صعود سوریه به دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر/ برد پرگل ژاپن و باخت قرقیزها به سود تیم ملی ایران



تیم ملی سوریه،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سوریه با هفتمین برد پیاپی صعود خود را به دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا قطعی کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه دیدارهای انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا یک دیدار از گروه نخست رقابت ها برگزار شد که در آن سوریه توانست به هفتمین برد خود از هفت بازی دست یابد و صعود خود را به عنوان تیم اول گروه قطعی کند. 

 

سوریه امروز دوشنبه توانست با ۳ گل گوام را از پیش روی بردارد.

 

ماردیکیان ۲ بار و مواس برای سوریه گلزنی کردند. 

 

پیش از سوریه، ژاپن هم با هفت برد پیاپی صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرده بود. 

 

از این گروه چین باید تلاش کند تا شاید به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم به مرحله بعد برسد.

 

***

 

برد پرگل ژاپن و باخت قرقیزها به سود تیم ملی ایران

در ادامه دیدار‌های انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا دو دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها تیم ملی فوتبال ژاپن با نتیجه ۴ بر یک تاجیکستان را از پیش روی برداشت. فوروهاشی، تاکومی مینامینو (مهاجم تیم فوتبال ساوتهمپتون در فصل قبل)، هاشیموتو و کاوابه برای سامورایی‌ها گلزنی کردند.

 

این دیدار برای ژاپن تشریفاتی بود، ولی با این حال تیم اول رده بندی فیفا در بین کشور‌های آسیایی با کسب هفتمین برد پیاپی خود با ۲۱ امتیاز مقتدرانه در صدر ایستاد. در دیگر دیدار، قرقیزستان که با بحران کرونا در اردوی خود روبرو شده بود و چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت با یک گل به مغولستان باخت. در روز پایانی این گروه تاجیکستان و قرقیزستان برای کسب برد و حضور در رده دوم رقابت خواهند کرد که مسابقه حساسی خواهد بود.

 

اما چرا شکست دو تیم تاجیکستان و قرقیزستان در مسابقات امروز به سود تیم ملی ایران است؟ جالب است بدانید از آنجا که از بین تیم های دوم گروه های هشت گانه چهار تیم به مرحله نهایی می روند، پیروزی محتمل قرقیزها در مصاف امروز می توانست آنها را در شرایط خوبی برای کسب امتیاز لازم جهت صعود به عنوان تیم دوم گروه خود قرار دهد اما باخت عجیب امروز که یک شگفتی بود، باعث شد این احتمال بسیار کمرنگ شوند. نگاهی به جدول این گروه بیندازید و این توضیح که در روز آخر تاجیکستان و قرقیزستان یک جنگ تمام عیار برای کسب مقام دوم گروه خواهند داشت.

 

***

 

عراق با برد کامبوج دوباره صدرنشین گروه ایران شد

تیم ملی فوتبال عراق امشب در هفته ششم رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 به مصاف کامبوج رفت و با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید.

 

عراق با این برد 14 امتیازی شد و دوباره صدرنشین گروه سوم شد. تیم ملی کشورمان با 9 امتیاز در رده سوم گروه قرار دارد و بحرین با 12 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------