دفاع فدراسیون فوتبال از پزشک استقلال/ حرف مجیدی به کرسی نشست؟



فرهاد مجیدی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
رییس کمیته پزشکی فدراسیون در تقابل کلامی فرهاد مجیدی با رئیس ایفمارک، به دفاع از دکتر آبادی، پزشک استقلال پرداخت.

به گزارش ایسنا، فرهاد مجیدی روز گذشته به شدت از رئیس ایفمارک (کمیته پزشکی سازمان لیگ) به علت صادر نشدن کارت مسابقه پزشک تیمش انتقاد کرد. سرمربی آبی‌پوشان با اعتراض به زهره هراتیان گفت: می‌گویند دکتر تیم ما نمی‌تواند روی نیمکت باشد. من با ایشان در بازی‌های المپیک ‌آشنا شدم و در لیگ قهرمانان آسیا با ما بود. من دکتر سابق تیم را به خاطر مسائلی که در عربستان به وجود آمد و نگفتم که چه بلایی سر تیم آورد، کنار گذاشتم و الان خانم هراتیان اجازه حضور آقای آبادی (پزشک کنونی باشگاه) را نمی‌دهد. خانم هراتیان چرا باید برای نیمکت من تصمیم بگیرد؟ الان ایفمارک مدارک آقای آبادی را تایید نمی‌کند در حالی که AFC آن را تایید کرده است. این کارها زشت است و دوره‌اش تمام شده است و اجازه بدهید تیم‌ها شرایط خودشان را داشته باشند. چطور آقای آبادی در المپیک حضور داشت، اما نمی‌تواند در استقلال باشد؟ چون من دکتر ایفمارک را بیرون کردم به این علت  که کیفیت لازم را نداشت.

 

بعد از این اظهارات، زهره هراتیان در مقام دفاع از خود برآمد و اعلام کرد که دکتر آبادی، دندان پزشک است و طبق قوانین، او اجازه حضور روی نیمکت استقلال را ندارد؛ اما این در حالی بود که که دکتر آبادی با تیم ملی جوانان در جام جهانی ۲۰۱۷، با تیم ملی امید در انتخابی آسیا و با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و هرگز مشکلی از این بابت برای او به وجود نیامده بود.

 

هراتیان گفت: اشاره داشتند دکتر آبادی در تیم ملی المپیک بوده؛ خب اشتباه کردند. خوب شد این را گفتند، همین الان از کمیته انضباطی میخواهم که بگویند ایشان چطور آنجا حضور داشته؟ اگر کوتاهی از همکاران من در کمیته پزشکی بوده، این را بگویید.

 

او در پایان با اشاره به صحبت‌های مجیدی در این خصوص که ای اف سی مشکلی با این پزشک نداشته، اظهار داشت: درباره ای اف سی هم اینکه آنها فرم می‌فرستند که پزشک و فیزیوتراپ معرفی کنید. من نمیدانم چرا مدرک نخواستند و این موضوعی است که من نمی‌خواهم به آن بپردازم. قطعا قوانین پزشکی اینطور است که یک پزشک و فیزیوتراپ آنجا باشند.

 

با اظهارات مسئول ایفمارک، باشگاه استقلال با انتشار مدارک پزشکی دکتر آبادی شامل دو مدرک همزمان پزشکی و دندانپزشکی با تخصص جراحی فک و صورت و ... اعلام کرد که او هیچ مشکلی برای همراهی استقلال ندارد.

 

ساعاتی بعد از این اتفاقات، کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال که در مقطعی مسئولیت انتخاب این پزشک را برای حضور در تیم‌های ملی جوانان و امید را داشته، به توضیحاتی در این زمینه پرداخت.

 

دکتر توحید سیف برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون در خصوص وضعیت پزشک استقلال و اظهارات زهره هرایتان (رییس ایفمارک) گفت: اینکه مطرح شده چرا یک دندانپزشک به عنوان پزشک در نیمکت تیم ملی فوتبال امید حضور داشته، باید بگویم ایشان دارای دو مدرک همزمان پزشکی و دندانپزشکی با تخصص جراحی فک و صورت هستند. ایشان از سال ۱۹۹۴ در دانشگاه هامبورگ، دوره های پزشکی را پشت سر گذاشته و به عنوان پزشک عمومی از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را در آلمان آغاز کرده و چون علاقه به رشته تخصصی در جراحی فک و صورت داشته، با گرایش به این رشته در دوره های تخصصی و فوق تخصصی تحصیلات عالیه را طی کرده است. به غیر از ایران و چند کشور محدود، یکی از قانون های کشورهای اروپایی، آلمان، کانادا و استرالیا این است که پزشکان عمومی جهت تحصیل در جراحی فک و صورت، باید در رشته دندانپزشکی نیز تحصیل می کردندکه ایشان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به علاقه شخصی، سال ۲۰۰۵ مدرک دکتری دندانپزشکی گرفته و برای ورود به تخصص براساس قوانین اروپا و آلمان دارای مدرک دبل (دو مدرک) شده است.

 

وی در پایان گفت: پزشک اسبق تیم امید هنگام حضور در کنار تیم ملی امید، کلیه مدارک تحصیلی خود را به زبان آلمانی در اختیار کمیته پزشکی قرار داد و این مدارک بعد از ترجمه رسمی به انگلیسی و نیز رویت اصل مدارک به زبان آلمانی، مورد استعلام از نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت که بعد از تایید توسط نظام پزشکی و رویت مجدد اصل پروانه کار پزشکی، مجوز حضور در تیم ملی امید را کسب کردند. ضمنا علاوه بر حضور در نیمکت تیم ملی امید، ایشان در سال‌های اخیر، در رشته بازسازی و در بیمارستان های کشور در درمان جراحی‌های مرتبط با سرطان و مشکلات مادرزادی کودکان فعالیت داشته اند.

 

گفتنی است طبق اعلام رییس مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران( ایفمارک) ، در استعلام صورت گرفته از مدارک نظام پزشکی، دکتر آقامحمدآبادی به عنوان دندان‌پزشک معرفی شده و مدارک پزشکی خود را دیرتر از زمان قانونی ارائه کرده بود.

 

با این توضیحات و ارائه مدارک لازم از سوی پزشک استقلال مبنی بر اینکه او هیچ مشکلی در زمینه پزشکی و همراهی استقلال ندارد، باید دید دکتر آبادی می‌تواند از این پس در بازی‌های لیگ‌برتری روی نیمکت استقلال بنشیند یا خیر.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------