حمله فتح‌الله‌زاده به دولت: نه داداش من! شما که دلالی می‌کنید/ 3 میلیارد برای جذب قاسمی نژاد برای مدیران استقلال پولی نبود



علی فتح‌الله‌زاده،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
علی فتح‌الله‌زاده گفت: پروفسورهای اقتصادی می‌گویند دلار که ارزان شود اقتصاد ضربه می‌خورد!

به گزارش خبرورزشی، "علی فتح‌الله‌زاده" مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم گفت: آرزو دارم که معیشت مردم درست باشد و مردم در سال جدید طعم خوشی‌ها را بچشند و تحریم‌ها برداشته شود. به امید خدا که ارزانی بیاید و هیچ مردی شرمنده خانواده و فرزندانش نباشد.

 

وی درباره وضعیت بازار سکه و دلار نیز گفت: من چندین بار مقاله نوشتم و همیشه هم می‌گویم که دولت با گران‌تر کردن دلار درست است که چاله‌های ریالی را پُر می‌کند ولی در مجموع به اقتصاد آسیب می‌زند. بعضی از پروفسورهای اقتصادی می‌گویند دلار که ارزان شود اقتصاد ضربه می‌خورد، نه داداش من! شما که دلالی می‌کنید ضربه می‌خورید! بیخودی پس خودتان را دلسوز مردم نشان ندهید.

 

عدم جذب قاسمی نژاد؟ 3 میلیارد برای مدیران استقلال پولی نبود

در روزهایی که هواداران باشگاه استقلال در انتظار باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی نیم فصل زمستانی شان بودند بیش از آن نگران بودند مبادا حضور امین قاسمی نژاد در جمع بازیکنان تیم محبوبشان دچار مشکل شود و در نهایت این اتفاق نیفتاد و امید طرفداران استقلال ناامید شد. عجیب این بود که در هیأت مدیره باشگاه استقلال و در جمع مشاوران این هیأت افرادی پولدار حضور داشتند که تهیه 3 میلیارد پول رضایتنامه این بازیکن برای آنها رقم آنچنانی محسوب نمی شد ولی هرگز این اتفاق رخ نداد تا بر سر پاره ای مشکلات اداری بین وطنخواه رییس اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، سید مهدی رحمتی سرمربی شهرخودرو و مهدی عبدیان از اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال، اوضاع به این سمت پیش برود. ولی هنوز هم دیر نشده و مسئولان سازمان لیگ این اطمینان را به استقلالی ها داده اند درصورت پرداخت حق فسخ این بازیکن، قاسمی نژاد می تواند با جدایی از این تیم به عنوان بازیکن آزاد به استقلال بپیوندد.

 

علی فتح الله زاده در گفت و گو با دانشجو، در همین باره صحبت کرد و معتقد بود برای رسیدن به عنوان قهرمانی باید خواسته های فرهاد مجیدی را برآورده کرد.

 

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

 

* آقای فتح الله زاده باورپذیر است که مجموعه مدیران استقلال برای برآورده کردن خواسته فرهاد مجیدی و جذب قاسمی نژاد 3 میلیارد تومان پول نداشتند؟

بنده فکر می کنم آدم های پولداری در هیأت مدیره باشگاه استقلال هستند. افرادی مانند خلیل زاده، نامداری، عبدیان و البته کارگزاری که قول 100 میلیارد تومان را داده و تا الان 60 میلیارد هم به باشگاه تزریق کرده است، 5 میلیارد و 10 میلیارد اصلا رقمی نیست. بنده پیش از شروع فصل از طریق رسانه ها به همین مدیران گفته بودم که هرگز نگذارید علی کریمی از این تیم جدا شود و اگر نتوانستند تحت هیچ شرایطی او را نگهدارند باید یک هافبک بازیسار همتراز او را جذب کنند. چون من تیم را آنالیز می کنم و می بینم که در چه پست هایی چه بازیکنانی هستند و نیستند. این اتفاق می توانست با جذب امین قاسمی نژاد رخ بدهد ولی ظاهرا کسی به این مسایل توجه نمی کند. این ارقام برای این افراد عددی نیست.

