مجیدی: هر حرفی می‌زنیم می‌گویند بگذارید دولت تمام شود/ کارشناس داوری: پنالتی استقلال مقابل تراکتور سوخت



فرهاد مجیدی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال شرایط نامساعد حاکم بر این تیم را بی‌سابقه خواند و گفت که استقلال را به امان خدا رها کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، فرهاد مجیدی پس از برتری 2 بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل تراکتور تبریز در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: بازی چندان زیبا و دلچسب نبود. تراکتور بیشتر در لایه‌های دفاعی کار می‌کرد و ارائه بازی زیبا از سوی ما امکان‌پذیر نبود. با توجه به شرایط تیم، از بازیکنان تشکر می‌کنم که تلاش کردند تا به پیروزی برسیم.

 

وی در مورد آمار خوب تیمش مقابل مربیان استقلالی و اینکه چه نظری در رابطه با حضور مربیان استقلالی پرتعداد در لیگ برتر دارد، تصریح کرد: همه آنها از مربیان خوبی هستند. در رابطه با این سؤال باید از همت بازیکنانم تشکر کنم که در این وضعیت اسفناک استقلال که در این چند سال بی‌سابقه بوده است، عملکرد خوبی داشته‌اند.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه باز هم یک اشتباه داوری در بازی رخ داد، گفت: تو را به خدا دیگر درباره داوری صحبت نکنید. بازیکنان و هواداران آلرژی پیدا کرده‌اند. تیم داوری عالی بود و از تک تک آنها تشکر می‌کنم. اگر شهامت عذرخواهی ندارید، به چه دلیل در تلویزیون با شعور مردم بازی می‌کنید؟! من در دیدار قبلی کنار کمک داور بودم که آفساید ارسلان مطهری را گرفت. گفته بودم بزرگترین داوران دنیا اشتباه می‌کنند و به بازیکنانم اعلام کردم دیگر اجازه ندارید درباره داوری صحبت کنید. آقای افشاریان! چرا اشتباه داور را توجیه می‌کنید و دروغ بزرگ می‌گویید؟! داورتان اشتباه کرده، بگویید اشتباه کرده است.

 

مجیدی ادامه داد: ناراحتی من این است که چرا اشتباهات داوری فقط برای استقلال است. گل تراکتور را ببینید. اگر آن صحنه خطا نباشد، دیگر مربیگری نمی‌کنم. تصمیم گرفته بودم دیگر درباره داوری صحبت نکنم، اما آنقدر اتفاقات عجیب افتاده است که با جرأت می‌توانم بگویم هدفمند و برنامه‌ریزی شده بوده. من هم مجبور می‌شوم از حق تیمم دفاع کنم. دوست ندارم دیگر در مورد داوران صحبت کنم. حرف نزده را همیشه می‌شود زد. لیگ که به پایان برسد، قطعاً صحبت می‌کنم.

 

وی در مورد پاداش پنج میلیون تومانی‌اش به بازیکنان استقلال گفت: حداقل کاری است که می‌توانم برای بازیکنانم انجام دهم، همین است. روحیه بی کسی و بی سر و صاحب بودن تیم را فرا گرفته است. دست تک تک بازیکنان را می‌بوسم که باغیرت هستند. کسی نیست به بازیکنان سر بزند و آنها را ببیند. تیم را به امان خدا رها کرده‌اند. هر حرفی می‌زنیم می‌گویند بگذارید دولت‌شان تمام شود. چه دولتی؟ کاری کردند تیم بی‌روحیه و بی‌انگیزه است.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: من همه تلاشم را برای بازیکنان انجام می‌دهم. هر کاری بلد نباشم، این کار را بلدم، اما همانطور که گفتم برای مسئولان مهم نبوده و عین خیال‌شان نیست. تا حرفی می‌زنیم 10 دستگاه نظارتی می‌گویند حرف نزن! مسئولان باشگاه بیایند تا بدانند مدیرعامل و هیئت مدیره چه کسی است. چرا تیم را به امان خدا رها کرده‌اید؟ من تا حدی می‌توانم این شرایط را نگه دارم. تعجب می‌کنم چرا کسی زنگ نمی‌زند! آقایان! اینجا استقلال است. رفیق‌های‌تان را به استقلال چپاندید و باشگاه را 10 سال عقب بردید. چطور می‌توانید این کار را جبران کنید؟!

 

مربی تراکتور: ما با ۲ اشتباه بچگانه برابر استقلال شکست خوردیم

علیرضا  پژمان مربی تیم فوتبال تراکتور درباره شکست این تیم برابر تیم استقلال اظهار کرد: من به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. آنها تلاش خودشان را کردند. آن‌ها  با این وضعیت مصدوم و محرومی که داشتیم، خوب بازی کردند.

