مشعل به توکیو رسید/ اعتراض 10 نفره به برگزاری المپیک



المپیک توکیو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
با ورود مشعل المپیک به توکیو جمعی از مخالفان تظاهرات کردند.

به گزارش فارس، مشعل بازی‌های المپیک امروز به توکیو رسید و حمل آن با یک مراسم در مقیاس کوچک آغاز شد.

 

۲ هفته قبل از شروع حمل مشعل، یوریکو کویکه فرماندار توکیو در نخستین روز مراسم حضور پیدا کرد. قرار است به دلیل شیوع کرونا حمل مشعل بدون حضور عموم مردم برگزار شود.

 

با وجود اینکه قرار بود مراسم پشت درهای بسته برگزار شود، با این شرایط صدها نفر در اطراف منطقه جمع شدند تا روشن شدن این مشعل را که حمل آن از اسفند آغاز شده ببینند.

 

المپیک توکیو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

در همین حال، گروهی متشکل از ۱۰ نفر بیرون ورزشگاه دوومیدانی به بازی‌های توکیو اعتراض کردند و شعار دادند "المپیک و پارالمپیک را متوقف و مشعل را خاموش کنید."

 

در ابتدا قرار بود بیش از ۱۰۰ نفر روز جمعه در سه شهر واقع در حومه غربی پایتخت مشعل را حمل کنند اما آنها در عوض در مراسم روشن کردن مشعل شرکت کردند و امروز دونده‌ای مشعل را حمل نکرد.

 

کمیته برگزاری بازیهای توکیو روز گذشته تصمیم گرفت به دلیل افزایش عفونت‌های ویروس کرونا بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار کند.

 

 ضرر هنگفت ژاپنی‌ها از برگزاری بدون تماشاگر المپیک

ژاپنی‌ها با عدم حضور تماشاگران در المپیک میلیون‌ها دلار ضرر کردند.

 

با افزایش شیوع ویروس کرونا در ژاپن کمیته برگزاری بازی‌ها روز گذشته تصمیم گرفت تمامی مسابقات بدون حضور تماشاگران داخلی برگزار شود. ژاپن پیش از این ممنوعیت حضور تماشاگران خارجی را تصویب کرده بود.

 

در حالی که دو هفته به شروع بازی‌های المپیک توکیو زمان باقیمانده، یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن روز گذشته شرایط اضطراری را در توکیو تمدید کرد. بر این اساس بازی‌های المپیک در حالی برگزار خواهد شد که توکیو در وضعیت اضطراری قرار دارد.

 

ژاپنی‌ها که پیش از کرونا پیش بینی کرده بودند با حضور تماشاگران می‌توانند رونق اقتصادی داشته باشند حالا با عدم فروش بلیت در بازی‌های المپیک و پارالمپیک با ضرر قابل توجهی مواجه شده‌اند. انتظار می‌رود با این تصمیمات اتخاذ شده ژاپن حدود ۸۲۰ میلیون دلار از عدم فروش بلیت المپیک و پارالمپیک ضرر کند.

 

طبق پرونده نامزدی المپیک که به توکیو ارسال شده است، IOC مسئول خسارت نیست و دولت‌های مرکزی و کلانشهرها احتمالاً مجبور به جبران کسری بودجه خواهند بود.

 

برگزاری بازی‌های تابستانی در شرایط اضطراری و بدون تماشاگر برای اولین بار در تاریخ المپیک رخ داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------