کارشناسی داوری دیدار استقلال و آلومینیوم اراک/ رودنیل: گل سالم استقلال مردود اعلام شد



دیدار استقلال و آلومینیوم اراک،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
کارشناس داوری فوتبال گفت: گل سالم استقلال در دقیقه 67 توسط کمک داور بازی به اشتباه آفساید و مردود اعلام شد.

نوذر رودنیل در گفت‌وگو با فارس، در مورد نحوه قضاوت سیدمهدی سیدعلی در بازی آلومینیوم اراک و استقلال اظهار داشت: ابتدا باید بگویم اعتراض‌های زیاد به داوری در این مسابقه واقعاً ناخوشایند وآزاردهنده بود. نمی‌دانم مربیان و بازیکنان ما جام ملت‌های اورپا را نگاه می‌کنند یا نه. آنجا شما این همه اعتراض به داور را مشاهده نمی‌کنید. البته داور در این مسابقه چند خطا به سود طرفین نگرفت، ولی نکته مهم مسابقه در دقیقه 67 اتفاق افتاد. زمانی که گل سالم استقلال توسط کمک‌داور مردود اعلام شد.

 

وی افزود: من چندبار این صحنه را نگاه کردم. هیچ آفسایدی در این صحنه ندیدم و نمی‌دانم که چرا این گل مردود اعلام شد؟ البته کادرفنی استقلال حق استفاده از موبایل را روی نیمکت ندارد. استفاده از موبایل در جریان مسابقه قانونی نیست. اینکه بخواهیم گل را با تصاویر موبایلی برگردانیم درست نیست، زیرا باید از سیستم وی‌ای‌آر استفاده شود. 

 

رودنیل با اشاره به اشتباه دیگر داوری در این مسابقه گفت: دروازه‌بان آلومینیوم دقیقه 67 توپ را در خارج از محوطه جریمه با دست گرفت که باید یک خطای هند به ضرر آلومینیوم اعلام می‌شد. در دقیقه 80 هم مهدی قائدی با عمل شبیه‌سازی، خود را به زمین زد که این صحنه پنالتی نبود و داور باید یک کارت زرد به مهاجم استقلال نشان می‌داد. 6 دقیقه وقت اضافه هم به درستی از سوی داور اعلام شد. در این مسابقه داور اشتباه تأثیرگذاری نداشت و این کمک‌داور اول مسابقه بود که به اشتباه گل سالم استقلال را مردود اعلام کرد.

 

***

 

حیدر سلیمانی: داور قضاوت بدون اشتباهی داشت

حیدر سلیمانی معتقد است که مهدی سیدعلی قضاوت بدون اشتباهی را در دیدار آلومینیوم اراک و استقلال داشت.

 

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قضاوت سیدعلی در دیدار استقلال و آلومینیوم اراک اظهار کرد: بازی سختی برای مهدی سیدعلی بود اما او قضاوت خوبی داشت و بدون نقص داوری کرد.

 

وی ادامه داد: نیمه نخست بازی صحنه خاصی نداشت اما در نیمه دوم اتفاقات عجیبی رخ داد که حتی نیاز به VAR بود. در دقیقه ۵۲، مدافع استقلال داخل محوطه جریمه خودی بود اما لحظه برخورد توپ به دست او، ببرون‌محوطه جریمه اتفاق افتاد و به درستی خطای هند بیرون محوطه اعلام شد. در دقیقه ۶۳ مدافع استقلال عامدانه پاس به عقب داد که داور تصمیم صحیحی در اعلام خطای غیرمستقیم گرفت. در دقیقه ۶۸، اتفاقی رخ داد که فقط می‌شد به کمک VAR آن را قضاوت کرد اما سیدعلی و کمک‌هایش به درستی گل را مردود اعلام کردند. گلی که نادری به ثمر رساند به خودی خود درست بود و آفسایدی پس از ضربه اولیه نبود اما دخالت قایدی برای زدن ضربه آخر باعث شد که گل مردود اعلام شود.

 

سلیمانی اضافه کرد: در دقیقه ۷۸ هم خطای پنالتی روی قایدی رخ نداد و اعتراض استقلالی‌ها بی‌مورد بود.

 

 ***

 

گوشی فرهاد مجیدی را ضبط کردند

سرمربی تیم استقلال تهران واکنش جالبی به اشتباه داور بازی داشت.

 

دیدار تیم های آلومینیوم اراک و استقلال تهران در حالی تا دقیقه 70 با نتیجه مساوی بدون گل در جریان است که سرمربیان دو تیم در چند صحنه نسبت به قضاوت مهدی سید علی داشته اند.

 

جالب ترین اعتراض را اما در نیمه دوم شاهد بودیم؛ جایی که فرهاد مجیدی از بهزاد غلامپور خواست تا گوشی تلفن همراه خود را که در حال پخش یک صحنه مشکوک از بازی بود را به او بدهد. سرمربی آبی ها پس از دریافت گوشی آن را به لب خط برده و از داور خواست تا با حضور در آنجا، اشتباهش را تماشا کند.

 

مجیدی این کار را در حالی انجام داد که  رفعتی و سید علی او را در کنار زمین دعوت به آرامش می کردند. مجیدی هم برای اثبات ادعای خود سراغ گوشی رفت اما نتوانست صحنه را به داور بازی نشان بدهد.

 

جالب اینجاست که سرمربی آبی ها بیخیال این درخواست عجیب خود نشده بود و سرانجام موفق به کشاندن سید علی به کنار زمین شد. این حضور داور بازی در کنار خط اما به قیمت یک کارت زرد برای فرهاد مجیدی تمام شد.

 

فرهاد مجیدی که پس از دریافت کارت زرد هم دست از اعتراض خود نکشیده بود با رفعتی دقایقی را به بحث و گفت و گو پرداخت که نهایت این بحث به ضبط گوشی سرمربی استقلالی ها از سوی نماینده فدراسیون انجامید. رفعتی پس از گرفتن گوشی، آن را در جیب کت خود گذاشت در حالی که مجیدی نیز همچنان در حال اعتراض بود.

 

دیدار استقلال و آلومینیوم اراک،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دیدار استقلال و آلومینیوم اراک،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دیدار استقلال و آلومینیوم اراک،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دیدار استقلال و آلومینیوم اراک،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

 ***

 

اعتراض رسمی استقلال به داور مسابقه با آلومینیوم

باشگاه استقلال طی نامه‌ای رسمی به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، اعتراض خود نسبت به قضاوت مهدی سیدعلی داور بازی تیمش برابر آلومینیوم اراک را اعلام کرد.

 

سایت باشگاه استقلال نوشت: سیدعلی در این دیدار اشتباهات موثری در نتیجه بازی داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به مردود اعلام کردن گل ارسلان مطهری اشاره داشت.

 

مسابقه دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------