 

او افزود: ما ۳ - ۴  بازیکن داشتیم که برای اولین‌بار بود در ورزشگاه آزادی بازی می‌کردند و خوب توانستیم بازی کنیم و نیمه اول به خوبی حریف را کنترل کردیم. با یکی - ۲ اشتباه بچگانه گل خوردیم؛ با این‌ حال به بازی باز گشتیم و حمله کردیم و به گل هم رسیدیم. می‌توانستیم به گل‌های بعدی هم دست پیدا کنیم.

 

پژمان در پایان گفت: اگر وقت داشتیم به حملات ادامه می‌دادیم و به گل دوم می‌رسیدیم.

 

کارشناس داوری: پنالتی استقلال مقابل تراکتور سوخت

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت که داور دیدار استقلال و تراکتور یک پنالتی برای آبی‌پوشان در نیمه اول نگرفته است.

 

نوید مظفری در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص صحنه‌های داوری دیدار استقلال و تراکتور اظهار داشت: در دقیقه 19 بازیکنان استقلال اعتقاد داشتند سانتر محمد نادری به دست مدافع تراکتور برخورد کرده و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد، اما آن صحنه به هیچ عنوان خطای هند مدافع تراکتور نبود.

 

وی ادامه داد: مهمترین اتفاق بازی در دقیقه 38 پس از درگیری بود که میلادفخرالدینی و مهدی قایدی برای تصاحب توپ داشتند. در آن صحنه بازیکن تراکتور در محوطه جریمه تیم خودش توپ را با دست لمس کرد و پیام حیدری داور مسابقه باید یک ضربه پنالتی برای استقلال اعلام می‌کرد که از این صحنه چشم‌پوشی کرد.

 

کارشناس داوری گفت: در نیمه دوم و در دقیقه 84 کمک داور دوم به درستی آفساید قایدی را تشخیص داد و مهاجم استقلال به صورت میلمتری در آفساید بود.

 

مظفری عنوان کرد: در مجموع درباره قضاوت پیام حیدری باید گفت که در یک بازی نه چندان سخت برای او، شانس آورد که استقلال برنده بازی بود و اشتباهش در نگرفتن پنالتی برای استقلال در نتیجه بازی تاثیرگذار نبود.

 

***

 

دیدار سپاهان - پیکان

تارتار: بعد از گل سپاهان هم پرچم پایین آمد هم گل صحیح اعلام شد/ افشاریان در چینش داوران دقت کند

مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال پیکان پس از تساوی تیمش مقابل سپاهان اصفهان در نشست خبری اظهار داشت: بازی زیبایی بود. هر دو تیم در شروع بازی همدیگر را خوب پرس می‌کردند. هم تیم ما و هم تیم سپاهان، بازی فیزیکی و درگیرانه‌ای انجام دادیم و ما خیلی خوب کار کردیم و به یک گل بسیار خوب و تاکتیکی در حملات سریع تیم‌مان رسیدیم.

 

وی افزود: من کارشناس نیستم، اما روی گل سپاهان با هر کسی صحبت کردم، گفتند که دو بازیکن تیم سپاهان روی گل تأثیرگذار بودند. در آن صحنه هم پرچم بالا رفت و هم داور سوت زد و وقتی سوت زده می‌شود، یعنی بازی متوقف می‌شود و بازیکنان ما هم ایستادند. با این حال پس از ورود توپ به دروازه ما، هم پرچم پایین آمد و هم داور مسابقه گل را صحیح اعلام کرد. با این حال من کارشناس نیستم و فقط تصورم این است که گل مردود بود.

 

سرمربی تیم فوتبال پیکان خاطرنشان کرد: من روز گذشته هم اشاره‌ای به مسائل داوری داشتم و ابراز امیدواری کردم که تیم داوری برنده مسابقه باشد. به هر حال هر چه بود بازی تمام شد و از بازیکنان تشکر می‌کنم که هر چه گفته بودیم را مو به مو در زمین اجرا کردند.

 

تارتار درباره اعتراض پیکانی‌ها روی یک صحنه دیگر و مشکوک به پنالتی گفت: مطمئنم که دست بازیکن حریف مقابل توپ را گرفت. نمی‌دانم با قوانین جدید پنالتی است یا نه. دست بازیکن حریف حالت طبیعی داشت که من در این مورد نمی‌دانم قانون چیست، اما به هر حال دست بازیکن حریف مقابل توپ ما را گرفت. در این هفته‌های پایانی از آقای افشاریان خواهش می‌کنم که حالا که به فدراسیون آمده، در چینش داوران دقت کنند و برای تیم‌های بالای جدول و تیم‌هایی که پایین جدول برای سقوط نکردن می‌جنگند، دقت داشته باشند.

