو کونته با این پیروزی ۵۹ امتیازی شد و اختلافش را با میلان، تیم دوم جدول به ۶ امتیاز افزایش داد. میلان چهارشنبه شب برابر اودینزه در لحظات پایانی توانست یک بر یک مساوی کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------