زمان پایان لیگ بیستم مشخص شد



لیگ بیستم،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ، گفت: مسابقات لیگ برتر فوتبال ۱۰ مرداد به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایلنا، سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره تاریخ پایان لیگ در گفتگو با رادیو، گفت: هجدهم یا نوزدهم مرداد جام حذفی را به پایان می‌رسانیم و لیگ برتر هم ۱۰ مرداد تمام می‌شود.

 

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص زمان در نظر گرفته شده برای پنجره نقل و انتقالاتی، افزود: به واسطه مکاتباتی که با فیفا انجام دادیم، پنجره نقل و انتقالاتی به خاطر شرایط لیگ تغییر پیدا کرد و تیم‌ها پیش از شروع لیگ قهرمانان، می‌توانند با خیال راحت نقل و انتقالات را انجام دهند و پس از آن هم لیگ شروع خواهد شد.

 

مهدی درباره زمان برگزاری مسابقات، گفت: قاعدتا به واسطه گرمای هوا باید بعد از اذان مغرب بازی‌ها را برگزار کنیم. سعی می‌کنیم سه هفته آخر را به خاطر فشرده بودن مسابقات، هم در قعر جدول و هم در صدر جدول همزمان برگزار کنیم. دو هفته آخر صد درصد همزمان خواهد بود.

 

وی در مورد اینکه مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در شهریور شروع خواهد شد و آیا جلسه‌ای با سرمربی تیم ملی خواهند داشت، یادآور شد: تعیین‌کننده‌ترین مورد برای ما جلسه با سرمربی تیم ملی است. در این مرحله از مقدماتی جام جهانی تیم ملی باید ۵ بازی انجام بدهد و با توجه به نوع مسابقات و تقویم فیفا باید این فضا را در نظر بگیریم. قطعا سرمربی تیم ملی برای اردو‌ها و قبل از مسابقات برنامه خواهد داشت. این مسئله خط قرمز ما است و حتما باید آن را رعایت کنیم.

 

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه آیا شرایط استفاده از VAR‌ را در فوتبال کشورمان داریم، خاطرنشان کرد: بله، تصمیم‌گیری‌ها در این مورد صورت گرفته تا مقطعی هم پیش رفته، چون تغییراتی در سطح ارشد مدیریت فدراسیون فوتبال داشتیم موارد و اولویت‌هایی مانند حضور تیم ملی جایگزین شد، این پروژه قابلیت از سرگیری دارد.

 

وی گفت: مدلی که سیستم VAR باید وارد ایران شود هم به تایید فیفا رسیده، اما برای نصب و راه اندازی سیستم کمک داور ویدئویی مسیر و فرآیندی باید با آموزش طی شود. در هر مرحله که طی شود فیفا تایید می‌کند. مسیر تایید مقداری طولانی است و امیدواریم هرچه زودتر کار را شروع کنیم تا بتوانیم این مسیر را طی کنیم، به واسطه سخت افزار، شرایط کاملا فراهم است. برخی از ورزشگاه‌های ما از جمله نقش‌جهان، شهدای فولاد و آزادی برای این کار داوطلب شده‌اند و امیدواریم فرآیند این پروژه هر چه زودتر آغاز شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------