 

وی در مورد اعتراض سایپایی‌ها به رأی صادر شده از سوی کمیته استیناف اظهار داشت: جالب است که یک ساعت پیش از اعلام رأی من رادیو را گوش می‌کردم که یکی از دوستان در باشگاه سایپا مصاحبه زنده‌ای داشت و می‌گفت هر تصمیمی در کمیته استیناف باشد، ما تمکین می‌کنیم و احترام می‌گذاریم، اما حتی نگذاشتند از حرف خودشان دو روز بگذرد و کمتر از 12 ساعت اعتراض پشت اعتراض مطرح شد و حتی مسئله CAS را وسط کشیدند. ما در زمین مسابقه بازی را برده بودیم و اگر رأی چیز دیگری بود باید به عدالت فدراسیون فوتبال شک می‌کردیم. ما از کمیته استیناف و آقای صالحی تشکر می‌کنیم که اجازه ندادند حقی پایمال شود.

 

سرمربی تیم فوتبال پیکان راجع به اینکه گویا چند نفر در اتفاقات دیدار این تیم مقابل سایپا و انجام شش تعویض مقصر بودند و آیا او از کادر فنی‌اش درباره تعداد تعویض‌ها سوال نکرده بود، گفت: من شخصاً از کادر فنی‌ام پرسیدم. به هر حال اشتباه از جانب چند نفر صورت گرفته و اگر برخوردی هست، باید با آن چند نفر برخورد شود. یک تیم نباید متضرر شود. تعویض ششم هم تأثیری در بازی نداشته است و صحبت‌هایی هم که مطرح می‌شود، حالت طنز دارد. این اتفاقات صد سال یک بار رقم می‌خورد و به نظرم باید با آنهایی که اهمال کردند برخورد شود، نه تیمی که در زمین زحمت کشیده و نتیجه گرفته است.

 

نویدکیا: کمی عجولانه بازی می‌کردیم

محرم نویدکیا، سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان پس از توقف تیمش مقابل پیکان در نشست خبری گفت: بازی خوبی انجام دادیم. در نیمه اول تلاش کردیم حملات خوبی روی دروازه حریف به وجود بیاوریم و تا حدودی موفق بودیم، اما ضربات خوبی به چارچوب نزدیم. از موقعیت‌هایی که پشت محوطه نصیب‌مان شد، به خوبی شوت در چارچوب نزدیم و باید در این باره بهتر اقدام می‌کردیم. یک گل خوردیم و در حین بازی، تلاش کردیم خودمان را کنترل کنیم. بچه‌های ما خودشان را در کورس رقابت شدیدی محک می‌زنند و کمی عجولانه بازی می‌کردیم.

 

وی در مورد 45 دقیقه دوم مسابقه اظهار داشت: در نیمه دوم بازی خیلی خوبی بود و ما تلاش کردیم از هر راهی که فکر می‌کردیم به گل می‌رسیم، استفاده کنیم. به ویژه در 15 دقیقه پایانی احساساتی شدیم و توپ‌ها را از مرکز زمین ارسال می‌کردیم که کار فوق‌العاده اشتباهی انجام می‌دادیم. با این حال کنترل بازیکنان در آن شرایط سخت است و آنها تلاش می‌کردند از اولین راهی که به ذهن‌شان می‌رسید، استفاده کنند. باید از کناره‌ها بهتر استفاده می‌کردیم و باید بگویم نیمه دوم خوبی بود.

 

سرمربی سپاهان با تمجید از بازی تدافعی خودروسازان تصریح کرد: پیکان 45 دقیقه فوق‌العاده خوب دفاع کرد و تراکم زیادی در یک سوم دفاعی داشتند. آنها تلاش می‌کردند کمترین شانس را به ما بدهند و به پیکان تبریک می‌گویم. از آنهایی نیستم که بگویم رقیب بازی را بسته بود، چون ما باید کارهای بهتری می‌کردیم. پیکان مقاومت خیلی خوبی کرد و امیدوارم در بازی‌های بعدی نیز همین شرایط را ادامه دهند.

 

نویدکیا راجع به قضاوت میثم حیدری بیان کرد: تاکنون درباره داوران صحبت نکردم. ممکن است یک هفته از داوری سود و یک هفته از آن ضرر کنیم. در پایان فصل باید مشخص شود اشتباهات داوری چقدر به سود یا ضرر ما بوده است. باید اجازه دهیم داوران کار خود را انجام دهند و مشکلی نباید برای آنها ایجاد شود.