 

* پس چرا هزینه نکردند؟

قطعا مشکلات دیگری در جریان است که ما بی اطلاع هستیم. به باشگاه پرسپولیس نگاه کنید که چطور آقایان سمیعی و صدری بالغ بر 60، 70 میلیارد تومان خرج کردند و با اینکه الان پول نداشتند ولی رفتند و پول قرض کردند تا در نیم فصل بازیکنان مدنظر سرمربی شان را بگیرند. از این رو من فکر نمی کنم موضوع استقلال موضوع پول باشد چون 3 میلیارد که رقمی برای این مدیران متمول نیست.

 

* پس مشکل چیست؟

توقع ما از این مدیران به ویژه آقای خلیل زاده این است که در این باره به جامعه هواداران توضیح بدهند که چرا این مبلغ را ندادند. اگر اختلاف نظری در هیأت مدیره هست این را به اطلاع مردم برسانند. وقتی فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال می گوید این تیم یکی از بهترین و پرمهره ترین تیم های این سالهاست پس باید به او کمک کرد که این تیم را قهرمان کند. اینجاست که ارزش کار یک مدیر مشخص می شود. مثل باشگاه سپاهان.

 

* مدیریت سپاهان؟

شما ببینید با بازگشت مدیری توانمند مانند آقای ساکت به سپاهان الان این تیم در چه شرایطی است. البته نمی توان منکر اقدامات محرم نویدکیا و علیرضا مرزبان شد ولی به هر حال همواره پشت سر یک مجموعه موفق یک مدیر توانمند قرار دارد که می تواند تیم را به آرامش برساند و انتظارات مجموعه اش را برآورده کرده و کنترل اوضاع را در دست بگیرد. حضور ساکت اینقدر تأثیرگذار بوده که نتیجه اش را امروز با صدرنشینی این تیم در جدول می بینیم.

 

* شما بخت کدام تیم برای قهرمانی را بیش از بقیه می بینید؟

به نظرم رقابت اصلی بین سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس است. الان همان روزهایی است که مدیریت باشگاه باید ارزش و اثرگذاری اش را نشان بدهد. خواهشم از خلیل زاده به عنوان رییس هیأت مدیره استقلال این است برای اینکه پس از 8 سال بتوانیم باز هم قهرمانی را بدست بیاوریم اختلافات را کنار بگذارند و به خواسته سرمربی تیم اهمیت بدهند. وگرنه به خدا جذب یک بازیکن خیلی راحت تر از 7، 8 بازیکن است.

 

* چطور؟

یاد خودم افتادم که در دوران مدیریتم در باشگاه، گاهی در نیم فصل سرمربی تیم از من می خواست 5 یا 7 بازیکن به تیم اضافه کنم و همه را هم می گرفتم. هر طور بود نظر سرمربی را جلب می کردم. قهرمان شدن که به این راحتی ها نیست. جام قهرمانی را که درون لُپ لُپ نگذاشته اند برویم دربیاوریم.

 

* واضح تر در این باره توضیح می دهید؟

 ما از 5، 6 نفری که در رأس باشگاه هستند و در این روزهای حساس می توانند کاری بکنند توقع داریم به جای دست روی دست گذاشتن، کاری کنند که نتیجه اش شادی 30، 40 میلیون هوادار در ایران و سراسر جهان است. امروز روز کار است و مدیران باید از همه چیزشان بزنند و تیم را به سوی قهرمانی ببرند. باید خواسته مجیدی را برآورده کنند.

 

* چه توقعی از مددی می رود! گرچه هیأت مدیره همه اختیارات را از او گرفته است؟

 البته که برخی اختیارات را از مددی گرفته اند ولی همه باید در این روزها دست به دست هم بدهند چون نام استقلال مطرح است. شما همگی در یک کشتی نشسته اید و اگر این کشتی غرق شود همه غرق شده اید و اگر به ساحل برسد همه موفق شده اید. تیم خوب است و بازیکنان باغیرتی دارد که همه تشنه قهرمانی هستند.

 

* پیشنهاد شما چیست؟

تا دیرتر از این نشده بروند و شرایط را برای آمدن بازیکنی که مجیدی خواسته است فراهم کنند تا دیگر دغدغه ای از این بابت وجود نداشته باشد. این هیأت مدیره باید خودش را در این روزها ثابت کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------