رقابت رئال و اتلتیکو برای قهرمانی به هفته آخر کشید؛ شکست بارسونا در خانه/ لیورپول به یک قدمی سهیمه لیگ قهرمانان رسید



دیدار اتلتیکومادرید و اوساسونا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
اتلتیکو مادرید موفق شد در هفته سی و هفتم لالیگا مقابل اوساسونا کامبک بزند تا پیروزی رئال مقابل بیلبائو بی ثمر بماند. بارسا هم با شکست مقابل سلتا با قهرمانی وداع کرد.

به گزارش فارس، هفته سی و هفتم رقابت‌های لالیگا با برگزاری 10 بازی به طور همزمان برگزار شد.

 

در مهمترین این دیدارها و برای جنگ قهرمانی، اتلتیکو مادرید در مصاف با اوساسونا در شرایطی که با یک گل عقب بود در نهایت دو بر یک به پیروزی رسید. گل پیروزی بخش شاگردان سیمئونه در دقیقه 88 توسط سوارز به ثمر رسید.

 

در دیگر دیدار رئال مادرید میهمان اتلتیک بیلبائو بود و با یک گل پیروز شد تا کهکشانی‌ها با این برد قهرمانی را به روز آخر بکشانند.

 

ناچو گلزن رئال بود تا شاگردان زیدان امیدوار تا هفته پایانی بمانند.

 

بارسلونا هم در مصاف با سلتاویگو با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا عملا از کسب عنوان قهرمانی بازبماند و شکست خانگی دیگری را متحمل شد.

 

در جدول رده‌بندی اتلتیکو با 83 امتیاز صدرنشین است، رئال مادرید با 81 امتیاز دوم است و بارسلونا هم در امتیاز 76 و رده سوم باقی ماند.

 

***

 

لیورپول به یک قدمی سهیمه لیگ قهرمانان رسید

در ادامه بازی‌های هفته سی‌و‌ششم لیگ برتر فوتبال انگلیس، امشب (یکشنبه) تیم فوتبال لیورپول میزبان خود تیم وست‌برومویچ را با نتیجه 2 بر یک شکست داد.

 

در این بازی ابتدا این وستهام بود که در دقیقه 15 توسط هال رابسون کانو به گل رسید. تیم نوزدهم جدول که سقوطش به دسته اول فوتبال انگلیس پیش از این قطعی شده، تنها 18 دقیقه توانست از برتری‌اش محافظت کند چرا که محمد صلاح گل تساوی را برای لیورپول به ثمر رساند. اما لیورپول که برای کسب سه امتیاز به میدان آمده بود، به تساوی بسنده نکرد و در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده نیمه دوم، توسط دروازه‌بان پیش تاخته‌اش آلیسون بکر که ضربه کرنر الکساند آرنولد را با سر وارد دروازه حریف کرد، گل دوم را زد.

 

با این نتیجه لیورپولی‌ها ضمن کسب هجدهمین پیروزی‌شان در این فصل لیگ برتر 63 امتیازی شدند و با تثبیت جایگاه خود در رده پنجم جدول به فاصله یک امتیازی چلسی رده چهارمی رسیدند تا امیدشان به کسب سهمیه لیگ قهرمانان در دو هفته پایانی لیگ بیشتر شود.

 

تیم وست‌برومویچ هم با 26 امتیازی که داشت در همان رده نوزدهم باقی ماند.

 

***

 

حضور دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد

یکشنبه شب در ادامه هفته سی و سوم و مقابل پایانی لیگ فوتبال باشگاه‌های آلمان، بورسیادورتموند در زمین ماینتس به میدان رفت و صاحب برتری سه بر یک شد.

 

دورتموندی‌ها که چندروز قبل فاتح جام حذفی شده بودند، در دیدار امشب نیز انگیزه بالایی داشتند.

 

«رافائل گوئررو»، «مارکو رویس» و «خوان برنات» در این دیدار برای زنبورها گلزنی کردند تا این با ۶۱ امتیاز به رتبه سوم رسیده و حضورش در لیگ قهرمانان قطعی شود.

 

ماینتس هم ۳۶ امتیازی باقی ماند و به رتبه سیزدهم جدول نزول کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------