 

وی درباره رقابت شاگردانش با پرسپولیس برای قهرمانی لیگ بیستم خاطرنشان کرد: رقابت سختی است. پرسپولیس با این تساوی (سپاهان مقابل پیکان) شانس بیشتری دارد تا خود را در صدر جدول نگه دارد و از قهرمانی خود محافظت کند. باید بپذیریم از این تیم عقب افتادیم، اما چاره‌ای نداریم و باید به بازی‌های آینده امیدوار باشیم. اگر خوب نباشیم، نباید انتظار داشته باشیم آنها هم خوب نباشند و اگر خوب باشیم، جدول هم به موقع به ما کمک می‌کند. الان شرایط پرسپولیس از ما بهتر است.

 

سرمربی سپاهان در مورد غیبت چند بازیکن تأثیرگذار این تیم از جمله محمدرضا خلعتبری عنوان کرد: من به همه بازیکنان خود احتیاج دارم. غیبت آنها ممکن است تأثیرگذار باشد، اما سایر بازیکنان هستند و خیلی به اینکه یکی دو بازیکن خود را در اختیار نداشته باشم، فکر نمی‌کنم. همه بازیکنانم برای من ارزشمند هستند و هر یک از آنها در زمان نیاز به تیم کمک خواهند کرد.

 

وی در مورد شایعه انتقال بویان کرکیچ به سپاهان اظهار داشت: من هفته گذشته هم گفتم و حالا هم این موضوع را تکرار می‌کنم. من نیازی به بازیکنان دیگری ندارم و اگر هر یک از بازیکنانم به هر دلیلی نخواهد در این مجموعه کار کند، درباره ورود نفرات جدید تصمیم می‌گیرم. من از بازیکنان سپاهان راضی هستم و علاقه زیادی به تغییرات ندارم.

 

«دلم نمی‌خواهد هیچ بازیکن خارجی به تیمم اضافه کنم.»، نویدکیا ضمن بیان این جمله گفت: بازیکنانی که دارم، خوب هستند و بازیکنان خارجی که می‌آیند، باید بتوانند در کشورمان بازی کنند. اگر بازیکن خوبی را هم شانسی از خارج بیاوریم، اما او با فرهنگ ایران و فرهنگ ما کنار نیاید، به ما کمک نخواهد کرد. ترجیح می‌دهم بازیکنان خارجی را که یکی دو سال در ایران بازی کرده‌اند و فرهنگ ما را می‌دانند به خدمت بگیریم. اگر در آن زمان هم کمی بیشتر هزینه کنیم، با خیال راحت بازیکن خارجی می‌گیریم. این شرایط خیلی خیلی بهتر است تا شانسی بازیکن بگیریم و هزینه را هدر دهیم.

 

گل سپاهان به پیکان آفساید بود؟/ مدافع پیکان مقابل سپاهان محروم نبود

دیدار تیم‌های فوتبال پیکان و سپاهان در حالی برگزار شد که اعضای تیم سپاهان معتقد بودند گل احسان حاج‌صفی در دقیقه 37 در شرایط آفساید به ثمر رسیده است.

 

حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال در این باره به تسنیم گفت: هم‌تیمی زننده ضربه ایستگاهی در وضعیت آفساید است و چون روی حرکت دروازه‌بان پیکان تاثیر گذاشته و به عبارتی با پریدن از روی توپ باعث فریب دروازه‌بان حریف شده، بنابراین کمک داور باید اعلام آفساید می‌کرد. با این شرایط گل سپاهان مردود است.

 

برخلاف شایعات مدافع تیم پیکان در دیدار مقابل سپاهان اصفهان دچار محرومیت نبود و مشکلی برای همراهی تیمش نداشت.

 

طبق این شایعه سامان فلاح در مصاف با سپاهان چهار کارته بود و به دلیل محرومیت نباید پیکان را همراهی می‌کرد اما به صورت غیرقانونی بازی کرده و تیم تهرانی باید از این رو جریمه می‌شد.

 

مدافع جوان تیم پیکان در بازی برابر ماشین سازی تبریز از دور رفت دو کارت زرد دریافت کرد و سپس با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد که طبق قوانین کارت زرد او لحاظ نشده و او به دلیل اخراج در مصاف با پرسپولیس محروم بود.

 

فلاح پس از محرومیتش تا پیش از بازی مقابل سپاهان تنها در دو بازی مقابل تیم‌های نساجی مازندران و سایپا تهران اخطار دریافت کرده بود که دو کارته محسوب می شد و از این حیث مشخص می شود که مشکلی برای همراهی تیمش در بازی خارج از خانه نداشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------